Φόρμα αναζήτησης

Πρώτη δοκιμή του νέου Peugeot 208 στην Πορτογαλία

Το νέο μέλος στη κατηγορία των supermini είναι το ολοκαίνουργιο Peugeot 208. Πρόκειται για τον εκπρόσωπο της γαλλικής φίρμας που λανσάρει νέες τεχνολογίες και ενισχύει την προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναπτύξει την ηλεκτροκίνηση.

Η παγκόσμια παρουσίαση του νέου Peugeot 208 πραγματοποιείται στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, σε μια εκδήλωση που είχε έντονο οικολογικό χαρακτήρα. Επειδή η χρήση του αυτοκινήτου αλλάζει και η ανάγκη για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα είναι επιτακτική, η γαλλική φίρμα από το λανσάρισμα του νέου μοντέλου, διαθέτει τρεις προτάσεις για το κινητήριο σύνολο.

Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης, η δεύτερη έναν εξελιγμένο πετρελαιοκινητήρα χαμηλών ρύπων και η τρίτη τον ηλεκτρικό κινητήρα μηδενικών ρύπων.

Όπως διαπιστώθηκε στη παρουσίαση του νέου αυτοκινήτου στη Λισαβόνα, όπου συμμετείχε και ο υπογράφων, η μάρκα έδωσε μεγάλη έμφαση και στην ριζική αναδιάρθρωση της σχεδίασης. Η νέα φόρμα διακρίνεται για τη μοντέρνα αισθητική της, τη δυναμική της και την αξιοποίηση πολλών στοιχείων που καθορίζουν οι νέες τάσεις στη σχεδίαση των αυτοκινήτων.

Εκτός από το ξεχωριστό στιλ, το νέο Peugeot 208, φέρει το i-Cockpit νέας γενιάς, το οποίο πλέον διαθέτει τη λειτουργία προβολής βασικών στοιχείων για την ασφαλή οδήγηση μέσω του συστήματος 3D head-up καθώς και πολλών συστημάτων υποστήριξης της οδήγησης που συνήθως προορίζονται για υψηλότερα τμήματα της αγοράς.

Το νέο Peugeot 208 βασίζεται στη πλατφόρμα του ομίλου PSA της τελευταίας γενιάς CMP (Common Modular Platform). Όπως υποδηλώνει και το όνομά της, η νέα πλατφόρμα CMP έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις διαστάσεις και στις παραλλαγές των κινητήρων.

Η οικονομία ήταν το πρώτο μέλημα της ομάδας που ανέπτυξε το νεο προγραμμα καθ ‘όλη τη φάση του προγράμματος. Αυτή η νέα πλατφόρμα συμβάλλει στον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του Peugeot 208: Μειώθηκε το βάρος, είναι κατά 30 κιλά ελαφρύτερη έναντι της πλατφόρμας F1. Βελτιώθηκε η αεροδυναμική (επίπεδο τμήμα δαπέδου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες είσοδοι αέρα). Μειώθηκε η αντίσταση κύλισης (ελαστικά κατηγορίας Α) κ.α.

Η πλατφόρμα CMP παρέχει επίσης αυξημένα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας: Μεγαλύτερη ακουστική και θερμική άνεση στη καμπίνα, χαμηλότερα επίπεδα κραδασμών κ.ά.

Στη παρουσίαση, η πρώτη δοκιμή στα περίχωρα της Λισαβόνας έγινε με την βενζινοκίνητη έκδοση που φέρει κινητήρα 1.2 PureTech 130 ίππων. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο EAT8.

Όπως διαπιστώθηκε, το νέο γαλλικό αυτοκίνητο είναι προσανατολισμένο στην οδηγοκεντρική κατεύθυνση και προσφέρει την ευχαρίστηση της οδήγησης. Αξίζει να τονισθούν, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, η ευελιξία, τα υψηλά επίπεδα άνεσης και η αίσθηση ασφαλείας.

Στον οδηγό δίνει την εντύπωση ότι χειρίζεται μεγαλύτερο αυτοκίνητο και τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης συμβάλουν στην ασφαλέστερη οδήγηση και στην άμεση ενημέρωση του οδηγού κάθε στιγμή για την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου. Η απόδοση του κινητήρα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου και προσδίδει καλές επιδόσεις.

Θετικές εντυπώσεις άφησε και η δοκιμή με τον κινητήρα ντίζελ 1.5 Blue HDi 100 ίππων. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτής της μονάδας παραγωγής ενέργειας είναι η υψηλή ροπή καθώς και η οικονομία στο καύσιμο.