Φόρμα αναζήτησης

Χαμένο το παιχνίδι της μπάλας

Λεφτά στον… κάλαθο των αχρήστων. Με αυτό τον τρόπο χαρακτηρίζει πλέον η παγκόσμια τηλεοπτική αγορά την επένδυση στο ποδόσφαιρο, θεωρώντας πως δεν αξίζει πια να επενδύονται λεφτά για τη μετάδοση των αγώνων. Ήδη στη Μέκκα του τηλεοπτικού ποδοσφαίρου, τη Μεγάλη Βρετανία, γίνονται σκέψεις να δημιουργηθεί μία κοινή πλατφόρμα την οποία θα διαχειρίζονται οι ποδοσφαιρικές ομάδες και θα μπορούν να ελέγχουν με αυτό τον τρόπο τη μετάδοση των αγώνων, αλλά και τη διαχείριση των χρημάτων. Και αυτό γιατί η επέλαση του Netflix αναγκάζει δύο μεγάλα δίκτυα BBC και ITV να επενδύουν περισσότερα χρήματα σε τηλεοπτικό περιεχόμενο, παρά να δίνουν τα λεφτά σε ποδοσφαιρικούς αγώνες. Άλλωστε, είναι γνωστό πως ένα ματς είναι χρήσιμο μόνο κατά την πρώτη του μετάδοση, ενώ μια σειρά μπορεί να φέρει πίσω τα λεφτά της και με το παραπάνω, είτε λόγω μεταπώλησης, είτε ακόμη και λόγω εκμετάλλευσής της με διάφορους τρόπους και διάφορες πλατφόρμες.

Αλλαγή στρατηγικής

Οι φετινές εξελίξεις με την έλευση των «ανταγωνιστών» της Netflix, Disney+, Apple ΤV+, Amazon Prime Video, κ.ά. καταδεικνύει πως βρισκόμαστε μπροστά σε σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά λήψης περιεχομένου. Για κάποιους η εξέλιξη αυτή μπορεί να αποδειχθεί ισχυρός σύμμαχος της παραδοσιακής τηλεόρασης, ήδη δημοσιοποιείται πλειάδα ερευνών και απόψεων για αλλαγές στρατηγικής των broadcasters. Η στροφή στην παραγωγή ελκυστικού περιεχομένου προς διανομή από πολλές πλατφόρμες, αποτελεί πλέον στρατηγική επιλογή ακόμη και για τους «φτωχούς» broadcasters σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τη βασική αρχή, πως το περιεχόμενο είναι ο «βασιλιάς» της βιομηχανίας, ανεξάρτητα από το είδος του Μέσου ή του τρόπου μετάδοσης. Και σε αυτό το σημείο οι διεθνείς πλατφόρμες κερδίζουν όλα τα στοιχήματα, ενώ η ελληνική αγορά μοιάζει ακόμη φτωχότερη, δέσμια της παραδοσιακής ελεύθερης και φθηνού κόστους, τηλεόρασης, με σόου, μεσημεριανάδικα και χαμηλού μπάτζετ σειρές μυθοπλασίας. Ο ανταγωνισμός των διεθνών πλατφορμών για το περιεχόμενο αυτό το διάστημα έχει φθάσει στα ύψη. Κατά εκτιμήσεις μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δοθεί για παραγωγή περιεχομένου και απόκτηση δικαιωμάτων σχεδόν 650 δισεκατομμύρια δολάρια. Η «βιντεοθήκη» του Netflix αριθμεί ήδη εκατοντάδες χιλιάδες ώρες σε σειρές, ταινίες, ψυχαγωγία, ενώ το πρόγραμμά του προσφέρεται σε 190 χώρες του κόσμου. Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο, που έχει συντελέσει στην επιτυχία του, είναι η προσαρμογή του περιεχομένου στις ανάγκες του κοινού ανά χώρα. Επενδύει σε σενάρια και ιστορίες της κάθε χώρας, αναδεικνύει τον πολιτισμό τους. Για πολλές χώρες οι αναταράξεις στην οικιακή θέαση μόλις έχουν αρχίσει και οι αλλαγές, τόσο στη συνδρομητική, όσο και στην ελεύθερη τηλεόραση, θεωρούνται δεδομένες.

