Φόρμα αναζήτησης

Πώς να κόψετε το κάπνισμα χωρίς να πάρετε κιλά

Ότι το τσιγάρο βλάπτει και μάλιστα σοβαρά την υγεία, το γνωρίζουμε λίγο-πολύ όλοι. Για αυτό δεν είναι λίγοι οι καπνιστές που επιχειρούν έστω μια φορά στη ζωή τους να κόψουν το κάπνισμα.

Κόβοντας το τσιγάρο, βελτιώνεται η υγεία μας και μειώνεται η πιθανότητα πρόκλησης στεφανιαίας νόσου και διαφόρων ειδών καρκίνου (πνεύμονα, στόματος κλπ).

Ωστόσο η προσπάθεια που απαιτείται είναι μεγάλη και αρκετοί δεν τα καταφέρνουν τελικά. Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε δώσει ορισμένες συμβουλές σχετικά με το πως να κόψετε το κάπνισμα καθώς και ποια θα είναι τα οφέλη που θα αποκομίσετε από μια τέτοια κίνηση.

Στην πράξη όμως μια από τις σημαντικότερες ανησυχίες όσων σκοπεύουν να απαλλαγούν από την βλαβερή αυτή συνήθεια είναι πως να μην πάρουν κιλά.

Μια ανησυχία η οποία είναι απολύτως δικαιολογημένη μιας και έχει αποδειχθεί και επιστημονικά ότι η πρόσληψη νικοτίνης αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και συνεπώς μειώνει την όρεξη.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να “ξεγελάσουμε” τον οργανισμό μας και να μην πάρουμε βάρος κόβοντας το κάπνισμα.

Αυξήστε την σωματική άσκηση

Όταν νιώσετε την ανάγκη να πέσετε με τα μούτρα στα γλυκά, να φάτε τον “αγλέορα” ή να ανάψετε ένα τσιγάρο απλά προσπαθήστε να ξεχαστείτε υιοθετώντας μια υγιεινή συνήθεια.

Μια βόλτα για περπάτημα ή ακόμη καλύτερα για τρέξιμο θα σας τονώσει και θα σας βοηθήσετε να βελτιώσετε την σωματική αλλά και την πνευματική σας κατάσταση.

Η άσκηση θα σας βοηθήσει να μην πάρετε βάρος όταν κόψετε το τσιγάρο
Μπορείτε επίσης να ξεκινήσετε μια αθλητική δραστηριότητα που να σας αρέσει ή ακόμη και ένα πρόγραμμα στο γυμναστήριο.

Αν πάλι τα βαριέστε όλα αυτά δοκιμάστε να κάνετε βόλτες με το ποδήλατο. Είναι πολύ διασκεδαστικό και είναι μια πολύ καλή μορφή άσκησης.

Προσπαθήστε να τρέφεστε πιο υγιεινά

Κόβοντας το τσιγάρο αυξάνεται η “ανάγκη” για τσιμπολόγημα. Αυτό είναι κάτι απολύτως λογικό και φυσιολογικό. Εκεί χρειάζεται προσοχή για να μην πάρετε έξτρα βάρος.

Προσπαθήστε να μην τρώτε σνακ που παχαίνουν αλλά υιοθετήστε ένα υγιεινό πρότυπο διατροφής. Σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.

Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες για να μην πάρετε βάρος
Τρώτε πολλά και μικρά γεύματα. Έτσι θα αισθάνεστε πλήρεις και δεν θα θέλετε να τσιμπάτε δεξιά και αριστερά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πράσινες σαλάτες είναι ότι καλύτερο για κάποιον που προσπαθεί να κόψει το κάπνισμα.

Επίσης μπορείτε να φάτε μπάρες δημητριακών, λίγους ξηρούς καρπούς, ένα γιαουρτάκι ή να καταναλώσετε φρούτα ή χυμούς ανάμεσα από τα γεύματα.

Πίνετε άφθονα υγρά
Αν αισθάνεστε ότι πεινάτε, πιείτε νερό! Εκτός από το ότι μπορεί να διψάτε και όχι να πεινάτε, έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού ημερησίως βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους, ενώ παράλληλα βοηθά στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Πίνετε πολύ νερό αφού κόψετε το τσιγάρο
Πολλοί καπνιστές χρησιμοποιούν το τσιγάρο σαν “φάρμακο” για τη δυσκοιλιότητα. Αν και όντως ο καπνός φαίνεται πως βοηθά στη λειτουργία του εντέρου, ένα φλιτζάνι καφές ή ένα ποτήρι γάλα μπορεί να έχει αντίστοιχα, αν όχι καλύτερα αποτελέσματα.

Επίσης στο εμπόριο θα βρείτε διάφορα ροφήματα με προβιοτικά, τα οποία θα σας βοηθήσουν να αποκαταστήσετε τις σχέσεις σας με την τουαλέτα.

Χρησιμοποιήστε υποκατάστατα νικοτίνης
Οι τσίχλες ή τα τσιρότα νικοτίνης που μπορείτε να βρείτε στα φαρμακεία εκτός από το ότι θα σας βοηθήσουν να κόψετε το κάπνισμα αν δυσκολεύεστε, μπορεί να γίνουν σύμμαχος σας στη μάχη με τη ζυγαριά.

Οι τσίχλες νικοτίνης βοηθούν να μην πάρετε κιλά
Τα προϊόντα αυτά θα σας βοηθήσουν να περιορίσετε την ανάγκη για τσιμπολόγημα και για κατανάλωση γλυκών μιας και ο οργανισμός σας θα συνεχίσει να να παίρνει την νικοτίνη.

Αν ακολουθήσετε αυτές τις απλές συμβουλές θα καταφέρετε να μην πάρετε ούτε ένα κιλό με τη διακοπή του καπνίσματος και γιατί όχι να χάσετε βάρος αν έχετε πλεόνασμα.

Πάντως, ακόμη κι αν πάρετε λίγα κιλά μην αγχωθείτε. Δώστε στον εαυτό σας τον χρόνο που χρειάζεται για να αφομοιώσει τις αλλαγές και αλλάξτε τον τρόπο ζωής σας.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.