Φόρμα αναζήτησης

7 τροφές που πάνε κόντρα στο στρες

Εάν σας καταλαμβάνει συχνά το άγχος και το στρες, υπάρχουν φορές που ίσως αισθάνεστε ότι τίποτα δεν μπορεί να σας βγάλει από αυτή την κατάσταση.

Εκτός από το φαγητό! Αντί όμως να βάλετε μπροστά σας τη σακούλα με τα πατατάκια ή την οικογενειακή συσκευασία παγωτού, είναι προτιμότερο να επιλέγετε αγχολυτικές τροφές.

Τέτοιες είναι όσες περιέχουν μέταλλα και βιταμίνες που προκαλούν την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών χαράς και ευχαρίστησης στον εγκέφαλο και υπάρχουν σε πολλές τροφές που μπορούμε να βρούμε εύκολα και έτσι κι αλλιώς καταναλώνουμε.

Οι παρακάτω τροφές είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, τρυπτοφάνη (το αμινοξύ που προκαλεί την απελευθέρωση σεροτονίνης στον εγκέφαλο), βιταμίνες του συμπλέγματος B και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που επίσης βελτιώνουν τη διάθεση.

Βρόμη: Ιδανικό σνακ για το βράδυ πριν τον ύπνο, επειδή τα υψηλά επίπεδα τρυπτοφάνης που περιέχει, προκαλούν ηρεμία, ενώ η μελατονίνη σας βοηθά να κοιμηθείτε. Περιέχει επίσης υψηλές ποσότητες βιταμίνης Β6 και μαγνησίου. Προσθέστε λίγο λιναρόσπορο, που είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά.

Τόφου: Είναι πλούσιο σε Β1, τρυπτοφάνη, μαγνήσιο και ωμέγα-3.

Σπόροι κία (chia): Έχουν περισσότερη τρυπτοφάνη και από τη γαλοπούλα, ενώ είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο.

Λάπαθα: Το πανίσχυρο χόρτο που μπορείτε να φάτε σε σαλάτα ή να προσθέσετε σε χυμούς, είναι πλούσιο σε μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.

Σολομός: Αποτελεί ιδανική τροφή για τη ανακούφιση των συμπτωμάτων του άγχους και της κατάθλιψης. Είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες Β, μαγνήσιο και τρυπτοφάνη.

Γαρίδες και οστρακοειδή: Τα οστρακοειδή έχουν πολλή τρυπτοφάνη, ενώ οι γαρίδες είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Ενταμάμε: Η σόγια είναι εξαιρετικό αγχολυτικό σνακ, καθώς τα 100 γραμμάρια δίνουν πάνω από τη διπλάσια συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα τρυπτοφάνης, ενώ είναι πλούσια και σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.