POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

10 σωματικά συμπτώματα του χρόνιου στρες



Όταν το στρες διαρκεί για μεγάλη περίοδο, το σώμα μας εκμπέμπει σήματα και σημάδια κινδύνου…  Το βραχυπρόθεσμο στρες είναι ένα φυσιολογικό και αναμενόμενο κομμάτι της ζωής μας.

Τα σώματά μας έχουν τα απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουν προσωρινούς στρεσογόνους παράγοντες ενεργοποιώντας την «αντίδραση πάλης ή φυγής», που προκαλεί ταχυπαλμία, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, επιτάχυνση της αναπνοής και σφίξιμο των μυών.

Επιπρόσθετα, το ανοσοποιητικό μας σύστημα αντιδρά στην αντίληψη απειλής ενισχύοντας την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων που καταστέλλουν τις ασθένειες και εκκρίνοντας κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες, στο αίμα. Μόλις αντιμετωπιστεί η κρίση, στις περισσότερες περιπτώσεις το ανοσοποιητικό μας σύστημα επανέρχεται στην φυσιολογική κατάστασή μας ή αλλιώς ομοιόσταση.

Δείτε κάποια βασικά σημάδια

1. Προβλήματα πέψης
Περιλαμβάνουν διαταραχή στο στομάχι, ναυτία, ρέψιμο, καούρα, διάρροια και/ή δυσκοιλιότητα. Το στρες συχνά επηρεάζει την πέψη με τη μείωση παραγωγής στομαχικών οξέων και μεταβάλλοντας την ταχύτητα μετακίνησης του φαγητού στο σώμα σας. Επίσης, εφόσον το στρες μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ένταση στους μύες, αυτό μπορεί να ασκήσει πίεση στο στομάχι σας και στο γαστρεντερικό σωλήνα, που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να αισθάνεστε άρρωστοι. Αν και το στρες δεν προκαλεί έλκη (ένα βακτήριο που ονομάζεται ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού ή αλλιώς H. Pylori είναι συχνά ο ένοχος), μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισής τους και να οδηγήσει τυχόν υπάρχοντα έλκη να δημιουργήσουν προβλήματα.

2. Αύξηση βάρους
Εκτός από την τάσης εκδήλωσης λαιμαργίας που σχετίζεται με το στρες, η κορτιζόλη προκαλεί τη διατήρηση του σωματικού λίπους και την αύξηση του μεγέθους των λιποκυττάρων. Επίσης, τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης συνδέονται με αυξημένο κοιλιακό λίπος.

3. Πονοκέφαλοι
Οι ορμόνες του στρες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη προκαλούν αγγειακές αλλαγές που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την εκδήλωση πονοκεφάλων ή ημικρανιών, είτε κατά τη διάρκεια της περιόδου στρες ή του διαστήματος που ακολουθεί. Με άλλα λόγια, μπορεί να αποκτήσετε δυνατό πονοκέφαλο στη μέση μίας έντονης επαγγελματικής συνάντησης ή ο πονοκέφαλος μπορεί να χτυπήσει ενώ αναπαύεστε το Σαββατοκύριακο.

4. Μειωμένη ενέργεια, κούραση, αδυναμία και εξάντληση
Μπορεί να συσχετίζετε το στρες και το άγχος με συναισθήματα βιασύνης, καταιγισμό σκέψεων και νευρικών κινήσεων όπως τρέμουλο στα χέρια ή πηγαίνοντας πέρα-δώθε ασταμάτητα και είναι αλήθεια ότι οποιοδήποτε ή όλα αυτά τα συμπτώματα μπορεί να εκδηλωθούν. Ωστόσο, η αίσθηση εξάντλησης είναι επίσης ένα κοινό σύμπτωμα του μακροχρόνιου στρες. Όταν ο εγκέφαλός μας βιώνει στρες, εργάζεται υπερεντατικά.

5. Πόνος στο στήθος και ταχυπαλμία
Οι περισσότεροι από εμάς αντιλαμβανόμαστε ότι το στρες αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση. Όμως, το έντονο σφίξιμο στο στήθος μπορεί να αποτελεί επίσης ένα σύμπτωμα του στρες που οφείλεται εν μέρει σε μυϊκή ένταση.

6. Αϋπνία και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας
Είναι δύσκολο να χαλαρώσουμε αρκετά για να απολαύσουμε έναν ξεκούραστο ύπνο όταν οι ορμόνες του στρες κυλούν στο αίμα μας. Ως συνέπεια, μπορεί να περνάμε πολύ χρόνο στο κρεβάτι, νομίζοντας ότι κοιμόμαστε, όταν στην πραγματικότητα ο ύπνος μας είναι ανεπαρκής ή κακής ποιότητας. Όμως, τα σώματά μας απαιτούν ύπνο, οπότε μπορεί να χασμουριόμαστε πολύ ή να αγωνιζόμαστε να κρατήσουμε τα μάτια μας ανοιχτά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

7. Συχνά κρυολογήματα και μολύνσεις
Η φράση Θα αρρωστήσεις από την πολλή στεναχώρια εμπεριέχει μεγάλη αλήθεια. Το μακροχρόνιο στρες βλάπτει το ανοσοποιητικό μας, οπότε είμαστε πιο επιρρεπείς να αρρωστήσουμε από κρυολόγημα, γρίπη και άλλες ασθένειες. Επίσης, μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος από ό,τι συνήθως για να αναρρώσουμε από μολύνσεις.

8. Υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα
Όταν είμαστε στρεσαρισμένοι, το συκώτι μας εκκρίνει επιπλέον γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματος, που μπορεί τελικά να αυξήσει τον κίνδυνο να νοσήσουμε με διαβήτη τύπου 2.

9. Τριχόπτωση
Η απώλεια μέχρι 100 τριχών την ημέρα είναι φυσιολογική. Όμως, το χρόνιο στρες αυξάνει τις φλεγμονές σε όλο το σώμα με αποτέλεσμα εντονότερη τριχόπτωση από ό,τι συνήθως.

10. Ερεθισμοί του δέρματος
Το συνεχές στρες μπορεί να ερεθίσει τις νευρικές ίνες οδηγώντας σε διάφορες δερματικές παθήσεις όπως έκζεμα, δερματίτιδα και ψωρίαση.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.