Συνέντευξη Βασίλη Ελευθερίου (Αλλαγή Γενιάς) στο politis.com.cy: Είναι η ώρα, η νέα γενιά να ενεργοποιηθεί

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 19.5.2021
Συνέντευξη Βασίλη Ελευθερίου (Αλλαγή Γενιάς) στο politis.com.cy: Είναι η ώρα, η νέα γενιά να ενεργοποιηθεί
«Aς πετάξουμε τον παλαιοκομματισμό και την κομματοκρατία, μέσω μιας πραγματικής Αλλαγής Γενιάς και νοοτροπίας».



Ο Βασίλης Ελευθερίου είναι υποψήφιος βουλευτής του κόμματος «Αλλαγή Γενιάς», στη Λάρνακα.

 Σύντομο βιογραφικό

Γεννήθηκα το 1990. Κατάγομαι από τη Λάρνακα και την κατεχόμενη Λύση. Είμαι εγκεκριμένος λογιστής, πιστοποιημένος εξεταστής θεμάτων απάτης και οικονομικού εγκλήματος, μέλος του Συνδέσμου Πιστοποιημένων Εξεταστών Απάτης της Αμερικής. Κατέχω επίσης μεταπτυχιακό τίτλο ΜΒΑ στη Χρηματοοικονομική Διοίκηση. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής μου θητείας, υπηρέτησα ως λοχίας αρχιφύλακας σε φυλάκια της Πράσινης Γραμμής. Είμαι ενεργός πολίτης, δραστηριοποιούμαι σε οργανισμούς στην Κύπρο και το εξωτερικό, που ασχολούνται με τη διερεύνηση και δημοσίευση περιστατικών διαφθοράς και διαπλοκής, όπως και την προώθηση της διαφάνειας και της ακεραιότητας στα κράτη και τις κυβερνήσεις.

Γιατί θέλετε να εκλεγείτε βουλευτής;

Όταν δεν υπάρχουν οι λύσεις, τις φτιάχνεις. Δεν νιώθω πως η σημερινή πολιτική σκηνή και οι σημερινοί πολιτικοί, τιμούν την ψήφο που τους εμπιστεύτηκε ο λαός. Είναι η ώρα, η νέα γενιά να λάβει μέτρα. Να ενεργοποιηθεί, να αλλάξει τη ζωή μας προς το καλύτερο. Αυτό ακριβώς ήταν το κίνητρο που με ενεργοποίησε κι εμένα. Προσωπικά, δεν έχω οποιαδήποτε συμφέροντα ή δεσμεύσεις προς τον οποιονδήποτε, έτσι μπορώ και θέλω να διαδραματίσω σωστό ρόλο στη Βουλή, ιδιαίτερα στα θέματα που ασχολούμαι και επαγγελματικά, όπως η προώθηση της διαφάνειας, του ελέγχου, και της αποτελεσματικής αντιμετώπισης των φαινομένων διαφθοράς, χρηματισμού και απάτης.

Πείτε μας μια ιδέα που θέλετε να προωθήσετε και που θα πηγαίνει τον τόπο μπροστά.Πιστεύω πολύ στη χρησιμότητα του θεσμού της Προστασίας των Μαρτύρων Δημοσίου Συμφέροντος (Whistleblowers) προς την αντιμετώπιση της διαφθοράς. Προτεραιότητά μου είναι να βγει από τα συρτάρια της Βουλής το σχετικό Νομοσχέδιο. Είναι ένας θεσμός που πρέπει να νομοθετηθεί και να εφαρμοστεί σωστά. Είναι εξάλλου υποχρέωσή μας προς την Ε.Ε καθώς πρέπει ως Κύπρος να εναρμονιστούμε με τη σχετική Οδηγία.

Όταν σας ζητάει ή θα σας ζητήσει μια χάρη ένας ψηφοφόρος ή εν δυνάμει ψηφοφόρος, τι απαντάτε/θα απαντήσετε;

Ο ρόλος του βουλευτή είναι να πιέζει για την ψήφιση και αποτελεσματική εφαρμογή των σωστών νομοθεσιών, όπως επίσης και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος του κράτους, των υπηρεσιών και των αξιωματούχων του. Η οποιαδήποτε παρέμβαση πρέπει να περιορίζεται στα θέματα που άπτονται του ρόλου του βουλευτή, και όχι της επιρροής του «βολευτή».

