Φόρμα αναζήτησης

Ποια τα οφέλη της διαλειμματικής άσκησης



Το καταπληκτικό με αυτού του είδους προπόνησης είναι ότι θα αισθανθείτε τα αποτελέσματά της από τη πρώτη κιόλας μέρα που θα τη δοκιμάσετε.  Μετά το πέρας της προπόνησης τα πόδια σας, οι κοιλιακοί σας και γενικά μεγάλο μέρος του σώματος σας θα είναι πιασμένο.

Θα αναρωτηθούν κάποιοι γιατί συμβαίνει αυτό. Η απάντηση είναι προφανής, όταν πιέζετε το σώμα σας σε μεγάλες εντάσεις κινητοποιούνται μεγάλες μυϊκές ομάδες στη προσπάθεια να πετύχετε το στόχο σας. Δείτε έναν αθλητή των 100 μέτρων να τρέχει και πείτε μου ποια μυϊκή ομάδα δεν δουλεύει. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η διαφορά που έχει το σώμα ενός σπρίντερ με έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας, η υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση είναι τελικά πιο αποτελεσματική από την συμβατική προπόνηση σταθερού τέμπου.

Συγκεκριμένα ο κ. Γιαν Χέλκερουντ τονίζει: «Η διαλειμματική γυμναστική υψηλής έντασης είναι δύο φορές πιο αποτελεσματική συγκριτικά με την κανονική γυμναστική», και συμπληρώνει: «Είναι σαν να βρέθηκε ένα νέο χάπι, διπλά αποτελεσματικό. Θα πρέπει να εγκαταλείψουμε τον παραδοσιακό τρόπο άσκησης».

Το τεράστιο προνόμιο της HIIT σε σύγκριση με τους άλλους τρόπους άθλησης είναι ότι εκτελείτε σε πολύ λιγότερο χρόνο με αποτέλεσμα να ταιριάζει απόλυτα σε πολυάσχολους ανθρώπους.

Μετά από μελέτες με ανθρώπους που ακολουθούσαν τον καθιερωμένο τρόπο προπόνησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με τη διαλειμματική άσκηση διπλασιάστηκαν η αντοχή, η πρόσληψη οξυγόνου και η δύναμή τους κατά 10%, ενώ και η ταχύτητά τους αυξήθηκε κατά 5%. Ακόμη και ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με καρδιακές παθήσεις είχαν καλύτερη φυσική κατάσταση μετά από την HIIT.

Τέλος, αξίζει να αναφερθούν όσα επισημαίνει ο κ. Stephen Bailey, ειδικός στις αθλητικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ. Λέει συγκεκριμένα: «Όσο πιο μεγάλη είναι η ένταση της άσκησης, τόσο περισσότερο αυξάνεται και η ’’αναταραχή’’ που προκαλείται στους μυς. Κατά συνέπεια, αυξάνεται και ο μεταβολισμός (είναι το λεγόμενο afterburn, που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα σε επόμενες αναρτήσεις) για πολλές ώρες μετά, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να καίει περισσότερο λίπος και υδατάνθρακες».

7 τροφές που δεν προσθέτουν κοιλιακό λίπος

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.