Καλοκαιρινά φρούτα στη διατροφή μας

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 26.6.2017
Καλοκαιρινά φρούτα στη διατροφή μας
Η Νικόλ Πηλείδη, μας μιλά για την αξία των καλοκαιρινών φρούτων στη διατροφή μας και μοιράζεται μαζί μας δύο δροσιστικές και απλές συνταγές

Ήρθε το καλοκαίρι και τα φρούτα εποχής βγήκαν στις αγορές! Πιθανόν να γνωρίζετε πολλά από αυτά όπως το καρπούζι, τα κεράσια, το πεπόνι, ο ανανάς, το μάνγκο, τα σύκα, τα ροδάκινα και τα βερίκοκα αλλά σήμερα θα μιλήσουμε για το καρπούζι και τα κεράσια.


Όσα δεν γνωρίζετε για το κάθε φρούτο:



ΚΑΡΠΟΥΖΙ



  • Δροσιστικό με μόνο 46 θερμίδες το φλιτζάνι (154γρ).

  • Μια μερίδα φρούτου είναι 1 και ¼ του φλιτζανιού (229γρ)καρπούζι.

  • Ενυδατώνει αφού περιέχει 92% νερό και σε χορταίνει λόγω των φυτικών ινών.

  • Το 1 φλιτζάνι (154γρ) περιέχει 21% βιταμίνη Γ που είναι αντιοξειδωτική και βοηθά στη προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες, 18% βιταμίνη Α, 5% Κάλιο, 4% Μαγνήσιο και 3% βιταμίνες Β1, Β5 και Β6.

  • Επίσης περιέχει καροτενοειδή που είναι φυσικές χρωστικές, φυτικές ενώσεις και περιλαμβάνουν το άλφα- καροτένιο και το β-καροτένιο, τα οποία στο σώμα μας, μετατρέπονται σε βιταμίνη Α.

  • Το κόκκινο χρώμα στο καρπούζι προέρχεται από το λυκοπένιο ένα αντιοξειδωτικό, το οποίο είναι κι αυτό ένα είδος καροτενοειδούς μόνο που αυτό δεν μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Στα 2 φλιτζάνια καρπούζι (154γρ το ένα) υπάρχουν 15-20mg λυκοπένιο.

  • Έρευνες έδειξαν ότι η υψηλή κατανάλωση λυκοπένιου μειώνει τη κακή χοληστερόλη (LDL) και τα τριγλυκερίδια στο αίμα, έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιαγγειακές παθήσεις. Άλλες έρευνες διαπίστωσαν ότι βοηθά στη πρόληψη και θεραπεία καρκίνου του προστάτη. Επιπρόσθετα, το λυκοπένιο βοηθά στην υγεία του εγκεφάλου αφού μπορεί να βοηθήσει στη καθυστέρηση και εξέλιξη της ασθένειας του Alzheimer. Για καλύτερη απορρόφηση λυκοπένιου, αφού είναι λιποδιαλυτικό αντιοξειδωτικό, χρειάζεται και η κατανάλωση λίπους. Τρόφιμα όπως είναι το γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά (όχι άπαχο) ή οι ξηροί καρποί συνδυάζονται τέλεια με το καρπούζι.

  • Ένα άλλο θρεπτικό συστατικό που περιέχει το καρπούζι είναι η κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ο χυμός καρπουζιού μπορεί να καταναλωθεί μετά την άσκηση για ανάκτηση των μυών αφού περιέχει κιτρουλίνη που βοηθά στη καταπράυνση των μυϊκών πόνων της άσκησης.

  • Άλλο θρεπτικό συστατικό του καρπουζιού είναι η κουκουρμπιτακίνη Ε που έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδης δράσεις και αναστέλλει την ανάπτυξη όγκων.

  • Η βιταμίνη Γ που υπάρχει στο καρπούζι βοηθά στη παραγωγή κολλαγόνου, μια πρωτεΐνη που κρατάει το δέρμα σας απαλό και τα μαλλιά σας δυνατά.

  • Η βιταμίνη Α που και αυτή υπάρχει στο καρπούζι είναι σημαντική για το δέρμα, αφού βοηθά στη δημιουργία και την αναγέννηση των κυττάρων του δέρματος. Χωρίς αρκετή βιταμίνη Α το δέρμα δείχνει ξηρό και λιπαρό.

  • Τόσο το λυκοπένιο όσο και το β-καροτένιο που υπάρχουν στο καρπούζι μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του δέρματός σας από ηλιακά εγκαύματα.


Συνταγή με καρπούζι, φέτα και ρόκα: