«Famagusta»: H… εισβολή των τηλεθεατών

ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥ Δημοσιεύθηκε 29.1.2024
«Famagusta»: H… εισβολή των τηλεθεατών
Η «Famagusta» επανέφερε το κοινό στη μικρή οθόνη

Συζητήθηκε όσο καμιά άλλη σειρά τα τελευταία χρόνια. Ενδεχομένως η τελευταία φορά που είδαμε μια συζήτηση για μια σειρά στην κυπριακή τηλεόραση να ήταν η «Αίγια fuxia». Και η «Famagusta» κατάφερε με το καλύτερο μάρκετινγκ να κάνει το κοινό να συζητά για ένα μέσο που μοιάζει πλέον ξεχασμένο από τη βάση του κοινού, το οποίο έχει στρέψει το βλέμμα του είτε προς το streaming είτε προς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια, έχει απαξιωθεί από το κοινό, αφού μόνο τα λεγόμενα live events φαίνεται πως καταφέρνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον 100 και πλέον χιλιάδων θεατών. Μέχρι που ήρθε μία σειρά να αποδείξει πως ίσως να μην φταίνε τελικά τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που απαξιώθηκε η τηλεόραση, αλλά το ίδιο το προϊόν της, το οποίο παραμένει προσκολλημένο σε τηλεοπτικές αρχές περασμένων δεκαετιών.

Τα ίδια και τα ίδια

Από τον «Τροχό της τύχης» που η αμερικανική τηλεόραση πρωτοσύστησε στο κοινό το 1976 μέχρι το τηλεοπτικό είδος που ονομάζεται σαπουνόπερα που πρωτοξεκίνησαν τη δεκαετία του 90 σε Ελλάδα και Κύπρο και τις λάτρευε το κοινό, όλα τα προγράμματα που μεταδίδονται από τη μικρή οθόνη δεν έχουν την καινοτομία που ψάχνει ο σύγχρονος τηλεθεατής. Τα έχουν δει ξανά και ξανά με άλλη σύνθεση, αφού ακόμη και τα realities είναι προϊόντα που υπάρχουν πλέον στην τηλεόραση τα τελευταία 25 χρόνια! Συνεπώς μεγάλη μερίδα του κοινού έχει κουραστεί να βλέπει τα ίδια και τα ίδια, με αποτέλεσμα να έρθει και η απαξίωση του μέσου. Και το φαινόμενο δεν είναι καθαρά κυπριακό ή ελληνικό, αλλά παγκόσμιο, αφού το παραγόμενο προϊόν είναι επαναλαμβανόμενο και προβλέψιμο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να το παρακολουθήσει καν μια νεότερη γενιά που έχει μάθει να βλέπει διαφορετικά προϊόντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η «Famagusta» ήρθε λοιπόν στην κατάλληλη περίοδο, όπου η τηλεόραση έχει απαξιωθεί και το βίωμα του Κύπριου αποτυπωμένο μυθοπλαστικά έμοιαζε να ήταν εκείνο το προϊόν που θα κέρδιζε τους θεατές.

Ποσοστά Eurovision

Δεν έχει σημασία αν έχει απογοητεύσει τους θεατές στο τέλος της ημέρας ή αν οι συντελεστές δεν κατάφεραν να αποδώσουν στο έπακρον εκείνο που ο θεατής θα ήθελε να δει. Σημασία έχει πως ως τηλεοπτικό προϊόν η Famagusta, η σειρά που ετοιμάζεται από τους Κούλλη Νικολάου, Βάνα Δημητρίου και Ανδρέα Γεωργίου για το Mega Ελλάδας και μεταδίδει ο Alpha Κύπρου, απέδειξε πως η τηλεόραση παραμένει ένα ισχυρό μέσο, αρκεί τα κανάλια να βρίσκουν το ελκυστικό προϊόν που θα κεντρίζει το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού. Και η σειρά με το buzz που δημιούργησε πριν καν προβληθεί, κατάφερε να συντονίσει όσους τηλεθεατές βλέπουν συνήθως ένα special live event όπως είναι η Eurovision, ή ο τελικός αγώνας ποδοσφαίρου μεγάλης διοργάνωσης. Κατά μέσον όρο είδαν τη σειρά 170 χιλιάδες θεατές, ενώ ένας στους δύο θεατές που είχε ανοικτό τον τηλεοπτικό του δέκτη, επέλεξε να δει τον Alpha και την εν λόγω σειρά. Ένα πολύ υψηλό ποσοστό αν σκεφτούμε πως πλέον υπάρχουν πολλά κανάλια και πλατφόρμες που έχει στο διάθεσή του το τηλεοπτικό κοινό. Και είναι 100 χιλιάδες περισσότεροι θεατές απ’ όσους πιάνει το δημοφιλέστερο πρόγραμμα αυτή την περίοδο που είναι η σειρά «Σασμός» που μεταδίδεται από το ίδιο κανάλι. Με λίγα λόγια το 20% των Κυπρίων είδαν live τη νέα σειρά. Στα μερίδιά της, το ποσοστό δηλαδή επί των ανοικτών δεκτών, είναι εντυπωσιακό πως έφτασε μέχρι 48%, έχοντας μέσο μερίδιο 44%. Στις ηλικίες 18-54 η σειρά είχε μερίδιο 36%, ενώ εντυπωσιακά ήταν τα μερίδιά της και στα επί μέρους κοινά. Φανατικότεροι τηλεθεατές ήταν οι γυναίκες 55-64 ετών που έδωσαν στη σειρά 62%, ενώ έπιασε 56% σε άτομα ηλικίας 65 και άνω. Μεγάλα τα μερίδια της σειράς και στα πιο νεανικά κοινά, αφού μάλλον ήθελαν να μάθουν αλήθειες που δεν έδωσε η σειρά. Στις ηλικίες 4-12 η σειρά είχε μερίδιο 24%, στις ηλικίες 13-20 32,6%, στους 18-24 32,7% και στους 25-44 35%.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες
ΚΥΠΡΟΣ

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

«The Land of Dreams»: Ελέγχονται για διαφθορά πρώην υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι από 16 υπηρεσίες

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σοβαρά επεισόδια από νεαρούς σε 3 επαρχίες – 23 συλλήψεις, ανάμεσα τους και 12χρονοι

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)
ΚΥΠΡΟΣ

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Σάλπαρε από τη Σαγκάη ο «Προμηθέας» (βίντεο)

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Νέα αναβάθμιση από Standard & Poor’s: «Αναμένουμε από τις τράπεζες να ανταποκριθούν στις θυσίες του λαού», δηλώνει ο Πρόεδρος

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία

Πολιτικές προεκτάσεις πίσω από τη μεγάλη σύγκρουση με αφορμή την οικονομία