Χωρίς αλλαγή

Πάντως τα δεδομένα και στην Κύπρο δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει παρά το γεγονός ότι πέρσι το καλοκαίρι είχαμε μια αλλαγή στον χάρτη των τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε σχέση με το ποδόσφαιρο. Η επένδυση που έγινε από συνδρομητικές πλατφόρμες στο ποδόσφαιρο προς το παρόν δεν φαίνεται να έχει όφελος για τις εταιρείες, παρά το γεγονός ότι δηλώνουν αρχικά ευχαριστημένες. Κερδισμένη μέχρι στιγμής είναι η Mesimvria, η εταιρεία που αποφάσισε να μην επενδύσει στο ποδόσφαιρο, αλλά στο περιεχόμενο, αγοράζοντας για τα κανάλια της σειρές και ταινίες. Και φαίνεται να ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της, αφού πρόσφατα απέκτησε και τη μετάδοση των Oscars, ενώ παράλληλα συνεχίζει τη συνεργασία με μεγάλα studios με τη μετάδοση των blockbusters. Κι όλα αυτά, την ίδια στιγμή που οι εγχώριες πλατφόρμες επιμένουν να επενδύουν στο ποδόσφαιρο και να ενισχύουν το περιεχόμενό τους μόνο με την αναμετάδοση καναλιών της Ελλάδας, όπως είναι η Nova. Μόνο που πλέον το παιχνίδι στις πλατφόρμες στη γείτονα χώρα δεν παίζεται από τη Nova, αφού η Cosmote μπήκε δυνατά στην παραγωγή περιεχομένου και έτσι το πρόγραμμα της Nova μοιάζει πλέον φτωχό για να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας συνδρομητικής πλατφόρμας. Γι’ αυτό άλλωστε και αρκετές πλατφόρμες έχουν συνάψει συμφωνία με τη Mesimvria, ώστε να ενισχύσουν με τα κανάλια MoviesBest και Greek Cinema το πρόγραμμά τους. Μάλιστα, το MoviesBest είναι κυπριακό κανάλι, ένα από τα πρώτα που έχουν εκπέμψει σε υψηλή ευκρίνεια στην Κύπρο.

Γεύση από Emmy Awards

Η Mesimvria ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της σε σχέση με το περιεχόμενο μυθοπλασίας, για το οποίο φαίνεται κανείς άλλος στην Κύπρο, πλην της ελεύθερης τηλεόρασης, δεν ενδιαφέρεται. Η εταιρεία κατάφερε να έχει εκπρόσωπο και στη Διεθνή Ακαδημία Τηλεοπτικών Τεχνών και Επιστημών (International Academy of Television Arts & Sciences), που ιδρύθηκε το 1969 στη Νέα Υόρκη και διοργανώνει, μεταξύ άλλων, τα ετήσια Διεθνή Βραβεία Emmy. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Ξιναρής κατάφερε να κλείσει συμφωνία και να φέρει στην Κύπρο δύο ημιτελικούς των τηλεοπτικών Oscars που έχουν βραβεύσει τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ.

TV REWIND

 ALPHA VS VELISTER

Προβλήματα στην εκπομπή του σήματός του μέσω της Velister αντιμετωπίζει ο Alpha. Ο σταθμός έχει ήδη στείλει σχετικές επιστολές στην εταιρεία, η οποία κατ’ αρχήν φαίνεται να παραδέχεται πως υπάρχει πρόβλημα στο δεύτερο μπουκέτο των καναλιών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα άλλα μεγάλα κανάλια που είναι και μέτοχοι της εταιρείας είναι στο πρώτο μπουκέτο και δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα!

