Φόρμα αναζήτησης

Ποια σημάδια φανερώνουν έλλειψη Βιταμίνης Α

Η Βιταμίνη Α είναι μια από τις σημαντικότερες βιταμίνες για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Αποτελεί ένα λιποδιαλυτό μόριο, το οποίο αποθηκεύεται στο συκώτι.

Ποια είναι τα συμπτώματα έλλειψης Βιταμίνης Α
Η έλλειψη στην Βιταμίνη Α παρουσιάζει αρκετά συμπτώματα τα οποία μπορούν να εντοπιστούν εύκολα από τον πάσχοντα. Εμείς θα δούμε τα 5 Βασικά από αυτά.

Ξηρό δέρμα και Δερματικές παθήσεις
Ένα ξηρό δέρμα ή διάφορες δερματικές παθήσεις μπορεί να οφείλονται σε έλλειψη της Βιταμίνης Α. Για παράδειγμα, τα απότομα ξεσπάσματα του δέρματος με σπυράκια συνδέονται με τα χαμηλά επίπεδα της Βιταμίνης Α. Η επαρκής λήψη Βιταμινών Α, μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης ακμής κατά 50%.

Αντιμετώπιση: Τροφές όπως το κρέας, το αυγό και τα γαλακτοκομικά θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του ξηρού δέρματος και των Δερματικών Παθήσεων, καθώς είναι πλούσιες σε Βιταμίνη Α.

Προβλήματα όρασης
Η έλλειψη της Βιταμίνης Α, δημιουργεί πολλά προβλήματα στην όραση και άτομα με έλλειψη σε αυτή τη Βιταμίνη μπορούν να εμφανίσουν εκχύλιση της ωχράς κηλίδας ή και καταρράκτη. Εδώ αξίζει να πούμε, οτι η ροδοψίνη είναι μια σημαντική χρωστική ουσία που εντοπίζεται στον αμφιβληστροειδή χιτώνα και διευκολύνει την όραση. Η Ροδοψίνη λοιπόν, λαμβάνει σημαντική βοήθεια από την Βιταμίνη Α και η έλλειψη της οδηγεί σε αναταραχές.

Προσοχή: Τα προβλήματα όρασης λόγω της έλλειψης Βιταμίνης Α, είναι περισσότερο έντονα κατά την διάρκεια της νύχτας.

Τα Τραύματα αργούν να επουλωθούν
Η Βιταμίνη Α, είναι αυτή που προωθεί την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό του υγιούς δέρματος. Εάν οι πληγές σταματήσουν να επουλώνονται τόσο εύκολα όσο παλιά, τότε αυτό είναι μια σίγουρη ανεπάρκεια της Βιταμίνης Α. Αυτό συμβαίνει, διότι έχει μειωθεί η προώθηση της παραγωγής του κολλαγόνου, εξαιτίας αυτής της έλλειψης και συνεπώς τα τραύματα δεν μπορούν να επουλωθούν με ευκολία.
Ανοσοποιητικό
Η Βιταμίνη Α, διαθέτει ισχυρό ρόλο στην φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Συγκεκριμένα, συμμετέχει στον σχηματισμό των λευκών αιμοσφαιρίων, που προφυλάσσουν τον οργανισμό από τα βλαβερά βακτήρια και τους ιούς. Έτσι, εαν παρατηρήσετε οτι αρρωσταίνετε εύκολα ή δεν σας περνάει εύκολα μια γρίπη, τότε υπαίτιο είναι το χαμηλό ανοσοποιητικό εξαιτίας της έλληψης σε Βιταμίνη Α.

Αφομοίωση του Σιδήρου
Η Βιταμίνη Α, συμβάλλει σημαντικά στον φυσιολογικό μεταβολισμό του σιδήρου. Μάλιστα, έχει ευεργετικές ιδιότητες στην αναιμία, σε περίπτωση που υπάρχει έλλειψη σιδήρου. Πιο αναλυτικά, ο συνδυασμός Βιταμίνης Α και Σιδήρου (ακόμα κι αν είναι χαμηλός), βοηθά στην αντιμετώπιση της αναιμίας, σε σχέση με την μεμονωμένη πρόσληψη του κάθε συστατικού.

Σε τι τροφές υπάρχει η Βιταμίνη Α
Αρχικά, ο χειμώνας είναι η καλύτερη εποχή που μπορεί κάποιος να λάβει εύκολα στον οργανισμό του την Βιταμίνη Α. Αυτό συμβαίνει,διότι τα πράσινα φρούτα και λαχανικά της εποχής την παρέχουν σε μεγάλες ποσότητες. Το καλοκαίρι όμως έχει κι αυτό τις επιλογές του. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές οι τροφές.

Τα Καρότα
Αποτελούν την βασικότερη πηγή αντιοξειδωτικού Β καροτένιου και μέσω αυτού παρέχουν στον οργανισμό μας την σημαντική για αυτόν Βιταμίνη Α. Είτε μαγειρεμένα είτε όχι, θα προσφέρουν στον οργανισμό τις απαιραίτητες πηγές Βιταμινών Α και θα πρέπει να προστίθενται στην διατροφή.

Το Λάχανο
Περιέχει την μεγαλύτερη ποσότητα σε Βιταμίνη Α, από όλα τα λαχανικά και φτάνει τα 478 mg ανά κούπα. Μην το αγνοήσεις, ειδικά εαν έχεις βρει έλλειψη σε Βιταμίνη Α. Ακόμα όμως κι αν δεν έχεις πρόβλημα, θα πρέπει να το λαμβάνεις σίγουρα για την επαρκή πρόληψη της Βιταμίνης αφενός και την αποφυγή των προβλημάτων που φέρνει η έλλειψη της αφετέρου.

Διπλά καλά..
Παρόμοια με τα λάχανο είναι το σπανάκι και τα παντζάρια, μόνο που σε αυτή την περίπτωση ο οργανισμός πέρα από την Βιταμίνη Α, λαμβάνει κι άλλες εξίσου σημαντικές βιταμίνες όπως η Βιταμίνη C ή και το ασβέστιο. Όσο και να μην σου αρέσει το σπανάκι ή το παντζάρι, θα πρέπει να το προσθέσεις στην διατροφή σου, καθώς είναι τόσο ευεργητικό όσο το λάχανο.

Το Πεπόνι
Εξαιρετική επιλογή για την πρόσληψη της Βιταμίνης Α στον οργανισμό αποτελεί και το πεπόνι, στο οποίο περιέχεται εως και το 68% της ημερήσιας προτεινόμενης δόσης. Δηλαδή, με μια μερίδα πεπόνι ο οργανισμός έχει λάβει πάνω από την μισή ποσότητα που χρειάζεται για Βιταμίνη Α. Μην το παραμελείς, καθώς μέσα από ένα τόσο ευχάριστο φρούτο, λαμβάνονται απαραίτητα στοιχεία όπως η Βιταμίνη Α, εν προκειμένη.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.