Φόρμα αναζήτησης

Τρεις σημαντικοί λόγοι για να κόψετε το λευκό ψωμί

Δείτε μερικά στοιχεία για το λευκό ψωμί, τα οποία ίσως σας κάνουν να το μειώσετε. Ίσως και να το αντικαταστήσετε με κάποιο άλλο είδος άρτου, πιο υγιεινού, όπως το ψωμί ολικής άλεσης.

Επεξεργασμένα δημητριακά
Ένας σπόρος επεξεργασμένου δημητριακού (όπως το σιτάρι για το ψωμί) δημιουργείται όταν ο ολόκληρος σπόρος αλέθεται πολύ και απογυμνώνεται από το πίτουρο και το φύτρο του. Τα μέρη, δηλαδή, που καλύπτουν τον σπόρο και τα οποία περιέχουν τις περισσότερες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Το λευκό ψωμί παρασκευάζεται από επεξεργασμένα δημητριακά. Αυτά έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και λιπαρά οξέα. Ορισμένοι παρασκευαστές (κυρίως συσκευασμένου άρτου που πωλείται στα καταστήματα) προσθέτουν βιταμίνες στο τελικό προϊόν. Αλλά και πάλι, τα φυσικά δημητριακά ολικής αλέσεως είναι σαφώς ανώτερη διατροφικά επιλογή.

Υψηλός γλυκαιμικός δείκτης
Ο γλυκαιμικός δείκτης είναι μια μέτρηση του πόσο γρήγορα και πόσο πολύ η κατανάλωση μίας τροφής επηρεάζει το σάκχαρο στο αίμα και τα επίπεδα ινσουλίνης σας σε σχέση με την καθαρή γλυκόζη. Το λευκό ψωμί έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Κυρίως επειδή παρασκευάζεται από επεξεργασμένα δημητριακά που απορροφώνται γρήγορα κατά τη διάρκεια της πέψης. Αυτό προκαλεί απότομη αύξηση (και εν συνεχεία πτώση) του σακχάρου και της ινσουλίνης στο αίμα. Μια διατροφή που περιλαμβάνει πολύ λευκό ψωμί και άλλες υψηλού γλυκαιμικού δείκτη τροφές (όπως γλυκά, καραμέλες, πατάτες κ.α.) αυξάνει τον κίνδυνο για αύξηση του σωματικού βάρους, διαβήτη τύπου-2 και για εκδήλωση καρδιακής νόσου, σύμφωνα με τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Το λευκό ψωμί έχει λίγες φυτικές ίνες
Το λευκό ψωμί έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι ίνες είναι βασικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Μειώνουν το επίπεδο της χοληστερόλης στο αίμα σας και κρατά το γαστρεντερικό σας σωλήνα υγιή. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών είναι 14 γραμμάρια ανά 1.000 θερμίδες που καταναλώνετε. Αν καταναλώνετε τον συνήθη μέσο όρο των 2.000 θερμιδών ανά ημέρα, θα πρέπει να παίρνετε τουλάχιστον 28 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Η μέση φέτα λευκού ψωμιού περιέχει μόλις 0,5 γραμμάρια φυτικών ινών. Αντίθετα, ο μέσος όρος μιας φέτας από ψωμί ολικής αλέσεως έχει 2 γραμμάρια, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων USDA Nutrient.