Φόρμα αναζήτησης

Από τη νηστεία… στο τραπέζι του Πάσχα. Τι να προσέξετε;

Οι πιο συνηθισμένες καταστάσεις που διαδέχονται ένα πασχαλινό τραπέζι χωρίς μέτρο είναι η δυσπεψία, η μέθη, οι γαστρεντερίτιδες και οι παγκρεατίτιδες. Επίσης, ο συνδυασμός κόκκινου κρέατος και εντόσθιων με άφθονο αλκοόλ, μπορεί να αυξήσουν σημαντικά τα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα.

Μία άλλη πιθανή συνέπεια είναι η επιβάρυνση της καρδιακής λειτουργίας, καθώς οι μεγάλες ποσότητες φαγητού απαιτούν μεγαλύτερη ποσότητα αίματος για την πέψη, με συνέπεια να «ζορίζεται» η καρδιά

Τι να κάνετε

-Το βράδυ του Μ. Σαββάτου μετά την Ανάσταση για μην πάθει ο οργανισμός μας σοκ από την αποχή από το κρέας ειδικά αν έχουμε νηστέψει 50 ημέρες, καλό είναι να περιοριστούμε στην κατανάλωση της σούπας – που αποτελεί το ενδιάμεσο στάδιο – και σε μια σαλάτα. Αποφύγετε το αυγό ή το κρέας για να διευκολύνετε την πέψη.

– Το πρωί της Κυριακής πάρτε πρωινό, αλλά με μέτρο κυρίως στο τσουρέκι και τα κουλουράκια, καθώς ακολουθεί και το μεσημεριανό γεύμα στο οποίο ωστόσο είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε σαλάτα και φυτικές ίνες.

-Μην καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες φαγητού.

-Ξεκινήστε τα γεύματα με σαλάτα, ψωμί ή πατάτες και μετά φάτε λίγο κρέας ή τηγανητά.

-Αποφύγετε τις πέτσες από το αρνί ή το κατσίκι.

-Πιείτε αλκοόλ με μέτρο.

-Πίνετε άφθονο νερό και μην αμελείτε να φάτε φρούτα.

-Αν πάσχετε από κάποια καρδιαγγειακή πάθηση, αποφύγετε τα απότομα και μεγάλα γεύματα, τα λιπαρά μέρη του αρνιού και τα εντόσθια.

-Αν έχετε υψηλά επίπεδα ουρικού οξέος, αποφύγετε τα εντόσθια και το αλκοόλ.

– Στο γεύμα καλό είναι να αποφύγουμε το συνεχές τσιμπολόγημα και να γεμίσουμε ένα πιάτο με λογική ποσότητα από τα φαγητά της ημέρας.

– Για βραδινό επιλέξτε μια σαλάτα εποχής με ψωμί και μικρή ποσότητα πρωτεΐνης, μία χορτόσουπα, ή ένα γιαούρτι με ψωμί ή φρυγανιά, το οποίο θα βοηθήσει και τη διαδικασία της πέψης.