Φόρμα αναζήτησης

Το παγωτό στη διατροφή μας -Τι πρέπει να γνωρίζουμε -Της Νικόλ Πηλείδη

Το παγωτό είναι ένα επιδόρπιο ή λιχουδιά που αρέσει σχεδόν σε όλους, μικρούς και μεγάλους και έχει την τιμητική του ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Μπορείς να το καταναλώσεις σε χωνάκι, σε μορφή σορμπέ ή frozen yoghurt, είτε στη διαιτητική του μορφή.

Θα πρέπει ωστόσο να αποφεύγουμε την υπερκατανάλωση παγωτού, ακολουθώντας βασικές διατροφικές συμβουλές.

Τα συστατικά του παγωτού και το πώς επηρεάζουν τα κιλά και την υγεία μας

Τα κύρια συστατικά του είναι το γάλα, η ζάχαρη, τα αυγά, η κρέμα γάλακτος, χρωστικές, γλυκαντικές ύλες, σταθεροποιητικές και γαλακτοματοποιητικές ουσίες. Γενικά, είναι υψηλό σε λιπαρά και πρωτεΐνη. Τα υψηλά λιπαρά του παγωτού προέρχονται κυρίως  από την κρέμα γάλακτος και το γάλα. Αυτά τα λιπαρά κατατάσσονται στα κορεσμένα λιπαρά ή αλλιώς ‘κακά λιπαρά’ που γενικά στην διατροφή μας δεν πρέπει να ξεπερνάμε το 10% της ημερήσιας πρόσληψη τους, λόγω του αυξημένου κίνδυνου τους εμφάνιση παχυσαρκίας ή  καρδιαγγειακών νοσημάτων. Επιπρόσθετα, άτομα τα οποία έχουν αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης καλό είναι να επιλέγουν χαμηλά σε λιπαρά παγωτά.

Τα άτομα τα οποία πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη καλό είναι να επιλέγουν πιο διαιτητικά παγωτά ή χαμηλά σε ζάχαρη για το λόγο ότι τα παγωτά περιέχουν αυξημένη ποσότητα ζάχαρης.  Η υψηλή περιεκτικότητα του παγωτού σε πρωτεΐνη προέρχεται από τα αυγά,  το γάλα, τη κρέμα γάλακτος που είναι υψηλής βιολογικής αξίας και περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό που συμβάλλουν στην συντήρηση και επιδιόρθωση των κυττάρων και των ιστών στο σώμα μας.

Μην υποτιμάτε όμως το παγωτό, αφού περιέχει και πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ένα κύριο μέταλλο που περιέχει είναι το ασβέστιο που συμβάλλει στην υγεία των οστών, της καρδιάς, των μυών και του εγκεφάλου. Επίσης, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο το παγωτό περιέχει και βιταμίνες όπως τη βιταμίνη Α, Β, Δ, Ε,Κ.

Θερμιδικά ένα παγωτό 100 γρ. κυμαίνεται από 90 έως 250 θερμίδες, ανάλογα με το είδος του παγωτού (αν είναι σορμπέ, διαιτητικό, παρφέ, μαλακό παγωτό-της μηχανής).

Ποιο παγωτό πρέπει να επιλέγετε

Τα παγωτά σορμπέ ή διαιτητικά παγωτά είναι μια καλή επιλογή για όλους! Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην στερούμαστε κάτι στη διατροφή μας. Έτσι θα σας πω μερικά ακόμη πράγματα:

Παγωτό σορμπέ: καθόλου λιπαρά σε σχέση με ένα κανονικό παγωτό ωστόσο περιέχει ζάχαρη. Θερμιδικά έχει λιγότερες θερμίδες, περισσότερη Βιταμίνη Γ από ένα κανονικό παγωτό, ωστόσο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, και ασβέστιο. Έτσι καλό είναι να καταναλώνουμε μέχρι 1-2 scoops την εβδομάδα.

Διαιτητικό παγωτό:  μπορεί να κρύβει παγίδες για τους καταναλωτές όπως όταν αναγράφεται 0% πάνω  στο κουτί το οποίο σημαίνει 0% σε λιπαρά όχι σε ζάχαρη! Έτσι καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί για το τ ι διαβάζουμε πάνω στα τρόφιμα. Ένα παγωτό για να είναι χαμηλό σε λιπαρά και ζάχαρη θα πρέπει να αναγράφετε χαμηλό σε λιπαρά και να χρησιμοποιείται υποκατάστατο της ζάχαρη πχ ασπαρτάμη, στέβια.

Παγωτό παρφέ: πολύ παχύρρευστο και κρεμώδες σε σχέση με  το κανονικό παγωτό, έτσι καλύτερα να μην ξεπερνάμε το 1scoop, 1 φορά την εβδομάδα και προσοχή στα άτομα με χοληστερόλη και άλλα προβλήματα υγείας.

Μαλακό παγωτό – της μηχανής: η περιεκτικότητα του σε λίπος είναι τουλάχιστον 3% μικρότερη σε σχέση με το κανονικό παγωτό. Ωστόσο είναι επιρρεπές σε μικροβιολογικές μολύνσεις λόγω του τρόπου παρασκευής του.

Σε γενικές γραμμές καλό είναι να μην ξεπερνάμε το 1 scoop παγωτό 1-2 φορές την εβδομάδα αν δεν σκοπεύουμε να καταναλώσουμε κάποιο άλλο είδος επιδορπίου.

Νικόλ Πηλείδη Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.