Με πρόταση της πλειοψηφίας στην ολομέλεια της 1ης Μαρτίου η Επ. Μεταφορών της Βουλής.
Με τη συναίνεση της πλειοψηφίας των κομμάτων, η οποία διαμορφώθηκε κυρίως από τη συμμαχία ΔΗΣΥ - ΔΗΚΟ, μορφοποιήθηκε χθες από την κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών το τελικό νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση στον τομέα των τελών κυκλοφορίας οχημάτων, η οποία στοχεύει στον περιορισμό της κυκλοφορίας παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, και ειδικά των πετρελαιοκίνητων, τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για τις υψηλές εκπομπές ρύπων.
Τα τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν μόνο για τα νεοεγγραφέντα οχήματα σαλούν, μικρά βαν και διπλοκάμπινα, και μάλιστα όχι για αυτά που περιλαμβάνονται στη μεταβατική διάταξη. Δηλαδή για εκείνα που βρίσκονται στην Κύπρο ήδη και δεν έχουν εγγραφεί, εκείνα που έχουν φορτωθεί με προορισμό την Κύπρο και όσα έχουν παραγγελθεί και θα φορτωθούν εντός 30 ημερών από την εφαρμογή του νόμου. Το νομοσχέδιο θα τεθεί προς ψήφιση ενώπιον της ολομέλειας την Παρασκευή 1η Μαρτίου.
Τι άλλαξε η ΒουλήΤα νέα τέλη θα συνυπολογίζονται στη βάση δύο παραμέτρων: Πρώτον, της μάζας του διοξειδίου του άνθρακα που παράγουν και, δεύτερον, του προτύπου (εκπομπών) αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro το οποίο τα χαρακτηρίζει. Με την απόφασή της η Βουλή μείωσε το ύψος των συντελεστών για τα οχήματα τα οποία παράγουν περισσότερο CO2, όπως προτεινόταν από το Υπουργείο Μεταφορών, και αύξησε το εφάπαξ ποσό για τα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο το τέλος κυκλοφορίας τους.
Συντελεστές για CO2Ο τελικός πίνακας για τον υπολογισμό της πρώτης παραμέτρου, της μάζας του διοξειδίου του άνθρακα, διαμορφώθηκε από τους βουλευτές ως εξής:
-Για οχήματα με εκπομπή CO2 μικρότερη των 120 gr / Km: 0,50 ευρώ ανά gr ανά km.
-Για οχήματα με εκπομπή CO2 από 120 έως 150 gr / Km: 3 ευρώ ανά gr ανά km.
-Για οχήματα με εκπομπή CO2 από 150 έως 180 gr / Km: 5 ευρώ ανά gr ανά km (αντί 6).
-Για οχήματα με εκπομπή CO2 πέραν των 180 gr / Km: 10 ευρώ ανά gr ανά km (αντί 12).
Τα παλιά «Euro» πληρώνουνΗ επιπρόσθετη επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας αναλόγως της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (η οποία καθορίζει και την ηλικία των αυτοκινήτων που εισάγονται) διαμορφώθηκε ως ακολούθως:
-Οχήματα τεχνολογίας Euro 6 (d,c ή άλλο), δηλαδή που κατασκευάστηκαν Σεπτέμβριο του 2014 και μετά, δεν θα έχουν επιπρόσθετη επιβάρυνση. Ωστόσο πετρελαιοκίνητα οχήματα που εμπίπτουν στην τεχνολογία (άλλο Euro 6 πλην d και c) θα επιβαρύνονται με 100 ευρώ.
-Τα οχήματα τεχνολογίας Euro 5, δηλαδή που κατασκευάστηκαν από Σεπτέμβριο του 2009 μέχρι Αύγουστο του 2014, θα επιβαρύνονται με 100 ευρώ τα βενζινοκίνητα και 250 ευρώ τα πετρελαιοκίνητα.
-Τα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας (Euro 4 και προγενέστερα) θα επιβαρύνονται με 300 ευρώ τα βενζινοκίνητα και 600 ευρώ τα πετρελαιοκίνητα.
Φόρος κατανάλωσηςΌσον αφορά την εισήγηση της κυβέρνησης για κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα, ώστε να εκλείψει η στρέβλωση μεταξύ καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων, δεν υπάρχει συναίνεση. ΔΗΣΥ και ΔΗΚΟ προσανατολίζονται στην επιβολή μηδενικού συντελεστή αντί κατάργησης, ενώ θα υπάρξουν άλλες δύο προτάσεις για κλιμακωτή επιβολή φόρου στη βάση των εκπομπών ρύπων. Η μία από την ΕΔΕΚ και η άλλη από τον συνασπισμό ΑΚΕΛ - Οικολόγων. Επί του θέματος θα τοποθετηθεί τη Δευτέρα η Επ. Οικονομικών της Βουλής, αν και όπως όλα δείχνουν όλα θα κριθούν από τις τροπολογίες ενώπιον της ολομέλειας την προσεχή Παρασκευή.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.