Φόρμα αναζήτησης

Κάλιο: 6 λόγοι που είναι απαραίτητο για την υγεία μας

Η ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα καλίου είναι 2,6mg για τις γυναίκες και 3,4mg για τους άνδρες, ενώ η πρόσληψη καλίου σε περίοδο εγκυμοσύνης αυξάνεται κατά 200 με 300mg με σκοπό την περεταίρω θρεπτική ενίσχυση του εμβρύου .

Πέρα από τις έγκυες, οι αθλητές σε περιόδους εντατικής άσκησης, έχουν αυξημένες ανάγκες αναπλήρωσης καλίου, εξαιτίας της έντονης απώλειας καλίου που αποβάλλεται μέσω του ιδρώτα, κατά τη διάρκεια της άθλησης.

Ελαττώνει τις κράμπες
Η επαρκής πρόσληψη καλίου μειώνει τις κράμπες, τους μυϊκούς σπασμούς και τις συσπάσεις της μήτρας κατά την έμμηνο ρύση.

Αυξάνει την αντοχή των μυών
Μια διατροφή πλούσια σε κάλιο βοηθά στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και στη βελτίωση της μυϊκής αντοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι καταναλώνουν 5,2mg καλίου την ημέρα διατηρούν κατά μέσο όρο 3,6 κιλά περισσότερη μυϊκή μάζα, εν αντιθέσει με όσους μειώνουν την ημερήσια πρόσληψη καλίου στο μισό.

Μειώνει την κυτταρίτιδα
Η κυτταρίτιδα είναι ένα συχνό πρόβλημα, το οποίο ταλαιπωρεί όλο και περισσότερες γυναίκες. Εξαιτίας του ότι η κατακράτηση υγρών είναι η κύρια αιτία της κυτταρίτιδας, η συχνή κατανάλωση τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο, συμβάλλει στην αποβολή των περιττών υγρών από το σώμα και βελτιώνει την «όψη φλοιού πορτοκαλιού». Είναι χαρακτηριστικό ότι η εφαρμογή προϊόντων λείανσης της επιδερμίδας ή ακόμα και οι αισθητικές επεμβάσεις για την μείωση της κυτταρίτιδας θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν οι γυναίκες κατανάλωναν περισσότερες τροφές πλούσιες σε κάλιο.

Ρίχνει την αρτηριακή πίεση
Επειδή το κάλιο μειώνει τις επιδράσεις του νατρίου στο σώμα, μειώνει περαιτέρω την αρτηριακή πίεση.

Περιορίζει τον κίνδυνο εγκεφαλικού
Το κάλιο όχι μόνο βελτιώνει την υγεία της καρδιάς, αλλά μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι άνδρες και γυναίκες που ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε κάλιο έχουν λιγότερο κίνδυνο να πάθουν εγκεφαλικό.

Αυξάνει την οστική πυκνότητα
Η υψηλή πρόσληψη καλίου συμβάλλει στην αύξηση της πυκνότητας των οστών και ενδυναμώνει το σκελετικό σύστημα.