Φόρμα αναζήτησης

5 οφέλη του γιαουρτιού για την υγεία μας

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και είναι συχνά εμπλουτισμένο με βιταμίνη D. Είναι, μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, περισσότερο και από το αγελαδινό γάλα. Περιέχει επίσης κάλιο, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β12 και φωσφόρο.

Η καθημερινή κατανάλωση ενός γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά βοηθάει στην επαρκή πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D από τον οργανισμό μας.

Το γιαούρτι είναι πηγή δύναμης, χάρις στις πρωτεΐνες και το ασβέστιο που περιέχει. Τα συστατικά αυτά βοηθούν στη σωστή δόμηση και την ενίσχυση των μυών και των οστών μας. Επιπρόσθετα, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και τη χλωρίδα του εντέρου δρώντας ενάντια στα βλαβερά βακτήρια που απειλούν το εντερικό μας σύστημα, βελτιώνει την κινητικότητα του απομακρύνει τις τοξίνες που απειλούν την καλή λειτουργία του. Αξίζει να αναφέρουμε, ότι η συχνή κατανάλωση γιαουρτιού φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 και βοηθάει στην μείωση του βάρους.

Ας δούμε αναλυτικότερα μερικά από τα εκπληκτικά οφέλη που μας προσφέρει το γιαούρτι:

1.Μειώνει το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς
Όλο και περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση 3 μερίδων την ημέρα, από προϊόντα πλούσια σε ασβέστιο όπως είναι τα γαλακτοκομικά, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην απώλεια βάρους αλλά και λίπους ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τενεσσί που λάμβαναν 1200mg ασβεστίου την ημέρα (3 μερίδες γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά) είχαν 60% λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι συγκριτικά με τα άτομα που κατανάλωναν λιγότερο ασβέστιο. Μια δεύτερη μελέτη του ίδιου Πανεπιστημίου έδειξε ότι οι άνθρωποι που μείωσαν 500 θερμίδες από το ημερήσιο διαιτολόγιο τους και ταυτόχρονα κατανάλωναν 3 μερίδες γιαουρτιού την ημέρα έχασαν 22% περισσότερο βάρος, και 61 % περισσότερο λίπος. Στην ομάδα αυτή η απώλεια κοιλιακού λίπους ήταν 81% μεγαλύτερη από αυτήν της ομάδας που ακολουθούσε δίαιτα ίδιων θερμίδων αλλά η δίαιτα της ήταν χαμηλή σε ασβέστιο. Μια ακόμη μελέτη στην Molecular Systems Biology υποδηλώνει πως το γιαούρτι λόγω των βακτηρίων που περιέχει μπορεί να μειώσει σημαντικά την ποσότητα του λίπους που απορροφάται κατά τη διάρκεια της πέψης. Η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσια σε ασβέστιο και πρωτεΐνη όπως είναι το γιαούρτι είναι το καλύτερο «κοκτέιλ» για την απώλεια βάρους. Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε τη διατροφική ετικέτα του γιαουρτιού που επιλέγετε εάν έχετε σκοπό να χάσετε βάρος. Ορισμένα γιαούρτια ή επιδόρπια γιαουρτιού που κυκλοφορούν στο εμπόριο περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα.

2. Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα
Το γιαούρτι μπορεί να ενισχύει την άμυνα του οργανισμού μας και να βοηθά στην προστασία μας από μολύνσεις. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Βιέννης η κατανάλωση κανονικού γιαουρτιού όσο και η κατανάλωση προβιοτικών γιαουρτιών προάγουν την κυτταρική ανοσία των ανθρώπων. Τα προβιοτικά γιαούρτια περιέχουν φιλικά προς τον άνθρωπο βακτήρια που βοηθούν την υγεία του.

