Φόρμα αναζήτησης

Ορθομοριακή διατροφή: τι είναι και πώς ωφελεί την υγεία μας

Η Ορθομοριακή Διατροφή, είναι η νέα επιστημονική και ολοκληρωμένη μέθοδος θρέψης και αποτοξίνωσης του οργανισμού και των κυττάρων του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όχι μόνο την ουσιαστική πρόληψη και θωράκιση του οργανισμού ενάντια σε όλες τις ψυχοσωματικές παθήσεις, αλλά και την εξάλειψη πολλών παθολογικών συμπτωμάτων, τα οποία ίσως έχουν ήδη εμφανισθεί.

Βασίζεται στις ρύσεις του Γαληνού και του Ιπποκράτη, στην Ορθομοριακή Ιατρική και στην Διατροφική Ιατρική, αλλά και στην κλινική εμπειρία δεκαετιών του ιδρυτή της Γιώργου Μηνούδη με εκπληκτικά αποτελέσματα.

Ο δεκάλογος της σωστής διατροφής με βάση την Ορθομοριακή Ιατρική
Να τρώτε πάντα ένα πολύ καλό πρωινό
Μην τρώτε ποτέ μετά τις οχτώ το βράδυ ή εάν αυτό είναι δυνατόν μετά τις πέντε το απόγευμα
Πίνετε καθημερινά άφθονο νερό
Αυξήστε την χορτοφαγία, κυρίως βιολογικής γεωργίας
Μην τρώτε ποτέ βιαστικά ή όταν έχετε άγχος
Προτιμήστε μικρά και συχνά γεύματα, αντί για μεγάλα και αραιά
Κάθε 15 ημέρες κάντε νηστεία πίνοντας μόνο νερό και τρώγοντας μόνο φρούτα ή σαλάτες
Ασκηθείτε. Είναι καλύτερα να ασκείστε λίγο κάθε μέρα παρά να ασκείσαι πολύ 1 ή 2 φορές την εβδομάδα
Εξασφαλίστε καθημερινά στον οργανισμό σας τα βασικά ζωτικά θρεπτικά στοιχεία
Ελέγξτε ποιες τροφές μπορεί να σας προκαλούν τροφική δυσανεξία γιατί, χωρίς να το ξέρετε, ίσως επιβαρύνετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα
Εφαρμόζοντας την ορθομοριακή ιατρική στη διατροφή, αποδεικνύεται τη σημασία της διατροφής, της σκέψης και του τρόπου ζωής στην καλή λειτουργία των κυττάρων μας και στη διατήρηση της νεότητας και της υγείας μας.

Η ορθομοριακή διατροφή αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς καθώς η σημασία της πρόληψης έχει πλέον εντυπωθεί στο μυαλό των περισσοτέρων. Όπως επισήμανε ο πρωτοπόρος της ορθομοριακής ιατρικής Linus Pauling στα μέσα τις δεκαετίας του 1960, στόχος της πρακτικής είναι η πρόληψη και η αντιμετώπιση παθήσεων δίνοντας στον οργανισμό την κατάλληλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών, τα οποία γνωρίζει πολύ καλά πως να αξιοποιήσει. Με άλλα λόγια εκεί που τα φάρμακα «σταματούν», η διατροφή «συνεχίζει»!

Η ανάγκη για ορθομοριακή διατροφή
Είναι πιθανό πως πριν εκατομμύρια χρόνια το ανθρώπινο σώμα μπορούσε να συνθέσει σημαντικές ποσότητες των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Η εξέλιξη όμως του είδους ατόνησε την ικανότητα αυτή καθώς η πρόσληψη γινόταν μέσω της διατροφής. Φυσικά, η περιεκτικότητα των τροφίμων στα διάφορα συστατικά έχει μειωθεί δραματικά μέσα στους αιώνες. Έτσι, ενώ οι άνθρωποι των σπηλαίων ενδέχεται να λάμβαναν ακόμη και 9 γραμμάρια βιταμίνης C μέσω της καθημερινής διατροφής, σήμερα καταναλώνουν περίπου 80 μιλιγραμμάρια! Δηλαδή, σχεδόν εκατό φορές μικρότερη ποσότητα. Απλούστερα, κανείς θα μπορούσε να πει πως η σύγχρονη διατροφή και ο τρόπος ζωής αφήνει τον οργανισμό εκτεθειμένο και ευάλωτο.

Όλοι ίδιοι, αλλά και διαφορετικοί
Σχεδόν όλοι γνωρίζουν πως η βιταμίνη C ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα, ή πως τα καλά ωμέγα 3 λιπαρά έχουν αντιφλεγμονώδη δράση. Εκείνο που οι περισσότεροι δεν φαντάζονται είναι πως το DNA δεν καθορίζει μόνο τα εξωτερικά χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των ματιών, αλλά και τις ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά. Η εξατομικευμένη προσέγγιση στη θεραπεία αποτελεί μία από της σημαντικότερες αρχές της ορθομοριακής διατροφής.

Πώς εφαρμόζεται στην πράξη;
Η θεωρία είναι απλή και μιλάει για τα σωστά συστατικά, στις σωστές ποσότητες. Στην πράξη, ο ασθενής πρέπει να «ακούει» το σώμα του, και ο ορθομοριακός ιατρός οφείλει να αφουγκράζεται τις ανάγκες του ασθενούς. Δίνοντας στον οργανισμός μεγάλες δόσεις θρεπτικών συστατικών με αποδεδειγμένα θεραπευτική δράση, ο γιατρός παρατηρεί τα συμπτώματα και προσαρμόζει τη δοσολογία. Η τελευταία υπερβαίνει κατά πολύ τις ημερήσιες συστάσεις για το γενικό υγιή πληθυσμό, καθώς στόχος δεν είναι απλά η κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων, αλλά η θεραπεία. Ανάμεσα στα διατροφικά συστατικά που χρησιμοποιούνται ευρέως στην ορθομοριακή διατροφή βρίσκονται:

Βιταμίνη C: Ανοσοποιητικό, υγεία καρδιάς και ματιών
Βιταμίνες Β: Μεταβολισμός, αναπαραγωγικό και νευρικό σύστημα
Βιταμίνη Ε: Υγεία ματιών, προστασία αναπνευστικού
Συνένζυμο Q10: Λειτουργία συστήματος καρδιάς και αγγείων
α-Λιποϊκό Οξύ: Αποτοξινωτική δράση, έλεγχος ζαχάρου
Χρώμιο: Έλεγχος ζαχάρου
L– Καρνιτίνη: Ενίσχυση καρδιαγγειακής λειτουργίας