Ιδιαίτερος, ισχυρογνώμων, υπερβολικά συντηρητικός και πολλές φορές εκνευριστικά αλαζόνας. Όλα τα παραπάνω έχουν αποδοθεί, κατά καιρούς, στον Φραντς Μπεκενμπάουερ και σε αρκετές περιπτώσεις, έχουν και την ανάλογη δόση αλήθειας.
Αλλά από την άλλη… Μιλώντας για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο, το όνομά του θα μπορούσε να είναι ένας τερματικός σταθμός. Γιατί μπορεί να υπήρξαν περισσότερο ελκυστικοί και πιο φαντεζί ποδοσφαιριστές, αλλά ελάχιστοι τόσο επιδραστικοί για το σπορ και για την -άχαρη, σχεδόν άγνωστη, μέχρι να εμφανιστεί- θέση τους. Ο Μπεκενμπάουερ έγινε συνώνυμο του «εγκεφαλικού ποδοσφαίρου» και με το θάνατό του, κλείνει ένα τεράστιο κεφάλαιο, όχι μόνο για τα όρια της Γερμανίας.
Μαζί με τον Βραζιλιάνο Μάριο Ζάγκαλο, που πέθανε πλήρης ημερών την προηγούμενη εβδομάδα, ο «Κάιζερ» ήταν μέλος της τριάδας που έχει κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο, τόσο ως ποδοσφαιριστής, όσο και ως προπονητής. Ο μοναδικός, πλέον, εν ζωή και πολύ νεότερος των εκλιπόντων, είναι ο Γάλλος Ντιντιέ Ντεσάν.
Μια μεγάλη κόντρα, που είχε μέσα και… αυτοκίνητα!
Όπως κάθε σπουδαίος ποδοσφαιριστής, άλλο λιγότερο, άλλος περισσότερο, ο Φραντς Μπεκενμπάουερ, είχε ιδιαίτερη σχέση με τα αυτοκίνητα.
Τα γούστα του μπορεί να μην ήταν τόσο ρηξικέλευθα, όσο του «άσπονδου» αντίπαλού του (σε όλα), Γκίντερ Νέτσερ, με τον οποίο, πάντως, πρόλαβαν να… τσακωθούν και για μια Jaguar!
Ο Νέτσερ ήταν το «αέρινο δεκάρι» της μεγάλης -τη δεκαετία του ’70- Μπορούσια Μενχενγκλάντμπαχ, που ανταγωνιζόταν ευθέως τη Μπάγερν του Μπεκενμπάουερ, ο οποίος είχε πάντα τον τρόπο να επιβάλλεται στο εγχώριο ποδόσφαιρο.
Κατέκτησαν μαζί το Κύπελλο Εθνών (σημερινό Euro) του 1972 και τυπικά ο Νέτσερ ήταν μέλος της εθνικής ομάδας της Δυτικής Γερμανίας, που κατέκτησε το Παγκόσμιο Κύπελλο στο Μόναχο. Ο ίδιος έλεγε ότι δεν πανηγύρισε ποτέ αυτό τον τίτλο, έχοντας αγωνιστεί μόνο για 20 λεπτά στη σοκαριστική ήττα από τους Ανατολικογερμανούς (0-1), εξαιτίας της κόντρας με το… κατεστημένο του Μπεκενμπάουερ.
Εκεί που ο Νέτσερ υπερείχε του «Κάιζερ», ήταν στη γοητεία και στο lifestyle. Λάτρης της Ferrari, είχε στην κατοχή του -μεταξύ άλλων- μια Dino και μια 512 Berlinetta, ενώ όταν πήρε τη μεγάλη μεταγραφή στη Ρεάλ Μαδρίτης, αγόρασε και μια Lamborghini Miura.
Και ο Μπεκενμπάουερ, τι οδηγούσε;
Το 1976, ο Φραντς Μπεκενμπάουερ αγόρασε μια Mercedes 450 SEL 6.9. «Κομμένη και ραμμένη» στη δική του προσωπικότητα. Ένα χρόνο αργότερα, έχοντας κατακτήσει τα πάντα, σε συλλογικό και διεθνές επίπεδο, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, για τα τελευταία… ποδοσφαιρικά ένσημα.
Έτσι, πούλησε το αγαπημένο του αυτοκίνητο σε έναν φίλο του, που του υποσχέθηκε ότι θα έχει τον πρώτο λόγο, εάν ποτέ το ζητήσει πίσω.
«Η ζωή κάνει κύκλους και για μένα», θα πει ο Μπεκενμπάουερ το 2021, όταν μετά από 44 χρόνια ένωσε ξανά τη μοίρα του με τη θηριώδη Mercedes!
Ναι, μολονότι ο ίδιος ήταν 75 ετών, με κλονισμένη υγεία και έχοντας χάσει την όραση στο δεξί μάτι από το 2019, ήθελε να σμίξει ξανά με το αγαπημένο του αυτοκίνητο. Και αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά.
Λίγους μήνες μετά την αγοράς της Mercedes, το 1976, o Μπεκενμπάουερ ταξίδεψε στη λίμνη Garda της Ιταλίας, για τις διακοπές του. Το αυτοκίνητο κλάπηκε, αλλά η ιταλική αστυνομία (ίσως και λόγω της διασημότητας του ιδιοκτήτη) το επέστρεψε στα χέρια του «Κάιζερ».
Πηγή: newsauto.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.