Για όσους θα βρεθούν στην Αθήνα, ο δίσκος θα παρουσιαστεί στις 23 Δεκεμβρίου στη συναυλία στο Christmas Theater.
Το «Εμπάργκο», 29 χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, βγαίνει ξανά στους δρόμους της Αθήνας για να θυμίσει στο κόσμο το μεγαλείο του.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης και ο Χρήστος Θηβαίος πήραν τον εμβληματικό δίσκο του Θάνου Μικρούτσικου και του Άλκη Αλκαίου, στην πρώτη τους συνεργασία, και του έδωσαν νέα πνοή. Πάντα με την σημαντική συμβολή του Θύμιου Παπαδόπουλου οι δύο τραγουδοποιοί έκαναν πράξη το όνειρό τους. Δυστυχώς ο Θάνος Μικρούτσικος δεν είναι πια κοντά τους για να ακούσει τον δίσκο και ο Μίλτος Πασχαλίδης αν και ξέρει τι σχόλιο θα έκανε ο συνθέτης δεν θέλησε να το αποκαλύψει.
Ο Χρήστος Θηβαίος και ο Μίλτος Πασχαλίδης μίλησαν για αυτή την δουλειά στο in.gr. και αποσπάσματα αυτής της συνέντευξης ακολουθούν:
Χρήστος Θηβαίος: Θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι υπηρέτες της μουσικής του Θάνου
- Ποια ήταν η επαφή που είχε με το Εμπάργκο;
Ο δίσκος βγήκε το 1982, τον είχα ακούσει αποσπασματικά στην φοιτητική μου περίοδο. Είχα επιλέξει κάποια κομμάτια και τα είχα γράψει σε κασέτα.
Μετά την συνάντησή μου με το Θάνο Μικρούτσικο το 2000, όταν με κάλεσε να τραγουδήσω στο αφιέρωμα του στο Μέγαρο Μουσικής για τα 30 χρόνια του στην τραγουδοποιία, μελέτησα 93 τραγούδια για να πω 13. Τότε μπήκα πιο βαθιά στο νόημα. Τότε κατάλαβα ότι το Εμπάργκο ήταν πολύ μπροστά μουσικά από την εποχή του. Από τη μια η ποίηση του Αλκαίου, που παραμένει όχι απλά σύγχρονος αλλά και μελλοντικός, και από την άλλη μεριά η μουσική του Θάνου που απέδειξε ότι μια σύνθεση κλασικής μουσικής μπορεί να υποστηρίξει ένα τραγούδι. Ο Θάνος απέδειξε από μουσικής πλευράς ότι μπορεί να γίνουν πράγματα που δεν έχουμε φανταστεί. Είδα μέσα από αυτό το πρίσμα του ολοκληρωμένου έργου το δίσκο.
- Πώς ξεκίνησε η ιδέα για τον δίσκο;
Κάποια στιγμή με πήρε τηλέφωνο ο Μίλτος Πασχαλίδης και μου πρότεινε να το κάνουμε. Του απάντησα ότι είναι όνειρό μου. Το είχα και εγώ στο μυαλό μου αλλά ο Μίλτος πήρε την πρωτοβουλία.
- Πόσο είχε εμπλακεί στην δημιουργία ο Θάνος Μικρούτσικος;
Ο Θάνος το ήθελε πάρα πολύ. Επειδή αγαπάει πολύ εμένα και τον Μίλτο -για τον Θάνο θα μιλάω πάντα στον ενεστώτα- και προεξάρχοντας του μαέστρου μας του Θύμιου Παπαδόπουλου συναντηθήκαμε όλοι μαζί και συζητήσαμε. Υπήρχε και η περίοδος της συγκίνησης μετά το αντίο του Θάνου και μετά μια μέρα βρεθήκαμε στο στούντιο για να ακούσουμε τις ορχήστρες που είχε φτιάξει ο Θύμιος και να πούμε τη γνώμη μας.