Τι θα κάνετε για να περιοριστεί η διαφθορά στον τόπο μας;

Θα προτείνω και θα προωθήσω τις εξής εισηγήσεις. Πρέπει πρωτίστως οι δομές του κράτους να εκσυγχρονιστούν τεχνολογικά και σε όσον αφορά την επαγγελματική κατάρτιση τού προσωπικού στα θέματα διαδικασιών και ελέγχου. Κατά δεύτερο, πρέπει να εφαρμοστεί ο εσωτερικός έλεγχος για κάθε τμήμα του δημόσιου τομέα. Τρίτον, πρέπει να εδραιωθεί ένα Κράτος Δικαίου, καθώς πρέπει να εκσυγχρονιστεί η Νομική Υπηρεσία και η δικαστική εξουσία, ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος εξέτασης και εκδίκασης υποθέσεων που αφορούν διαφθορά, χρηματισμό, διαπλοκή. Τέταρτον, πρέπει να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία, οι διαδικασίες και ο έλεγχος του Πόθεν Έσχες των Πολιτικά Εκτεθειμένων Προσώπων, όπως και ο έλεγχος και η διαφάνεια στις εισφορές που λαμβάνουν τα πολιτικά κόμματα. Τέλος, πρέπει η Ελεγκτική Υπηρεσία να ανεξαρτητοποιηθεί, για να περιοριστούν οι όποιες συνθήκες εξάρτησης από την εκάστοτε εκτελεστική εξουσία.

Ποιο μοντέλο οικονομίας πρέπει να υιοθετήσει η χώρα μας στην μετά Covid19 εποχή;

Οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα μας στοιχειώνουν για αρκετά χρόνια δυστυχώς. Το κράτος, οφείλει να έχει μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση και να είναι σωστό Κράτος Πρόνοιας, ιδιαίτερα προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους αυτοεργοζόμενους, τις ευπαθείς ομάδες, τους συνταξιούχους, και γενικότερα όσους τα εισοδήματά έχουν πληγεί σοβαρά λόγω πανδημίας. Το οικονομικό μοντέλο πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Η Κύπρος χρειάζεται χρήμα από το εξωτερικό. Χρειαζόμαστε υγιείς επενδύσεις που θα φρεσκάρουν την οικονομία. Υγιείς επενδύσεις, όχι αρπαχτές. Επενδύσεις που θα μείνουν στη χώρα μας, που θα βελτιώσουν τις υποδομές μας και το εγχώριο προϊόν. Που θα δημιουργήσουν μόνιμες θέσεις εργασίας. Σε τομείς της υγείας, του χειμερινού τουρισμού, του αθλητισμού, της τεχνολογίας, της πράσινης ενέργειας.

Τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η ζωή της νέας γενιάς;

Τα εργασιακά πρέπει να ρυθμιστούν, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να είναι πλήρως καλυμμένοι στα ασφαλιστικά και εργασιακά τους δικαιώματα. Πρέπει να υπάρχουν συμβάσεις εργασίας που να σφραγίζουν τα δικαιώματα του κάθε εργαζομένου. Επίσης, στην Κύπρο έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα υπογεννητικότητας. Ο κύριος λόγος είναι το οικονομικό. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους νέους γονείς να προσφέρουν ακόμα και τα απαραίτητα στα παιδιά τους. Είμαστε δυστυχώς, η πρώτη γενιά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που τα παιδιά θα ζήσουν σε χειρότερες συνθήκες από τους γονείς τους. Αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις συντάξεις στο μέλλον αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα σήμερα. Πρέπει επίσης να γίνουν σοβαρές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την επαγγελματική κατάρτιση, έτσι ώστε τα επαγγέλματα που επιλέγουν οι νέοι να είναι επαγγέλματα που θα έχουν προοπτικές στο μέλλον.

