Φόρμα αναζήτησης

Χορτοφαγική διατροφή: Ποια τα απαραίτητα συμπληρώματα

Η χορτοφαγική διατροφή έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, καθώς εστιάζει στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Στερείται όμως σημαντικών βιταμινών και μετάλλων απαραίτητων για να στηρίξει το σώμα τις καθημερινές λειτουργίες του.

Ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι χορτοφάγοι είναι ότι η διατροφή τους δεν περιλαμβάνει τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά, κάποια από τα οποία υπάρχουν μόνο σε τροφές ζωικής προέλευσης.

Οι διατροφικές ανεπάρκειες μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα υγείας. Κάποια από αυτά είναι προβλήματα του πεπτικού, της επιδερμίδας και των οστών, καθώς και άνοια.

Εάν ακολουθείτε χορτοφαγική διατροφή, είναι σημαντικό να λαμβάνετε τα παρακάτω συμπληρώματα για να καλύψετε τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά.

Βιταμίνη D: Λίγες είναι οι τροφές που περιέχουν βιταμίνη D, γι’ αυτό οι χορτοφάγοι κινδυνεύουν να αναπτύξουν ανεπάρκεια. Η συγκεκριμένη βιταμίνη βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, τη διάθεση, τη μνήμη και την επαναφορά των μυών. Οι χορτοφάγοι πρέπει να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D2 ή D3.

Ιώδιο: Μελέτες έδειξαν ότι οι άνθρωποι που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή έχουν 50% χαμηλότερα επίπεδα ιωδίου στο αίμα τους. Το στοιχεία παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς εξασφαλίζει την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς. Περιέχεται στο ιωδιούχο αλάτι, τα θαλασσινά, τα φύκια και τα γαλακτοκομικά. Επειδή κάποιες από αυτές τις τροφές τις αποφεύγουν οι χορτοφάγοι, είναι σημαντικό να λαμβάνουν συμπληρώματα ιωδίου.

Βιταμίνη Β12: Όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή κινδυνεύουν περισσότερο να αναπτύξουν ανεπάρκεια B12 συγκριτικά με όσους ακολουθούν άλλες δίαιτες. Η βιταμίνη βοηθά στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών και στον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων που μεταφέρουν οξυγόνο. Η ανεπάρκεια μπορεί να οδηγήσει σε αναιμία, βλάβη στο νευρικό σύστημα, υπογονιμότητα και παθήσεις των οστών και της καρδιάς.

Ψευδάργυρος: Το στοιχείο υποστηρίζει τον μεταβολισμό, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και την αποκατάσταση των κυττάρων. Η έλλειψη ψευδαργύρου έχει συνδεθεί με απώλεια μαλλιών, διάρροια και επιβράδυνση της επούλωσης των πληγών. Οι άνθρωποι λαμβάνουν χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου από τις τροφές φυτικής προέλευσης.

Ασβέστιο: Το σώμα χρειάζεται ασβέστιο για την υγεία των οστών και των δοντιών. Υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία των μυών, το νευρικό σύστημα και την υγεία της καρδιάς. Φυτικές πηγές ασβεστίου είναι το κέιλ, το μπρόκολο και τα ρεβίθια. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι βίγκαν προσλαμβάνουν λιγότερο ασβέστιο από όσο χρειάζονται. Όσοι λαμβάνουν κάτω από 525mg κινδυνεύουν περισσότερο να υποστούν κάταγμα των οστών.