Εξι χρυσές συμβουλές για να μην πάρουμε κιλά τις ημέρες του Πάσχα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 11.4.2023
Εξι χρυσές συμβουλές για να μην πάρουμε κιλά τις ημέρες του Πάσχα
Πώς μπορούμε όμως να απολαύσουμε τις ημέρες αυτές χωρίς να παρεκκλίνουμε διατροφικά από το καθημερινό μας διαιτολόγιο;

PHOTO: ADRIANA DUDULEANU / EYEEM VIA GETTY IMAGES

Υπάρχει ένα όμορφο πάντρεμα μεταξύ της παρέας και του φαγητού. Αιώνες τώρα ένα γεύμα είναι πάντα πιο απολαυστικό όταν συνοδεύεται με αγαπημένα πρόσωπα. Ας μην ξεχνάμε τα ατελείωτα συμπόσια (συν + πίνειν) που οργάνωναν οι Αθηναίοι στην αρχαία Ελλάδα για να πιούν, να τσιμπολογήσουν και να φιλοσοφήσουν συντροφιά. Αφορμές για το φιλοσοφείν εν μέσω συμποσίου υπήρχαν πάντα. Ένα ευχάριστο γεγονός, ένα θέμα ανάπτυξης, μια μεγάλη γιορτή έδινε το έναυσμα… Πολλά άλλαξαν στη σύγχρονη εποχή, αλλά η συνήθεια αυτή καλά κρατεί. Σε κάθε γιορτή και με κάθε ευκαιρία οι άνθρωποι μαζεύονται για να γιορτάσουν και να μοιραστούν τη χαρά τους. Πόσο μάλλον τις ημέρες του Πάσχα, και ειδικά την Κυριακή του Πάσχα, όπου το καρέ (το καλύτερο μέρος του αρνιού) γίνεται στόχος στο εορταστικό τραπέζι για όλους τους συνδαιτημόνες.

Πως μπορούμε όμως να απολαύσουμε τις ημέρες αυτές χωρίς να παρεκκλίνουμε διατροφικά από το καθημερινό μας διαιτολόγιο;

Ρωτήσαμε τη διαιτολόγο Βάσω Βαγιώτα, η οποία μας έδωσε χρήσιμες συμβουλές για να απολαύσουμε τις ημέρες του Πάσχα χωρίς τύψεις.

  • Το πιο σημαντικό είναι να σκεφτόμαστε ότι το Πάσχα το φαγητό δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός, δηλαδή δεν πρέπει να τρώμε καταναγκαστικά επειδή θα έχουμε μπροστά μας λουκούλλεια γεύματα. Αντιθέτως, πρέπει να κάνουμε συνειδητές επιλογές κι όχι συναισθηματικές, να καταναλώνουμε τρόφιμα που μας αρέσουν ή που θέλουμε να γευτούμε.

Κι επίσης:

- Να θυμόμαστε ότι τα μικρά και συχνά γεύματα μας βοηθούν στο να διατηρήσουμε τα επίπεδα της γλυκόζης σταθερά στο αίμα. Άρα δεν παραλείπουμε κανένα γεύμα με το σκεπτικό να εξοικονομήσουμε θερμίδες για το μεγάλο φαγοπότι.

- Δεν ξεχνάμε τις 3άδες και τις 2άδες τροφίμων κατά την διάρκεια των γευμάτων. Οι 3άδες είναι οι συνδυασμοί τροφίμων που μπορούμε να κάνουμε στα κυρίως γεύματα (πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό) και πρέπει να περιλαμβάνουν κάτι φρέσκο (δηλαδή φρούτο ή λαχανικό) μια πηγή πρωτεΐνης και κάτι αμυλούχο. Οι 2άδες είναι οι συνδυασμοί που κάνουμε ανάμεσα από τα κυρίως γεύματα, δηλαδή τα ενδιάμεσα σνακ, ώστε να αποφευχθούν τα τσιμπολογήματα και να είμαστε χορτάτοι μέχρι το επόμενο προγραμματισμένο γεύμα. Οι 2άδες μπορούν να είναι ξηροί καρποί με φρούτο ή αποξηραμένα φρούτα, αμύγδαλα με cranberries, μπάρα δημητριακών χωρίς ζάχαρη, κριτσίνια με κίτρινο τυρί, μπισκότο βρώμης χωρίς ζάχαρη με φρούτο κλπ.