Πως βλέπετε το ρόλο της Εκκλησίας στη χώρα μας; Σωστά παρεμβαίνει στα της Πολιτείας; Και στα της Παιδείας; Και στα της πολεοδομίας και στα του περιβάλλοντος (πιέζει για αμφιλεγόμενες αναπτύξεις γης);

Η Εκκλησία μπορεί να έχει άποψη για τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Είναι μέρος της κοινωνίας. Από την άλλη, πρέπει να ελέγχεται όσον αφορά την επιρροή που ασκεί προς τα κέντρα λήψης αποφάσεων, όπως όλα τα άλλα οργανωμένα σύνολα άσκησης επιρροής (Lobbying). Το Lobbying πρέπει να θεσπιστεί και νομοθετικά. Σε περιπτώσεις όμως, όπου ενδέχεται οι αποφάσεις και η στάση των ιεραρχών να παραβιάζουν το Σύνταγμα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις νομοθεσίες, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το Νόμο και τις Αρχές, όπως κάθε πολίτης και οργανωμένο σύνολο.

Τι Παιδεία και Εκπαίδευση έχουμε σήμερα στην Κύπρο; Τι Παιδεία και Εκπαίδευση θέλουμε;

Το εκπαιδευτικό σύστημά μας χρήζει εκσυγχρονισμού. Χρειαζόμαστε σωστή παιδεία που να διασφαλίζει τη σωστή νοητική και ψυχική καλλιέργεια των παιδιών και των νέων. Στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού, πρέπει να διασφαλιστεί ότι το εκπαιδευτικό σύστημα παρέχει την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και κατάρτιση σε όλα τα επίπεδα, χωρίς να αποκλείει κανένα μαθητή από τη διαδικασία της μάθησης. Απαιτείται η εφαρμογή ενός καθολικού σχεδιασμού εκπαίδευσης με σύγχρονες μεθόδους, με σεβασμό στην διαφορετικότητα, με πρόσβαση σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές, σε ένα περιβάλλον μοντέρνο που θα σέβεται την προσωπικότητα τους. Επίσης, σεβασμό και προσβασιμότητα σε όλους τους μαθητές με αναπηρίες.

Σε ποιο επίπεδο βρίσκονται σήμερα στη χώρα μας τα δικαιώματα της γυναίκας στην εργασία, στην πολιτική, στην κοινωνική ζωή, εντός της οικογένειας; Πώς αλλάζουν τα πράγματα, εάν πιστεύετε ότι κάτι πρέπει να αλλάξει;

Να εκλέξουμε την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας! Ευτυχώς, υπάρχει σημαντική βελτίωση στο χάσμα μεταξύ των φύλων στην κοινωνία και την εργασία, όπως και στην πολιτική. Είναι σημαντικό ότι, για παράδειγμα πολλές εταιρείες πλέον συμπεριλαμβάνουν περισσότερες γυναίκες στις διευθυντικές ομάδες. Επίσης, ως επακόλουθο της ανάγκης για εργασία και των δυο γονέων, οι δουλειές του σπιτιού μοιράζονται πλέον μεταξύ και του άντρα και της γυναίκας.

Η πιο μεγάλη αλλαγή πρέπει να γίνει σε κοινωνικό επίπεδο. Παραδείγματος χάρη, εκφράσεις όπως «το καλάθι της νοικοκυράς» πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούνται, καθώς διαμορφώνουν στερεότυπα.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στον τόπο μας και γιατί; Και πώς θα επιλυθεί;

Η έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς. Η έλλειψη ηθικής, διαφάνειας και λογοδοσίας. Αυτό αγγίζει όλους τους τομείς της κοινωνίας, μέχρι και το Κυπριακό. Βλέπουμε λανθασμένες πράξεις και αποφάσεις να λαμβάνονται από αξιωματούχους, με εμφανή αλλότρια κίνητρα, χωρίς να υπάρχουν μηχανισμοί διαφάνειας που να επιβάλλουν σωστή λογοδοσία προς τις αρμόδιες Αρχές και τους πολίτες. Αυτό πρέπει να αλλάξει, προωθώντας ένα περιβάλλον διαφάνειας, δεοντολογίας, ελέγχου και λογοδοσίας.