Τελικά λέμε μεταξύ σοβαρού και αστείου «δεν μπαίνουμε μέσα να τραγουδήσουμε», έτσι για προπόνηση. Ανακαλύψαμε μετά από λίγο καιρό ότι στις ερμηνείες μας δεν χρειαζόταν να κάνουμε καμία διόρθωση. Το χαιρόμαστε σαν μικρά παιδιά. Λειτουργούσε υποθάλπουσα η ενέργεια η ερμηνευτική μέσα μας και τελικά κοιταζόμασταν και τραγουδούσαμε ο ένας για τον άλλο. Το είχαμε μέσα μας έτοιμο.
- Φοβηθήκατε την σύγκριση με τις πρώτες εκτελέσεις;
Η αλήθεια είναι ότι αυτό το σκεφτήκαμε αλλά δεν φοβηθήκαμε ούτε μια στιγμή παρά μόνο τους ίδιους μας τους εαυτούς, πόσο ακέραιοι και μέσα στο έργο είμαστε. Είναι μια νέα πνοή και βγάζει κάτι φρέσκο. Δεν περίμενα ας πούμε ότι ο γιός μου και οι φίλοι του θα ακούσουν προσεκτικά το Εμπάργκο και θα πουν ‘εδώ συμβαίνει κάτι καινούργιο και με μεγάλο σεβασμό για τις πρώτες εκτελέσεις.
Μίλτος Πασχαλίδης: Είναι ένα έργο που δεν είχε καθόλου μουσείο, μούχλα πάνω του-Γιατί επέλεξε τον συγκεκριμένο δίσκο;
Καταρχήν γιατί είναι ένα έργο που με πήρε παιδί και με έκανε έφηβο. Για εμένα σημαίνει χοντρικά αυτό το πέρασμα στην εφηβεία το οποίο είναι πολύτιμο ενίοτε για τους ανθρώπους. Και γιατί το θεωρώ από τα πιο ζωντανά έργα του Θάνου σήμερα. Με την έννοια ότι κοίτα πλάκα πλάκα σε εμπάργκο είμαστε ακόμα. Σε ένα ιδιότυπο εμπάργκο.
- Ποια ήταν η αντίδραση του Χρήστου Θηβαίου όταν το πρότεινες;
Με το Χρήστο είμαστε πάντα μια ανοιχτή αγκαλιά μεταξύ μας. Δεν υπάρχει περίπτωση να προτείνει κάτι ο ένας και ο άλλος να μην το αγκαλιάσει. Πόσο μάλλον τώρα που ήταν έργο του Θάνου που μας έχει σημαδέψει, και το έργο και ο Θάνος. Ήταν πολύ απλό μετά. Είχαμε και τον Θύμιο Παπαδόπουλο που έκανε τις ενορχηστρώσεις, που είναι το δεξί χέρι του Θάνου. Μετά το πιο δύσκολο που είχαμε να διαχειριστούμε ήταν η συγκίνησή μας.
- Τι θα έλεγε ο Θάνος αν τον άκουγε;
Ξέρω αλλά δεν λέω. Θα το κόψει η λογοκρισία.
- Πόσο σημερινό είναι το Εμπάργκο;
Η ιδέα ήταν να παίξουμε τα τραγούδια σαν να είχαν γραφτεί σήμερα. Βοηθάει πολύ ο στίχος του Άλκη Αλκαίου που είναι συγκλονιστικός και είναι και άχρονος. Μιλάει για πράγματα που είναι πανανθρώπινα και διαχρονικά. Όταν λέει «Ξερνάνε θάνατο τα ωραία φουγάρα κι εγώ θρηνώ από τώρα τη γενιά μου»… Μετά την Βιομηχανική Επανάσταση είναι σύγχρονος σε όλες τις εποχές. Είναι ένα έργο που δεν είχε καθόλου μουσείο, μούχλα πάνω του. Είναι ένα έργο που μπορεί να σταθεί το 2021 ως φρέσκο πράγμα. Τα νέα παιδιά που πιθανόν δεν ξέρουν όλο το έργο μακάρι να το προσεγγίσουν και να το αγαπήσουν. Και μακάρι ακούγοντας το να ανατρέξουν και στην πρώτη ηχογράφηση.
- Για όσους θα βρεθούν στην Αθήνα, ο δίσκος θα παρουσιαστεί στις 23 Δεκεμβρίου στη συναυλία στο Christmas Theater.
Πηγή: in.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.