Έρευνα: Τι ώρα πρέπει να τρώμε βραδινό για να χάσουμε κιλά

BUZZLIFE Δημοσιεύθηκε 22.8.2020
Έρευνα: Τι ώρα πρέπει να τρώμε βραδινό για να χάσουμε κιλά

Νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism υποστηρίζει ότι η κατανάλωση του βραδινού αργά σχετίζει με αυξημένα επίπεδα βάρους και υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ανεξαρτήτως από το αν το γεύμα είναι το ίδιο με αυτό που θα μπορούσατε να είχατε καταναλώσει νωρίτερα.


Βραδινό αργά και αύξηση βάρους
«Γνωρίζαμε ήδη για άλλες μελέτες που πρότειναν ότι η κατανάλωση ενός γεύματος αργά το βράδυ συνδέεται με την παχυσαρκία και επειδή η συσχέτιση δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με την αιτιώδη συνάφεια, θέλαμε να το εξετάσουμε ενδελεχώς» δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Δρ. Jonathan C. Jun, αναπληρωτής καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins. Γι ‘αυτό, ξεκινήσαμε αυτήν την τυχαιοποιημένη κλινικά ελεγχόμενη δοκιμή, λαμβάνοντας δεδομένα από υγιείς ανθρώπους, οι οποίοι έφαγαν στα πλαίσια της μελέτης δύο διαφορετικές ώρες μέσα στην ήμερα, ελέγχοντας τα τρόφιμα και γενικότερα την διατροφή τους, όπως επίσης και τους χρόνους του ύπνου τους» συμπληρώνει.

Ίδια γεύματα, ίδια ώρα ύπνου
Η ερευνητική ομάδα μελέτησαν τα δεδομένα υγιών συμμετεχόντων, γυναικών και ανδρών προκειμένου να διαπιστώσει πώς το σώμα τους μεταβολίζει το δείπνο στις 10 το βράδυ αντί για 6 το απόγευμα. Όλοι οι συμμετέχοντες κοιμήθηκαν στις έντεκα το βράδυ. Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υψηλότερα και η ποσότητα του λίπους καίγεται πιο αργά, όταν κατανάλωσαν πιο αργά το δείπνο, ακόμη και όταν έφαγαν το ίδιο ακριβώς γεύμα. Διαπιστώθηκε επίσης ότι όσοι έφαγαν πιο αργά το βράδυ εμφάνισαν κατά 20% υψηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με τον ρυθμό της καύσης του λίπους να επιβραδύνεται κατά 10%, συγκριτικά με εκείνους που έφαγαν νωρίτερα.

Προσωπική υπόθεση η διατροφή
Το πιο εντυπωσιακό μέρος της μελέτης σύμφωνα με τους ερευνητές ήταν ότι κάθε οργανισμός αντέδρασε διαφορετικά, ακόμα και αν οι συμμετέχοντες κατανάλωσαν τα ίδια γεύματα αργά και με τον ίδιο τρόπο. «Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο ήταν ότι δεν ήταν όλοι ευάλωτοι με τον ίδιο τρόπο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δρ. Jonathan C. Jun. Σύμφωνα με τον ίδιο τα άτομα που συνήθως έπεφταν για ύπνο αργά, έτρωγαν μέχρι τις 2 ή τις 3 π.μ. και δεν φάνηκαν να επηρεάστηκαν από την αλλαγή στο γεύμα τους. «Η διατροφή δεν είναι ένα μέγεθος που ταιριάζει σε όλους. Υπάρχουν διαφορές στο μεταβολισμό των ανθρώπων που είτε τους καθιστούν πιο ευάλωτους στο φαγητό πιο αργά κατά την διάρκεια ενός εικοσιτετραώρου, είτε όχι» εξηγεί.

Τι μπορούμε να κάνουμε;
Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση ενός μικρού σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, όπως είναι το γιαούρτι πασπαλισμένο με ξηρούς καρπούς, αργά το απόγευμα, ειδικά αν γνωρίζετε ότι θα γυρίσετε αργά στο σπίτι. Αν πρόκειται να φάτε πιο αργά από το αναμενόμενο είναι σημαντικό να φάτε κάτι στο ενδιάμεσο, προκειμένου να μειώσετε την όρεξή σας και να καταναλώσετε τελικά μια μικρότερη μερίδα από το βραδινό σας. Οι επιλογές του βραδινού σας θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την κατανάλωση μιας μικρής σαλάτας με ψητό κοτόπουλο, μισό σάντουιτς και φρούτα, ή ένα φλιτζάνι σούπα λαχανικών. «Στόχος» καταλήγουν οι ερευνητές «είναι να καταναλώσετε τα μεγαλύτερα γεύματα στο πρωινό και το μεσημεριανό σας»

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)

Όπλα και εκρηκτικές ύλες εντοπίστηκαν σε κοιμητήριο στη Λάρνακα - Χειροπέδες σε 46χρονο (φωτο)

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»
ΚΟΣΜΟΣ

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»

Πυρά Ισραήλ κατά Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου για το ένταλμα σύλληψης τού Νετανιάχου: «Βαθιά διαστρέβλωση της δικαιοσύνης»

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο
ΚΟΣΜΟΣ

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

CNNi: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και ηγέτη Χαμάς από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο

Ραϊσί: Ζωντανός για μια ώρα μετά τη συντριβή ήταν ο ιμάμης που βρισκόταν στο ελικόπτερο

To Μανιφέστο του Cyprus Integrity Forum για Διαφάνεια και Καταπολέμηση της Διαφθοράς στο ΓεΣΥ: Συστηματικός έλεγχος
ΚΥΠΡΟΣ

To Μανιφέστο του Cyprus Integrity Forum για Διαφάνεια και Καταπολέμηση της Διαφθοράς στο ΓεΣΥ: Συστηματικός έλεγχος

To Μανιφέστο του Cyprus Integrity Forum για Διαφάνεια και Καταπολέμηση της Διαφθοράς στο ΓεΣΥ: Συστηματικός έλεγχος