ΝΑΙ ή ΟΧΙ στη λύση του Κυπριακού στη βάση της ΔΔΟ με πολιτική ισότητα;

Η αποδεχόμενη λύση από τα Ηνωμένα Έθνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι η λύση της ΔΔΟ, όπως αυτή καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας. Δεν πρόκειται μετά από μισό αιώνα διαπραγματεύσεων, οι θεσμοί αυτοί να μπουν σε συζητήσεις από την αρχή, με βάση άλλα σχέδια λύσης. Δυστυχώς είμαστε οι αδύνατοι στην εξίσωση. Γι αυτό και επιβάλλεται να έχουμε με το μέρος μας την Ε.Ε και τα Η.Ε, χωρίς να αμφιταλαντευόμαστε. Η λύση θα διασφαλίζεται από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Η πολιτική ισότητα είναι σημαντική για τη σωστή και δίκαιη εκπροσώπηση στη λήψη των πολιτικών αποφάσεων. Πολιτική ισότητα δεν σημαίνει κυριαρχική ή αριθμητική ισότητα. Εξάλλου, η πολιτική ισότητα εφαρμόζεται και στην Ε.Ε. Για παράδειγμα, η Κύπρος εκλέγει έξι ευρωβουλευτές. Αν ο αριθμός των εδρών κάθε χώρας βασιζόταν στην αριθμητική ισότητα, τότε βάση πληθυσμού, θα μπορούσαμε να εκλέξουμε ενάμιση ευρωβουλευτή! Εκ περιτροπής προεδρία γίνεται στη βάση της πολιτικής ισότητας και στο θεσμό της Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε.

Έχει ευθύνες και η πλευρά μας για το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται σήμερα το Κυπριακό;

Σε μια διαπραγμάτευση που διαρκεί μισό αιώνα χωρίς αποτέλεσμα, σίγουρα έχουν όλες οι πλευρές ένα μερίδιο ευθύνης. Το Κυπριακό είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής, που υφίσταται όμως από πολύ πριν την Ανεξαρτησία. Το λάθος που χρεώνεται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως διαπραγματευτής, είναι που διακόπηκαν οι συνομιλίες για τέσσερα ολόκληρα χρόνια, ιδιαίτερα όπως μας λέχθηκε, τη στιγμή που υπήρχαν σοβαρές προοπτικές κατάληξης σε ένα γενικώς αποδεκτό πλαίσιο λύσης. Μεσολάβησαν οι προκλητικές κινήσεις της Τουρκίας εντός ΑΟΖ, η ένταση με την Ελλάδα σε Αιγαίο και Έβρο, η εκλογή Τατάρ και η πίεση για λύση δύο κρατών, και φυσικά το προκλητικότατο άνοιγμα της περίκλειστης περιοχής των Βαρωσίων.

Πώς θα πεισθεί η Τουρκία να επιστρέψει στη ΔΔΟ και το Πλαίσιο Γκουτέρες; Μήπως έχουμε χάσει το τρένο της λύσης του Κυπριακού;

Η Τουρκία είναι σε δυσμενή οικονομική θέση, με πολλά ανοικτά διπλωματικά μέτωπα. Είναι όμως και πολύ απρόβλεπτη, αν δούμε το τι έχει συμβεί σε Ιράκ, Συρία, Λιβύη, και Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Είναι η στιγμή να δείξουμε σοβαρότητα, και πως επιθυμούμε μια πραγματικά σωστή και βιώσιμη λύση, στα πλαίσια των Η.Ε, με μοναδική εγγυήτρια δύναμη, το ευρωπαϊκό κεκτημένο σαν μέλος της Ε.Ε που είμαστε. Το τρένο σφυρίζει για τους τελευταίους επιβάτες. Το ακούμε. Πρέπει να δείξουμε αξιοπιστία. Δυστυχώς, με το σκάνδαλο των διαβατηρίων, έχει κλονιστεί ακόμα περισσότερο η αξιοπιστία μας, και του Προέδρου προσωπικά.

