Φόρμα αναζήτησης

Δοκιμή του Volvo XC60 – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Μία εικόνα χίλιες λέξεις. Γνωμικό που ταιριάζει απόλυτα όταν έχεις να περιγράψεις το νέο Volvo XC60. Το ανανεωμένο ντιζάιν, ο άκρατος δυναμισμός σε συνάρτηση με τη βαρύτητα της μάρκας είναι στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα παραπάνω και κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει.

Η δοκιμαστική δοκιμή της μίας εβδομάδας στην ουσία αποδείχθηκε λίγη, παρά τα 700 χιλιόμετρα που διανύσαμε προκειμένου να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Ο υπερτροφοδοτούμενος ντίζελ κινητήρας των 2.000 κ.εκ με τους 190 ίππους στην πράξη αποδείχθηκε ικανοποιητικός τόσο για την κίνηση μέσα στην πόλη όσο και για εκτός αυτής. Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, το μοντέλο ξεδίπλωσε τις αρετές του χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα, ανταποκρινόμενο σε κάθε είδους δοκιμασίες. Στο βαρύ μοντέλο, ωστόσο, θα του ταίριαζαν περισσότεροι ίπποι που θα του έδιναν άλλο αέρα και σαφώς ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας της οικογένειας Drive-E διαθέτει την πατέντα της Volvo, την PowerPulse, η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την υστέρηση που συχνά διακρίνει αυτούς τους κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα υπό πίεση, από το φίλτρο αέρα, μέσω ενός κομπρέσσορα, σε ένα δοχείο όγκου δύο λίτρων. Όταν ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αποθηκευμένος αέρας διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μία άμεση και υψηλή παροχή ισχύος. Ο αέρας στο δοχείο αποθήκευσης ανατροφοδοτείται αυτόματα και η διαθεσιμότητα είναι συνεχής.

Και μια που μιλάμε για τον κινητήρα, αυτό που διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής οδήγησης ήταν η πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμου, ειδικά όταν το οδηγήσαμε στην επιλογή eco. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα 100 χλμ/ώρα έρχεται σε 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ/ώρα. Ταχύτητα που δεν καταλαβαίνεις, καθώς το βαρύ αμάξωμα, η καλή ποιότητα κύλισης και οι άριστες αναρτήσεις κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αν και η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 7,6 λίτρα, καθώς είχαμε πολλά κομμάτια εντός πόλης, εντούτοις όταν το οδηγήσαμε συντηρητικά και στην επιλογή eco, η κατανάλωση έπεσε κοντά στα 5,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Τιμή που μπορεί να θεωρηθεί από τις καλύτερες στην κατηγορία, ειδικά όταν έχουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο με μεγάλες διαστάσεις (4,688 μ.x1,902 μ.x1,658 μ.).

Όπως κάνει πάντα η Volvo, έτσι και σε αυτό το μοντέλο έδωσε πολύ μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της ασφάλειας. Μια σειρά από συστήματα δουλεύουν αποκλειστικά για την ασφάλεια των επιβατών και διορθώνουν κάθε λάθος του οδηγού. Το πρωτοποριακό σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety, που πρώτη η Volvo παρουσίασε στην αυτοκινητοβιομηχανία, λειτουργεί άριστα τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας. Το μοντέλο μάς παρείχε ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης ώστε να αποφύγουμε άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο, ενώ παράλληλα μας προετοίμασε τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν δεν αντιδρούσαμε άμεσα. Επιπλέον είχαμε στη διάθεσή μας το νέο σύστημα ασφάλειας (Oncoming Lane Mitigation- Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιούσε την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Τέλος, είχαμε στη διάθεσή μας το σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων.

Μας εντυπωσίασε το δερμάτινο σαλόνι και η πολυτέλεια των υλικών στο εσωτερικό, καθώς και το ποιοτικό ταμπλό. Στο κέντρο υπάρχει και οθόνη αφής, όπου δίνει όλη την χρήσιμη πληροφορία του αυτοκινήτου και φροντίζει για την ενημέρωσή μας με ένα πολύ καλό ηχοσύστημα. Ο διάκοσμος όμορφος και άνετος, με την ηλιοροφή να φωτίζει την καμπίνα των επιβατών. Τα καθίσματα άνετα και φιλόξενα για πέντε ενηλίκους που έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο και πολλά αποθηκευτικά σημεία. Αν πίσω κάθονται δύο επιβάτες, αυτοί έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την κεντρική κονσόλα για να ακουμπήσουν το νερό ή το αναψυκτικό τους. Ο πίσω αποθηκευτικός χώρος αγγίζει τα 468 λίτρα, που στην πράξη μπορούν να γίνουν περισσότερα αν μαζέψεις το πάνω κάλυμμα.

Το νέο Volvo XC60 που παράγεται στο εργοστάσιο της Volvo στην Τορσλάντα στη Σουηδία, μάς εντυπωσίασε για την ποιότητα των υλικών του, τον δυναμισμό του, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και την ποιότητα κύλισης. Τα φρένα ακούραστα σταμάτησαν το όχημα κάθε φορά που η περίσταση το επέβαλλε, ενώ η εργονομία και η θέση του οδηγού αποδείχθηκαν ιδανικές. Το μοντέλο της δοκιμής μας στοίχισε 57.155 ευρώ. Όσοι όμως το επιλέξουν, στην πράξη θα δουν ότι θα πάρουν πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο…

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