Φόρμα αναζήτησης

«Καταδικασμένο» να πετύχει το νέο Golf 8

Για την παρουσίαση του Golf 7 πριν από επτά περίπου χρόνια η VW είχε νοικιάσει τη Neue Nationalgalerie του Βερολίνου. Το φημισμένο μουσείο σύγχρονης τέχνης φιλοξένησε τότε τα πομπώδη αποκαλυπτήρια του bestseller του ομίλου. Έκτοτε άλλαξαν όμως πολλά. Πολλά πρωτοκλασσάτα στελέχη είδαν την πόρτα της εξόδου ενώ το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων είχε συνέπειες όχι μόνον στη Volkswagen, αλλά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της.

Η «καρδιά της VW»

Το Golf 7

Υπό αυτή την έννοια δεν προκαλεί εντύπωση ότι αυτή τη φορά η παρουσίαση είναι πολύ πιο σεμνή. Τα αποκαλυπτήρια της νέας, όγδοης γενιάς δεν θα γίνουν στο Βερολίνο, αλλά στην έδρα της VW στο Βόλφσμπουργκ της Κάτω Σαξονίας. Εκεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου παρουσιάζει αύριο Πέμπτη το νέο Golf, την «καρδιά της Volkswagen» όπως τονίζει ο όμιλος.

Το μοντέλο έχει κομβική σημασία για το σύνολο του ομίλου. Με το Golf 7 η VW είχε λανσάρει την κοινή πλατφόρμα MQB (Modularer Querbaukasten). Χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα για πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα ο όμιλος πέτυχε σημαντική εξοικονόμηση κόστους ενώ κατάφερε να δημιουργήσει ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές. Πάνω στην ίδια στρατηγική αναμένεται να «πατήσει» και το Golf 8.

Νέο Golf και ηλεκτροκίνηση

Το νέο ηλεκτροκίνητο ID.3

Το νέο ηλεκτροκίνητο ID.3

Στο ανακαινισμένο εργοστάσιο του Τσβίκαου ξεκινά το Νοέμβριο η παραγωγή του νέου ηλεκτροκίνητου μοντέλου ID που παρουσίασε φέτος η VW στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Δεδομένου ότι ο όμιλος επενδύει πολλά στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να έχει διασφαλίσει μακροπρόθεσμα μεγάλες παραγγελίες, το νέο Golf έρχεται να προκαταλάβει και να εξισορροπήσει τυχόν απώλειες. «Η VW πατάει τέρμα γκάζι προς την ηλεκτροκίνηση», σχολιάζει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Ράιντλ. Δεδομένου όμως ότι η μετάβαση δεν μπορεί να γίνει εν μια νυκτί, «η VW χρειάζεται όσο τίποτε άλλα το νέο της Golf», επισημαίνει ο ειδικός.

Μια ματιά στις πωλήσεις μπορεί να εξηγήσει εύκολα τη σημασία του Golf για τον όμιλο και κυρίως γιατί αποτελεί «εγγύηση» για τα οικονομικά του ομίλου: από την πρώτη έκδοση εν έτη 1974 η VW πούλησε συνολικά πάνω από 36 εκατομμύρια Golf. Ο όμιλος ελπίζει ότι η νέα γενιά θα συνεχίσει αυτό το success story.

dpa, Κώστας Συμεωνίδης