ΟΧΙ NETFLIX ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Δεν προβλέπεται παραγωγή του Netflix στην Ελλάδα εντός του επόμενου έτους. Παρά τις προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το Netflix δεν είναι διατεθειμένο να γυρίσει σειρά στην Ελλάδα, κι ας υπάρχουν τα πλεονεκτήματα του φυσικού τοπίου και των μειώσεων στο κόστος παραγωγής. Την ίδια στιγμή, οι συνδρομητικές εταιρείες στην Ελλάδα πιέζουν θεωρώντας άδικο να καταβάλλουν εισφορά 2% της συνδρομής στο κράτος, ενώ η επιγραμμική πλατφόρμα δεν πληρώνει ούτε σεντ.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΡΤ

Ανταγωνιστικό πρόγραμμα με σειρές και ψυχαγωγικές εκπομπές θέλει η κυβέρνηση της ΝΔ για την ΕΡΤ. Ήδη ετοιμάζονται συνεργασίες με παραγωγούς, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο της συμπαραγωγής σειράς με το ΡΙΚ. Είναι η νιοστή φορά που γίνεται τέτοια προσπάθεια, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει οι δύο οργανισμοί να βρουν κοινή οδό συνεργασίας, ώστε να κάνουν κάποια συμπαραγωγή.

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ DIGITAL

Μόλις πρόσφατα δημοσιεύθηκε η πρώτη έρευνα για την κατανάλωση περιεχομένου video content από την εταιρεία Phaistos με χρήση του DAR της Nielsen. Διαπιστώθηκε πως επτά στους δέκα καταναλωτές, ηλικίας 18 ως 54 ετών καταναλώνουν video στο ελληνικό digital περιβάλλον. Το περιεχόμενο που εξετάστηκε αφορά τα προγράμματα των σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, των συνδρομητικών καναλιών, αλλά και των ιντερνετικών παραγωγών στα web sites των καναλιών.

ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ WEB TV

Νόμιμα εκπέμπει πλέον το διαδικτυακό κανάλι zougla.gr, μέσα από τη συχνότητα του επίγειου σταθμού ΑΕψιλον, του Φίλιππου Βρυώνη! Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κηρύχθηκε μη νόμιμη η απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης να επιβάλει πρόστιμο ύψους 15.000 ευρώ στον ελεύθερης λήψης τηλεοπτικό σταθμό για τη δικτύωσή του με το διαδικτυακό κανάλι zougla, ανοίγει νέες δυνατότητες για τη διαδικτυακή TV.

ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗΣ

14,1%

ΤΕΤΑΡΤΗ 08/01

Δεν είναι όλα lead in. Καμιά φορά η πολλή δουλειά και το καλό δελτίο ειδήσεων φαίνεται να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού. Αυτό φάνηκε την Τετάρτη 08/01 με το δελτίο του Σίγμα που μπορεί να πήρε 10% πάσα από τη «Γαλάτεια» κατάφερε να έχει υψηλά ποσοστά όμως στο δελτίο ειδήσεών του.

17,5%

ΚΥΡΙΑΚΗ 05/01

Με το δεξί ξεκίνησε και ο δεύτερος κύκλος της σειράς «Κάρμα» του Alpha. Το κανάλι ρίχνει στη μάχη τη σειρά τις Κυριακές, εκεί όπου παίζουν shows και ξένες ταινίες και καταφέρνει να κερδίζει έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ώστε να προσθέτει μονάδες στα συνολικά του μερίδια.

18,6%

ΤΡΙΤΗ 07/01

Σε ρυθμιστή της απογευματινής ζώνης εξελίσσεται η εκπομπή «Καλό μεσημεράκι» που παρουσιάζει ο Νίκος Μουτσινάς στον ΣΚΑΪ και την οποία μεταδίδει το Σίγμα. Η εκπομπή μπήκε σφήνα και έκλεψε ποσοστά από τις κυπριακές παραγωγές των Γιόρτσιου και Αριστοτέλους, ενώ καταφέρνει πολλές φορές να κερδίζει και τις ισχυρές επαναλήψεις του ΑΝΤ1.

20,2%

ΤΕΤΑΡΤΗ 08/01

Υψηλά ποσοστά για τον «Τροχό της τύχης». Παρά το ότι το τηλεπαιχνίδι βρίσκεται στην πέμπτη του τηλεοπτική χρονιά, συνεχίζει να είναι η πρώτη επιλογή του κοινού στη ζώνη των 19.20 και ο βασικός λόγος που το Omega έχει διψήφιο μερίδιο στο καθημερινό του πρόγραμμα.

 

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.