Φόρμα αναζήτησης

6 πράγματα που κάνουμε όταν μιλάμε και εκνευρίζουμε τους γύρω μας, και δεν το καταλαβαίνουμε

O ψυχίατρος Karl Young είχε πει ότι «όλα όσα μας ενοχλούν στους άλλους μπορούν να μας οδηγήσουν στην κατανόηση του εαυτού μας». Τα συναισθήματα που μας προκαλούν οι συμπεριφορές των άλλων είναι σε συνάρτηση με τις πεποιθήσεις που έχουμε για τον εαυτό μας.

Μας ενοχλεί ό,τι μπορεί να μας φέρνει αντιμέτωπους με το κομμάτι του εαυτού μας το οποίο δεν έχουμε ακόμα αποδεχθεί. Μια συμπεριφορά μας φαίνεται ενοχλητική γιατί μπορεί να εκφράζει αυτό που φοβόμαστε ή ντρεπόμαστε να εκδηλώσουμε -ή γιατί μπορεί να την εκδηλώνουμε κι εμείς αλλά νιώθουμε ενοχές γι’αυτή.

Μπορεί, ακόμα, να αντίκειται στις πεποιθήσεις που έχουμε διαμορφώσει.

Οι παρακάτω συμπεριφορές όταν επικοινωνούμε με τους γύρω μας μπορεί να μην έχουν αρνητικές προθέσεις: ωστόσο, σε άρθρο που διαβάσαμε στο Insider μπορούν να προκαλέσουν εκνευρισμό, αμηχανία, ή να φέρουν σε δύσκολη θέση κάποιον, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.

Την ώρα που ο άλλος σου μιλά, εσύ κοιτάς επίμονα το κινητό σου: Mην ανησυχείτε, οι ειδοποιήσεις, τα μηνύματα, τα email, δεν πάνε πουθενά. Στο κινητό σας θα παραμείνουν και μετά το τέλος μιας συζήτησης. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015 από το Peu Research Center, το 82% των ενηλίκων δήλωσε ότι αυτή η συνήθεια είναι ικανή να «καταστρέψει» μια συζήτηση. Είναι άβολο να μιλάς σε κάποιον κι εκείνος να έχει στραμμένο το βλέμμα του στην οθόνη.

Όταν κάποιος σου μιλά για τον εαυτό του, άφησέ τον να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει, χωρίς να στρέψεις την συζήτηση σε παρόμοια προσωπική εμπειρία σου:

«Μου έχει τύχει κι εμένα…», «Κι εγώ…»: Κάποιες φορές, η ανάγκη να προβάλλουμε τον εαυτό μας (τις εμπειρίες του, τα θέλω του, τις γνώσεις του) μπορεί να γίνει κουραστική για τον συνομιλητή μας. Οταν κάποιος μιλά για τον εαυτό του, μην σπεύσετε να στρέψετε την συζήτηση στον εαυτό σας.

Όταν μιλάς σε κάποιον, την ώρα που φορά ακουστικά: Αν μιλάτε σε κάποιον την ώρα που φορά ακουστικά και τον δείτε να κατεβάζει βιαστικά το ένα ακουστικά για να σας ακούσει, δείχνει ότι σε εκείνο το διάστημα χρόνου δεν ενδιαφέρεται για να κάνει διάλογο μαζί σας. Δεν ενδιαφέρεται -γενικότερα- για αλληλεπίδραση με τους άλλους.

Η διαρκής επίδειξη γνώσεων κατά τη διάρκεια της συζήτησης: Αν έχετε διαβάσει κάτι ενδιαφέρον που μπορεί να συνδεθεί με το θέμα της συζήτησης που κάνετε, μοιραστείτε το (η γνώση, άλλωστε, είναι για να μοιράζεται!). Προσοχή όμως: Η επίδειξη των γνώσεων, όμως, μπορεί να γίνει βαθιά κουραστική και ενοχλητική για τον συνομιλητή σας. Δηλαδή, μην χρησιμοποιείτε συνέχεια φράσεις που έχουν ειπωθεί από αυθεντίες. Η δική σας γνώμη είναι πιο ενδιαφέρουσα για τον συνομιλητή σας, από ένα γνωμικό.

Όταν διακόπτεις τον άλλο (για να τον διορθώσεις, για να μοιραστείς την άποψή σου): Αυτή η συνήθεια είναι στις πρώτες θέσεις των ενοχλητικών συμπεριφορών στην επικοινωνία. Όταν συζητάτε με κάποιον, αφήστε τον να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει, χωρίς παρεμβάσεις.

Λέξεις για εντυπωσιασμό: Η χρήση «βαρύγδουπων» λέξεων -που εκτοξεύετε για να δείξετε τον βαθμό ευφυίας και γνώσεών σας- μπορεί να κουράσει τον συνομιλητή σας. Μιλήστε απλά: αυτό, σας κάνει να δείχνετε πιο σίγουροι για τον εαυτό σας.