Η κυτταρική ανοσία (τα λεμφοκύτταρα τύπου Τ και τα λευκά αιμοσφαίρια της κατηγορίας των ουδεροφίλων) που προάγεται από το γιαούρτι έχει τεράστια σημασία στην άμυνα μας εναντίον των μολύνσεων από ιούς, μύκητες και παράσιτα. Η κυτταρική ανοσία έχει επίσης καθοριστικό ρόλο στην καταστολή της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων στον οργανισμό μας.

Στις εργαστηριακές μελέτες βρέθηκε ότι κατανάλωση γιαουρτιού από εθελόντριες οδηγούσε στη βελτίωση της ικανότητας των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος να εξουδετερώνουν παθογόνους μικροοργανισμούς. Σύμφωνα με την επικεφαλή της έρευνας τα άτομα που υποφέρουν από αλλεργίες και έχουν συνήθως χαμηλά επίπεδα ορισμένων Τ κυττάρων μπορούν να βρουν ανακούφιση με την προσθήκη του γιαουρτιού στη διατροφή τους.

3. Μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης υψηλής πίεσης του αίματος
Προσθέτοντας ένα γιαουρτάκι με χαμηλά λιπαρά στην καθημερινή μας διατροφή μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο ανάπτυξης αρτηριακής πίεσης.

Καθημερινά, το 70% των ανθρώπων καταναλώνει περισσότερο από το διπλάσιο της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας αλατιού. Με το πέρασμα του χρόνου αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση, νεφρική και καρδιακή νόσο. Το κάλιο που περιέχεται στο γιαούρτι φαίνεται πως μπορεί να ισορροπήσει την περίσσεια νατρίου που επιβαρύνει το σώμα μας. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition οι ενήλικες που έτρωγαν περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά, 2 και περισσότερες μερίδες την ημέρα, είχαν 54% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν υψηλή πίεση του αίματος από εκείνους που κατανάλωναν λιγότερες μερίδες γαλακτοκομικών.

4.Ενισχύει το εντερικό μας σύστημα
O βλεννογόνος του εντέρου αποτελεί μία βασική γραμμή άμυνας του οργανισμού κατά των παθογόνων μικροοργανισμών. Eίναι απαραίτητο λοιπόν να διατηρούμε σε ισορροπία τη μικροβιακή χλωρίδα του εντερικού βλεννογόνου, τροφοδοτώντας τη με μη βλαπτικά μικρόβια («καλά»), που δεν δίνουν την ευκαιρία στα επιβλαβή μικρόβια να αναπτυχθούν. Tο γιαούρτι είναι το κατεξοχήν τρόφιμο που βοηθά στη διατήρηση του βλεννογόνου του εντέρου σε καλή κατάσταση και παραγκωνίζει τους επιβλαβείς μικροοργανισμούς που μπορεί να προκαλέσουν εντερικές λοιμώξεις. Eπίσης, έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει τις γυναίκες από τις λοιμώξεις του ουρογεννητικού συστήματος.

5.Βοηθά να ανακτήσουμε γρηγορότερα τις δυνάμεις μας, μετά την προπόνηση
Ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνες και με τη σωστή αναλογία πρωτεϊνών και υδατανθράκων το ελληνικό γιαούρτι είναι εξαιρετικό σνακ μέσα στα πρώτα 60 λεπτά μετά από επίμονη άσκηση. Το γιαούρτι προμηθεύει με πρωτεΐνη η οποία με τη σειρά της προμηθεύει με αμινοξέα τον οργανισμό με στόχο να επισκευαστούν οι μύες που έχουν ανάγκη από αμινοξέα ενώ οι υδατάνθρακες του γιαουρτιού αντικαθιστούν τα ενεργειακά αποθέματα των μυών τα όποια έχουν εξαντληθεί από την σκληρή προπόνηση. Μαζί με το γιαούρτι σας σκόπιμο είναι να καταναλώνετε και νερό. Η πρωτεΐνη του γιαουρτιού βοηθάει στην αύξηση της ποσότητας του νερού που απορροφάται από το έντερο βελτιώνοντας την ενυδάτωση του.