- Προσέχουμε την κατανάλωση γλυκών, αλκοολούχων ποτών και αναψυκτικών.

- Αν έχουμε ακολουθήσει νηστεία για 40 μέρες ή κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, θα πρέπει να επιλέξουμε τροφές που δεν θα μας δημιουργήσουν δυσπεψία και καούρες. Το στομάχι θα πρέπει να συνηθίσει πάλι από την αρχή με τροφές πιο ανεκτές γιατί το τελευταίο πράγμα που θα θέλαμε τις ημέρες του Πάσχα θα είναι να μας παρουσιαστούν στομαχικά ή εντερικά προβλήματα. —

- Αυτές τις μέρες είτε μείνουμε στο κλεινόν άστυ, είτε βρεθούμε στην εξοχή ας μην παραμελήσουμε την κίνηση. Ας παρακινήσουμε την παρέα μας να πάει για περπάτημα ή για χορό. Λίγη άσκηση θα εξισορροπήσει το πρόγραμμα και θα βοηθήσει στην καλή μας διάθεση.

Είναι καλό να θυμόμαστε ότι ναι μεν το φαγητό είναι απόλαυση, αλλά η απόλαυση ποτέ δεν μεταφράστηκε σε μεγάλη ποσότητα, αλλά σε ευχαρίστηση, ηδονή και επίγνωση της μυρωδιάς και της γεύσης. Ας ευχαριστηθούμε αυτές τις μέρες χωρίς ενοχές!

Πηγή: huffingtonpost.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Το Ισραήλ διέκοψε ζωντανή μετάδοση του Associated Press για τη Γάζα - Κατέσχεσαν τον εξοπλισμό
ΚΟΣΜΟΣ

Το Ισραήλ διέκοψε ζωντανή μετάδοση του Associated Press για τη Γάζα - Κατέσχεσαν τον εξοπλισμό

Το Ισραήλ διέκοψε ζωντανή μετάδοση του Associated Press για τη Γάζα - Κατέσχεσαν τον εξοπλισμό

Πτήση θρίλερ της Singapore: 73 ετών ο νεκρός από τις αναταράξεις, έπαθε ανακοπή - 7 άτομα σε κρίσιμη κατάσταση
ΚΟΣΜΟΣ

Πτήση θρίλερ της Singapore: 73 ετών ο νεκρός από τις αναταράξεις, έπαθε ανακοπή - 7 άτομα σε κρίσιμη κατάσταση

Πτήση θρίλερ της Singapore: 73 ετών ο νεκρός από τις αναταράξεις, έπαθε ανακοπή - 7 άτομα σε κρίσιμη κατάσταση

Τάφος στην Ορόκλινη: Ίσως η μεγαλύτερη ποσότητα οπλισμού που εντόπισε η Αστυνομία μέχρι σήμερα
ΚΥΠΡΟΣ

Τάφος στην Ορόκλινη: Ίσως η μεγαλύτερη ποσότητα οπλισμού που εντόπισε η Αστυνομία μέχρι σήμερα

Τάφος στην Ορόκλινη: Ίσως η μεγαλύτερη ποσότητα οπλισμού που εντόπισε η Αστυνομία μέχρι σήμερα

Κατεχόμενα: Εγκρίθηκε ο «νόμος» για τα κριτήρια πώλησης ακίνητης περιουσίας σε αλλοδαπούς
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κατεχόμενα: Εγκρίθηκε ο «νόμος» για τα κριτήρια πώλησης ακίνητης περιουσίας σε αλλοδαπούς

Κατεχόμενα: Εγκρίθηκε ο «νόμος» για τα κριτήρια πώλησης ακίνητης περιουσίας σε αλλοδαπούς

UNRWA: Αναστέλλει τη διανομή τροφίμων στη Ράφα εξαιτίας έλλειψης ασφάλειας

UNRWA: Αναστέλλει τη διανομή τροφίμων στη Ράφα εξαιτίας έλλειψης ασφάλειας

UNRWA: Αναστέλλει τη διανομή τροφίμων στη Ράφα εξαιτίας έλλειψης ασφάλειας