Χρωστά κάτι αυτή η πολιτεία στους πρόσφυγες του ‘74; Τι;

Φυσικά. Ας μην ξεχνάμε πως μέχρι πολύ πρόσφατα δεν αναγνωρίζονταν τα δικαιώματα των εκ μητρογονίας προσφύγων. Αν το δούμε από οικονομικής πλευράς, οι πρόσφυγες έχασαν περιουσίες στα κατεχόμενα. Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες γης στις ελεύθερες περιοχές και επιχειρηματίες, είδαν να αυξάνεται η αξία των περιουσιών τους λόγω της αύξησης του τοπικού πλυθησμού και των αναγκών για οικιστικές, τουριστικές και βιομηχανικές αναπτύξεις. Οι πρόσφυγες, θα πρέπει με τη χρήση ενός οικονομικού και στατιστικού μοντέλου, να λάβουν μια αποζημίωση για την απώλεια χρήσης της περιουσίας τους. Επίσης, η πολιτεία χρωστά ένα τεράστιο συγγνώμη προς τους πρόσφυγες, για τη μη λύση του Κυπριακού. Πολλές πολιτικές καριέρες κτίστηκαν γύρω από το Κυπριακό. Που καταλήξαμε;

ΝΑΙ ή ΟΧΙ στο συρματόπλεγμα Νουρή στο Ακάκι για τους παράτυπους μετανάστες που περνούν στις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα;

Όχι. Το συρματόπλεγμα δεν είναι η λύση. Διαμαρτυρόμαστε για τα τουρκικά στρατεύματα και φυλάκια που χωρίζουν την πατρίδα μας, και ερχόμαστε οι ίδιοι να δημιουργούμε προ-τετελεσμένα με συρματοπλέγματα. Είναι αδιανόητο να δημιουργούμε οι ίδιοι σύνορα, όταν τα σύνορα μας είναι τα νερά της Μεσογείου.

Πως πρέπει να χειριζόμαστε και πως μεταχειριζόμαστε τους παράτυπους μετανάστες που έρχονται στο νησί μας;

Με σωστή καταγραφή και διαχείριση. Πρέπει να γίνεται σωστή διαλογή των μεταναστών. Σε πολιτικούς πρόσφυγες, και οικονομικούς μετανάστες καθώς το διεθνές δίκαιο, έχει διαφορετικές πρόνοιες. Επίσης, πρέπει να γίνουν σωστές δομές φιλοξενίας, ειδικότερα για παιδιά και νέους. Γιατί, αν μείνουν στο νησί μας τελικά, πρέπει να έχουν αφομοιώσει την κουλτούρα και τα ήθη μας. Έτσι θα μπορούν να αφομοιωθούν από την κοινωνία και να γίνουν σωστά μέλη της. Ας μην ξεχνάμε πως είμαστε το νησί μεταξύ τριών ηπείρων. Σε όλη μας την ιστορία, υπήρξαμε το σταυροδρόμι πολιτισμών και ανθρώπων.

Είναι υγιής η πολιτική/κομματική σκηνή του τόπου; Τι πρέπει να αλλάξει και πως θα αλλάξει;

Αν ήταν υγιής, δεν θα είχαμε τα ποσοστά αποχής και αποστροφής. Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη από μέρους των πολιτών, προς τους πολιτικούς και τα κόμματα. Αυτό που πρέπει να αλλάξει, είναι να μπουν άτομα ηθικά, σοβαρά, και καταλλήλως καταρτισμένα, στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Άτομα νέα, σε ηλικία και πνεύμα. Η παλαιοκομματική νοοτροπία του βολέματος, της διαπλοκής, της σύγκρουσης συμφέροντος, είναι ο καταλύτης της γενικής απαξίωσης των πολιτών προς την πολιτική. Όμως, πρέπει να αντιληφθούμε, πως η αποχή δεν τιμωρεί το κατεστημένο, αλλά αντιθέτως, το συντηρεί και το διαιωνίζει. Ο πολίτης έχει την ευθύνη να επιλέξει τα άτομα που τον αντιπροσωπεύουν και εκπροσωπούν στη Βουλή και στη τοπική διοίκηση. Αυτό που ενδεχομένως να ωθούσε τους πολίτες να έχουν πιο ενεργό ρόλο στις εκλογικές αναμετρήσεις, είναι η θέσπιση της οριζόντιας ψηφοφορίας.

