Φόρμα αναζήτησης

5 superfoods που θα μας απασχολήσουν έντονα το 2020

Τα λεγόμενα superfoods απασχολούν έντονα τους φανατικούς της ευεξίας και της γαστρονομίας, οι οποίοι αναζητούν τροφές που να είναι παράλληλα νόστιμες αλλά και ευεργετικές για τον οργανισμό.

Βέβαια, κάθε χρόνο οι τάσεις στα superfoods αλλάζουν και λίστα εμπλουτίζεται κάθε φορά. Αλλες τροφές προστίθενται και άλλες παραμένουν σταθερές. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι, αν μια τροφή δεν υπάρχει στη λίστα με τα superfoods trends δεν αξίζει μια θέση στο τραπέζι μας! Αλλωστε, κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και οι διατροφικές ανάγκες ποικίλλουν.

Η φετινή λίστα με τα superfoods που θα μας απασχολήσουν το 2020 έχει ενδιαφέρον. Παρατηρούμε ότι, πολλές τροφές αποτελούν νέες αφίξεις, κερδίζοντας την προσοχή των οπαδών της υγιεινής διατροφής, ενώ άλλες παραμένουν στο προσκήνιο, ίσως προτείνοντας νέους τρόπους για να καταναλωθούν.

Κουρκουμάς

Όπως αναφέρει η διακεκριμένη διαιτολόγος και διατροφολόγος Jamba Sarah Marjoram στο USA Today μια από τις τροφές που θα δούμε παντού το 2020 είναι ο κουρκουμάς.

Το συγκεκριμένο καρύκευμα χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην Ασία, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές σε όλον τον κόσμο -όχι μόνο στην κουζίνα, αλλά και στον χώρο της ευεξίας. «Λειτουργεί ως φυσικό αντιφλεγμονώδες και είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό» τονίζει η ίδια. Αν και το βλέπουμε συνήθως ως συστατικό σε σούπες, smoothies ή άλλα πιάτα, τονίζει ότι μπορείτε να προσθέσετε τον κουρκουμά παντού. «Έχω δει να το προσθέτουν ακόμα και όταν βράζουν τσάι, ώστε να ευεργετηθούν από τις ιδιότητές του».

Δαμάσκηνα

Από την άλλη, η διατροφολόγος Erin Palinski Wade προβλέπει ότι τα δαμάσκηνα πρόκειται να κάνουν δυναμικό comeback.

«Τα δαμάσκηνα είναι πολύ πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία το εντέρου, αλλά δεν είναι το μόνο που κάνουν» τονίζει η ίδια και προσθέτει ότι επίσης ενδυναμώνουν τα κόκαλα -κάτι εξαιρετικά σημαντικά για γυναίκες και άνδρες. Απολαύστε τα μόνα τους σαν φρούτο (η Wade προτείνει ακόμα και 5-6 την ημέρα) ενώ αλεσμένα μπορούν να αντικαταστήσουν τη ζάχαρη όταν φτιάχνετε φουρνιστά γλυκά.

Σαρδέλες

Εντάξει, αν και μπορεί να μη μετρούν πολλούς φανατικούς οπαδούς στον κόσμο, είναι όμως πλούσια σε στοιχεία που ενισχύουν τον οργανισμό μας.

Η διατροφολόγος Maya Feller και συγγραφέας του «The Southern Comfort Food Diabetes Cookbook» υπογραμμίζει στο Popsugar.com ότι αυτά τα ψάρια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά, που είναι καλά για την καρδιά, βιταμίνη D, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο και φώσφορο. Οπότε, βάλτε τα στο καθημερινό σας διατροφολόγιο, ακόμα και αν δε σας εμπνέουν με την πρώτη ματιά.

Ταχίνι

Σύμφωνα ξανά με το USA Today, η διατροφολόγος Monica Auslander Moreno προβλέπει ότι στα top superfoods του 2020 συναντά κανείς και το ταχίνι, το οποίο αν και βρίσκεται στο προσκήνιο της γαστρονομίας εδώ και αμέτρητα χρόνια, τελευταία κερδίζει περισσότερο έδαφος.

«Αποτελεί μια κρεμώδη πηγή πολυακόρεστων και μονοακόρεστων λιπαρών, φυτικών ινών, πρωτεϊνών, ασβεστίου, σιδήρου και μαγνησίου» λέει η Moreno και συμβουλεύει να το αλείβουμε σε ψωμί μαζί με μαρμελάδα ή συνδυάστε το με αλεσμένα ρεβύθια, αλάτι και λεμόνι για ένα DIY dip.

Αβοκάντο

Είναι πλούσια σε καλό λίπος, αυτό που επηρεάζει θετικά τη χοληστερόλη (χοληστερίνη) και προστατεύει την καρδιά και θεωρούνται εδώ και πολλά χρόνια πρώτα στις προτιμήσεις των wellness lovers. Επίσης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, κάλλιο και αντοξειδωτικά.

Φέτος, τα αβοκάντο επανέρχονται δριμύτερα! Προσθέστε τα στα smoothies και τις σαλάτες σας ή απλώς μείνετε πιστοί στο avocado toast που ξέρετε και αγαπάτε.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.