Φόρμα αναζήτησης

5 σημαντικά οφέλη του σολομού για την υγεία μας

Λόγω της καρδιοπροστατευτικής δράσης του, τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος.
Εκτός από την καρδιά, η τακτική κατανάλωση σολομού έχει σημαντικά οφέλη για το δέρμα, το ανοσοποιητικό και τον εγκέφαλο.

Το μέγεθός του ποικίλει, καθώς ξεκινά από μερικά κιλά και φθάνει ακόμα και τα 55 κιλά, ενώ το κόκκινο-ροζ χρώμα του οφείλεται στη χρωστική ουσία ασταξανθίνη.

Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βέβαια ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Είναι φτωχός σε θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά οξέα και δεν περιέχει καθόλου υδατάνθρακες και αλάτι.

Μειώνει τη φλεγμονή: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε μακράς αλύσου ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, EPA (εικοσιπενταενοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξαενοϊκό οξύ), αποτελεί μια από τις καλύτερες τροφές για την καταπολέμηση της φλεγμονής στον οργανισμό. Η μείωση της φλεγμονής συνεπάγεται μείωση του κινδύνου εμφάνισης διάφορων χρονίων παθήσεων, καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού, καρκίνου και αυτοάνοσων παθήσεων, όπως ο λύκος και η ινομυαλγία.

Βοηθά στην απώλεια βάρους: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε πολυακόρεστα λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη, ο σολομός προκαλεί αίσθημα κορεσμού. Είναι επίσης φτωχός σε θερμίδες με μια μερίδα 100 γραμμαρίων να δίνει περίπου 180 θερμίδες. Επιπλέον, λόγω των πρωτεϊνών που περιέχει, δεν προκαλεί αύξηση του σακχάρου στο αίμα, η οποία συνοδεύεται από αυξημένη όρεξη και λιγούρες.

Ωφελεί το δέρμα: Αποτελεί μια από τις πιο ευεργετικές τροφές για την υγεία της επιδερμίδας. Η βιταμίνη D που περιέχει βοηθά στην προστασία του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα καταπολεμούν τα σημάδια γήρανσης, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη διατήρηση της υγρασίας στην επιδερμίδα, με αποτέλεσμα να είναι πιο ελαστική.

Βελτιώνει την υγεία των οστών: Ο συνδυασμός λιπαρών οξέων και βιταμίνης D που υπάρχει σε αυτά τα ψάρια, συμβάλλει στην υγεία των οστών. Η βιταμίνη είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου, μειώνοντας τον κίνδυνο καταγμάτων και οστεοπόρωσης. Μια μερίδα 115 γραμμαρίων σολομού σε κονσέρβα παρέχει 200mg ασβεστίου, ποσότητα που καλύπτει το 20% των ημερήσιων αναγκών σας.

Ωφέλιμος στην εγκυμοσύνη: Κάποια ψάρια πρέπει να αποφεύγονται από τις γυναίκες στην εγκυμοσύνη λόγω των υψηλών επιπέδων υδραργύρου που περιέχουν. Ο σολομός είναι μία από τις καλύτερες επιλογές ψαριού που μπορούν να κάνουν οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη, καθώς περιέχει χαμηλά επίπεδα υδραργύρου. Οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωση 2-3 μερίδων την εβδομάδα. Σύμφωνα με την Κλινική Mayo, η πρωτεΐνη, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος, συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εμβρύου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα το DHA, παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Αποφεύγετε τα θαλασσινά με υψηλά επίπεδα υδραργύρου, καθώς η έκθεση στο στοιχείο μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα και να βλάψει το νευρικό σύστημα του εμβρύου.