Οι σχέσεις της Tesla με διάφορα συνδικάτα στην Σουηδία έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις τις τελευταίες ημέρες. Περίπου 130 μηχανικοί ξεκίνησαν τη συνεχιζόμενη απεργία τους τον Οκτώβριο, αφού ο εργοδότης τους, μια θυγατρική της Tesla στη Σουηδία, ανακοίνωσε ότι δεν αναγνωρίζει το εργατικό τους συνδικάτο.
Η απεργία σύντομα επεκτάθηκε στους λιμενεργάτες που άρχισαν να εμποδίζουν τις παραδόσεις αυτοκινήτων Tesla στα λιμάνια της χώρας, στους ηλεκτρολόγους που σταμάτησαν τις εργασίες συντήρησης για την αυτοκινητοβιομηχανία και σε άλλους εργαζόμενους στη Σουηδία.
Η Tesla έχει κινηθεί νομικά εναντίον δύο κρατικών φορέων στη Σουηδία -της Σουηδικής Υπηρεσίας Μεταφορών και της ταχυδρομικής υπηρεσίας της χώρας, Postnord– για τη συμμετοχή τους σε απεργία που επηρέασε τις δραστηριότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η απεργία, που ξεκίνησε από την IF Metall, ένα συνδικάτο μηχανικών, ξεκίνησε στα κέντρα εξυπηρέτησης της Tesla , αφού η εταιρεία αρνήθηκε να συνάψει συλλογική σύμβαση με τους εργαζομένους της, παρεκκλίνοντας από τις καθιερωμένες εθνικές εργασιακές πρακτικές.
Σε αλληλεγγύη με τους απεργούς μηχανικούς, διάφορα συνδικάτα, μεταξύ των οποίων και το Postnord, έχουν συμμετάσχει στο κίνημα κατά της Tesla.
Η Postnord, ειδικότερα, αρνήθηκε να παραδώσει αλληλογραφία ή δέματα προς ή από την Tesla στο εσωτερικό της χώρας.
Το κρίσιμο ζήτημα για την Tesla περιστρέφεται γύρω από τη διακοπή της παραλαβής πινακίδων κυκλοφορίας και βασικών εγγράφων για τα οχήματα των πελατών της, τα οποία παρακρατούνται λόγω της απεργίας.
Η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών, ενώ εξακολουθεί να παράγει έγγραφα για τις άδειες κυκλοφορίας, ισχυρίζεται ότι η ικανότητά της να παραδίδει αυτά τα έγγραφα βασίζεται αποκλειστικά στην Postnord, σύμφωνα με μια υφιστάμενη συμφωνία-πλαίσιο.
Η Tesla , θιγμένη από τον αντίκτυπο στους υπαλλήλους και τους πελάτες της, χαρακτήρισε τις ενέργειες του Σουηδικού Οργανισμού Μεταφορών ως πρωτοφανείς και επιζήμιες, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στη νομική καταγγελία της κατά του οργανισμού.
Η σουηδική θυγατρική της Tesla απαίτησε πρόστιμο 1 εκατομμυρίου κορονών (περίπου 90.000 ευρώ) από τον οργανισμό, ζητώντας την παρέμβαση του δικαστηρίου ώστε να επιτραπεί στην Tesla να ανακτήσει τις πινακίδες και τα έγγραφα απευθείας κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαδικασίας.
Επιπλέον, η Tesla έχει κινήσει αγωγή κατά της Postnord, ζητώντας από το δικαστήριο να υποχρεώσει την ταχυδρομική υπηρεσία να συνεχίσει να παραδίδει την αλληλογραφία της.
Η αιτιολόγηση της Postnord περί ανωτέρας βίας, επικαλούμενη το δικαίωμά της να απεργήσει, αμφισβητήθηκε από την Tesla .
Παρά τις νομικές της επιδιώξεις, η Tesla αντιμετωπίζει περαιτέρω προκλήσεις, καθώς μέλη του συνδικάτου IF Metall στην Hydro Extrusions στη Νορβηγία ανακοίνωσαν τη διακοπή της παραγωγής κρίσιμων εξαρτημάτων για τα οχήματα της Tesla .
Όντας ο μοναδικός προμηθευτής εξειδικευμένων εξαρτημάτων από κράματα αλουμινίου στην Ευρώπη για τα οχήματα της Tesla που παράγονται στη Γερμανία, η διαμαρτυρία του συνδικάτου για την άρνηση της Tesla να συμμετάσχει σε συλλογική σύμβαση εργασίας με τους Σουηδούς μηχανικούς δημιουργεί πρόσθετες διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Πηγή: newsauto.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.