Έχετε εμβολιασθεί;

Ο εμβολιασμός είναι ιατρική πράξη, συνεπώς θεωρείται προσωπικό δεδομένο. Όμως, προσωπικά εμπιστεύομαι την επιστήμη και την εξέλιξη της, και συμμερίζομαι την άποψη πως το τέλος της πανδημίας θα έρθει μέσω επιστημονικών λύσεων, όπως ο εμβολιασμός. Οποιεσδήποτε αμφιβολίες περί εμβολίων, θα πρέπει να ξεκαθαρίζονται μέσω του προσωπικού μας ιατρού και όχι από μη εξειδικευμένα άτομα. Είναι λυπηρή η παραφιλολογία και η διάδοση ψευδών ειδήσεων γύρω από την πανδημία και τον εμβολιασμό. Εδώ ευθύνεται και η έλλειψη παιδείας και κριτικής σκέψης. Οφείλουμε να συμβουλευόμαστε αλλά και να εμπιστευόμαστε την επιστημονική κοινότητα και τους παγκόσμιους και ευρωπαϊκούς φορείς, που είναι επιφορτισμένοι με την εξέταση και έγκριση των φαρμάκων και εμβολίων. Ο εμβολιασμός όμως σαν επιλογή, δεν θα πρέπει να επιβάλλεται άμεσα ούτε έμμεσα.

Πώς θα πήγαμε στο θέμα της πανδημίας;

Η πανδημία ήταν ένα πρωτόγνωρο γεγονός, που σίγουρα στην αρχή οφείλαμε να ακολουθήσουμε τα παραδείγματα άλλων χωρών και της Ε.Ε ως προς τη διαχείριση. Έχουμε δει, όμως, μέτρα που δεν ανταποκρίνονται την αρχή της αναλογικότητας. Μέτρα δηλαδή που δεν ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στο πρόβλημα και τις προκλήσεις. Βλέπουμε συνωστισμό για διάφορες αφορμές, ενώ απαγορεύονται άλλες πιο εύκολα ελεγχόμενες συναθροίσεις. Είδαμε διαγωνισμούς για προμήθειες να δίνονται με αδιαφανείς διαδικασίες, και χωρίς επιπτώσεις για προβληματικά προϊόντα. Επίσης, σε συνθήκες πανδημίας και οικονομικής κρίσης, θα έπρεπε να δινόταν απευθείας περισσότερα κίνητρα και βοήθεια προς επιχειρήσεις, εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους, παρά να δίνονται κίνητρα για ιδιωτικό δανεισμό, σε μια οικονομία υπερχρεωμένη με δημόσιο και ιδιωτικό χρέος πολλαπλάσιο του ΑΕΠ.

Τι να κρατήσουμε και τι να πετάξουμε από την προ κορωνοϊού εποχή;

Έχουμε συνειδητοποιήσει το πόσο εύκολα ένα γεγονός μπορεί να ανατρέψει τις ζωές μας και τα παγκόσμια δεδομένα. Ας είμαστε προσγειωμένοι και ας αρχίσουμε να προνοούμε πιο σωστά για το μέλλον μας, τα οικονομικά μας, την υγεία μας. Και ας κρατήσουμε και μερικά από την κορωνοϊοεποχή! Να κρατήσουμε την τηλεργασία, την ανάγκη για αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, το χρόνο στο σπίτι με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, και την ομορφιά της ησυχίας στους δρόμους με λιγότερα αυτοκίνητα. Τέλος, ας πετάξουμε τον παλαιοκομματισμό και την κομματοκρατία, μέσω μιας πραγματικής Αλλαγής Γενιάς και νοοτροπίας.









Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Βουλή: Ισοψήφισαν και δεν πέρασε η πρόταση του ΑΚΕΛ για φορολόγηση υπερκερδών των τραπεζών - Συζήτηση σε υψηλούς τόνους

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης

Γεραπετρίτης: Δεν μπορεί να υπάρχει φοβικό πλαίσιο για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις - Ο διάλογος είναι το μέσο της λύσης

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο
ΚΥΠΡΟΣ

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο

Πέραν των 10.000 οι «ψηφιακοί πολίτες» - Πως λειτουργεί η νέα εφαρμογή (βίντεο)
ΚΥΠΡΟΣ

Πέραν των 10.000 οι «ψηφιακοί πολίτες» - Πως λειτουργεί η νέα εφαρμογή (βίντεο)

Πέραν των 10.000 οι «ψηφιακοί πολίτες» - Πως λειτουργεί η νέα εφαρμογή (βίντεο)