Για ποιο λόγο δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα

BUZZLIFE Δημοσιεύθηκε 19.8.2020
Για ποιο λόγο δεν πρέπει να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα

Η έρευνα έγινε από το Κέντρο Ερευνών Καθαρής Ατμόσφαιρας του Πανεπιστημίου του Surrey στη Μεγάλη Βρετανία και τα δεδομένα προήλθαν από 10 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως.


Το κύριο στοιχείο στο οποίο επικεντρώθηκε ήταν η συγκέντρωση βλαβερών αιωρούμενων σωματιδίων (PM2.5) μέσα στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια κίνησης σε ώρες αιχμής το πρωί και το απόγευμα, αλλά και σε μη ώρες αιχμής στη μέση της ημέρας.

Η έρευνα εξέτασε το ύψος των σωματιδίων εντός του εσωτερικού σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, όταν τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί ο κλιματισμός με ανακύκλωση αέρα, όταν τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί ο εξαερισμός και όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά.

Το αποτέλεσμα έδειξε ότι η υψηλότερη συγκέντρωση βλαβερών σωματιδίων συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται με τα παράθυρα ανοιχτά, αφού στο εσωτερικό εισέρχονται 80% περισσότερα σωματίδια PM2.5 συγκριτικά με την περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά και λειτουργεί η ανακύκλωση.

Επίσης, αποδείχθηκε ότι κατά τις ώρες μη αιχμής η παρουσία βλαβερών σωματιδίων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με τα παράθυρα ανοιχτά μειωνόταν κατά 91% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το πρωί και κατά 40% συγκριτικά με τις ώρες αιχμής το απόγευμα.

Σημειώστε πάντως ότι εκτός των αποτελεσμάτων της παραπάνω έρευνας, η οδήγηση με ανοιχτά τα παράθυρα ιδίως στην εθνική, επιβαρύνει και την κατανάλωση του αυτοκινήτου λόγω της αλλοίωσης της αεροδυναμικής του.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αρκετά νέα αυτοκίνητα προειδοποιούν με μήνυμα στον πίνακα οργάνων τον οδηγό να μην κινείται με ανοιχτά παράθυρα, ώστε να κερδίσει σε κατανάλωση αλλά και εκπομπές ρύπων.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας