Τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τους λουόμενους υπογραμμίζει ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ναυαγοσωστών από τη μείωση του ωραρίου εργασίας τους κατά μισή ώρα αλλά και την καθυστέρηση, που όπως καταγγέλλουν, παρατηρείται στην πρόσληψη νέων ναυαγοσωστών.
Τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τους λουόμενους υπογραμμίζει ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ναυαγοσωστών από τη μείωση του ωραρίου εργασίας τους κατά μισή ώρα αλλά και την καθυστέρηση, που όπως καταγγέλλουν, παρατηρείται στην πρόσληψη νέων ναυαγοσωστών.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Ανδρέας Ησυχίου, ανέφερε πως, ενώ οι ναυαγοσώστες ξεκίνησαν από την 1η Ιουνίου το καλοκαιρινό ωράριο 10:00 με 18:00 σε όλα τα πόστα που δεν εργάζονται με σύστημα διπλής βάρδιας (06:00-20:00), ενημερώθηκαν πως δεν έχει ληφθεί οποιαδήποτε έγκριση από το Υπουργείο Εσωτερικών για να εργάζονται 208 ώρες, όπως συνέβαινε τα περασμένα χρόνια.
Ως εκ τούτου, πρόσθεσε, οι ναυαγοσώστες πρέπει να εργάζονται 195 ώρες και έτσι από χθες, όλα τα ναυαγοσωστικά πόστα που δεν εργάζονται με σύστημα διπλής βάρδιας, τουλάχιστον σε Λεμεσό και Λάρνακα, κλείνουν μισή ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 17:30.
"Μισή ώρα είναι αρκετός χρόνος για να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή", είπε ο κ. Ησυχίου, προσθέτοντας ότι αυτό επηρεάζει 18 ναυαγοσωστικά πόστα, από τα συνολικά 24 της Επαρχίας Λεμεσού.
Σημείωσε ότι το πρόβλημα εντείνεται με την υποστελέχωση που παρατηρείται, αποτέλεσμα της οποίας είναι μόλις τρία ναυαγοσωστικά πόστα στην Επαρχία Λεμεσού να εργάζονται με σύστημα διπλής βάρδιας, αντί επτά που θα έπρεπε.
Επίσης, υπέδειξε, λόγω της καθυστέρησης που παρατηρείται στην πρόσληψη ναυαγοσωστών, τρία πόστα δεν έχουν ακόμη ανοίξει στην Επαρχία Λεμεσού και συγκεκριμένα, ένα στο Λεϊντις Μαϊλ, ένα στον Άγιο Τύχωνα και ένα στην Αυδήμου.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου, η υποστελέχωση οφείλεται στην καθυστέρηση των διαδικασιών πρόσληψης, λόγω του ότι από φέτος εμπλέκεται στην όλη διαδικασία το Γραφείο Εργασίας.
Εξέφρασε εξάλλου τη θέση πως όλα τα θέματα θα επιλύονταν αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα το Εθνικό Σχέδιο Ναυαγοσωστικής "ΣΑΛΑΜΙΣ", που καταρτίστηκε από τον τέως Διοικητή ΚΣΕΔ, Υποναύαρχο εν αποστρατεία, Κωνσταντίνο Φυτιρή και το οποίο δεν έχει ακόμη νομοθετικά κατοχυρωθεί.
Τέλος, ο κ. Ησυχίου αναφέρθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης πέντε ναυαγοσωστικών πύργων της Λεμεσού, για τους οποίους την ευθύνη έχει ο Δήμος Λεμεσού.
Εξάλλου, όπως αναφέρθηκε στο ΚΥΠΕ από την Επαρχιακή Διοίκηση Λεμεσού, από τη στιγμή που δεν υπάρχει η σχετική έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί η αύξηση των ωρών εργασίας των ναυαγοσωστών, ενώ σε σχέση με την καθυστέρηση στις προσλήψεις, μας υποδείχθηκε πως αυτό αφορά κυρίως τις διαδικασίες στις οποίες εμπλέκεται πλέον το Γραφείο Εργασίας.
Την ίδια ώρα επισημάνθηκε πως φέτος παρατηρούνται μειωμένες αιτήσεις και ενδιαφέρον για πρόσληψη στην ναυαγοσωστική ομάδα.
ΚΥΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.