Νομοσχέδιο με το οποίο προτείνεται να ανασταλεί για ένα χρόνο η εφαρμογή του διαχωρισμού των εξετάσεων σε απολυτήριες και για πρόσβαση στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύμα,τα συζητά η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.
Νομοσχέδιο με το οποίο προτείνεται να ανασταλεί για ένα χρόνο η εφαρμογή του διαχωρισμού των εξετάσεων σε απολυτήριες και για πρόσβαση στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύμα,τα συζητά η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας. Η πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου από την Επιτροπή διεξήχθη την Τετάρτη.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κυριάκος Χατζηγιάννης, μιλώντας μετά τη συνεδρία είπε πως η συζήτηση αφορούσε τη μετάθεση κατά ένα χρόνο του διαχωρισμό των κατατακτήριων με τις απολυτήριες εξετάσεις. Όπως είπε, αρχικά στους κανονισμούς υπήρχε πρόβλεψη πως η έναρξη του διαχωρισμού θα γινόταν από το έτος 2019-2020, ενώ λόγω της αναβολής κατά ένα χρόνο και του ζητήματος των τετραμήνων, γίνεται η εισήγηση από πλευράς Υπουργείου για ευθυγράμμιση του συνολικού σχεδιασμού, να μετατεθεί ο διαχωρισμός τη χρονιά 2020-2021. Σημείωσε πως δεν υπήρξε διαφωνία στο συγκεκριμένο θέμα από πλευράς της Επιτροπής.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χατζηγιάννης είπε πως σαν ο ΔΗΣΥ δεν διαφωνεί με την αναβολή κατά ένα χρόνο του διαχωρισμού καθώς θα ευθυγραμμιστεί με τον όλο σχεδιασμό. Ως Επιτροπή, επί της ουσίας για το διαχωρισμό όλα τα μέλη ομόφωνα έχουν ψηφίσει την αναβολή.
Ερωτηθείς πού έχουν καταγραφεί διαφωνίες, είπε πως αυτές αφορούν εμμονές και επιμονές, καθώς το ΑΚΕΛ θέλει να διατηρήσει μια πολεμική και ένα μέτωπο με τρόπο άτσαλο, στον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι τα τετράμηνα δεν είναι ένας θεσμός ο οποίος θα περάσει.
Απαντώντας στις επικρίσεις του ΑΚΕΛ, ο κ. Χατζηγιάννης ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά που το ΑΚΕΛ εμμένει σε παρατηρήσεις ως προς τη λειτουργία της Επιτροπής Παιδείας. Όλες οι παρατηρήσεις του ΑΚΕΛ αφορούν τα τετράμηνα, είπε και υπενθύμισε την αναφορά πως μόνο πάνω από το πτώμα τους θα περάσουν τα τετράμηνα στο εκπαιδευτικό σύστημα.
«Αυτές είναι ακραίες συμπεριφορές και ακραίες προσεγγίσεις που δεν τιμούν κανένα σε ένα δημοκρατικό σύστημα», είπε και πρόσθεσε πως δεν χαρακτηρίζεται δημοκρατική συμπεριφορά του ΑΚΕΛ όταν επιμένουν να βρίσκουν μαθητές και να τους βγάζουν στους δρόμους, να βρίσκουν γονείς να ετοιμάζουν υπομνήματα και εκπαιδευτικούς να ετοιμάζουν δράσεις και ενέργειες ενάντια στα τετράμηνα.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρος Καυκαλιάς είπε πως με την παράταση που εισηγείται η Κυβέρνηση για άλλη μια φορά παρουσιάζεται ανέτοιμη και ανίκανη να υποστηρίξει τις αποφάσεις της και επιβεβαιώνεται ότι λειτουργεί αποσπασματικά και πρόχειρα χωρίς πλάνο.
Παρατηρώντας περαιτέρω ότι η Κυβέρνηση πειραματίζεται με θύματα τα παιδιά.
Σύμφωνα με τον κ. Καυκαλιά η Κυβέρνηση για να αποφύγει τη συζήτηση και προφανώς την κριτική επέλεξε να καταθέσει το νομοσχέδιο χωρίς να προηγηθεί, ως όφειλε να πράξει, η αναγκαία διαβούλευση, λέγοντας πως αυτό είναι απαράδεκτο και προκλητικό.
Ο κ. Καυκαλιάς είπε πως το πλέον απαράδεκτο και προκλητικό, είναι το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας αρνήθηκε να καλέσει στη συνεδρία μαθητές, οργανωμένους γονείς, και διερωτήθηκε τι φοβούνται και δεν έχουν κάνει τη στοιχειώδη διαβούλευση και τον διάλογο με τους εμπλεκόμενους.
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καυκαλιάς είπε πως το Υπουργείο διασύνδεσε την αναβολή του διαχωρισμού των εξετάσεων με τις εξετάσεις των εξαμήνων ωστόσο δεν πείθει αυτή η δικαιολογία, πρόσθεσε.
«Σημειώσαμε την απαράδεκτη στάση του Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας, μέχρι χθες με καλή διάθεση ζητήσαμε να προσκληθούν οι εμπλεκόμενοι φορείς ώστε να διατυπώσουν την άποψη τους και αρνήθηκε», είπε τέλος ο κ. Καυκαλιάς.
ΚΥΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.