Tα λοίσθια πνέει η γνωστή σε όλους μας ρεζέρβα, η οποία έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια οδηγούς ανά τον κόσμο, μιας και τους έχει προσφέρει σανίδα σωτηρίας όταν ένα ελαστικό τους παρέδωσε πνεύμα.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της RAC, μιας βρετανικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών οδικής βοήθειας με έδρα τα Δυτικά Μίντλαντς της Αγγλίας, μόλις το 3% των νέων αυτοκινήτων διατίθεται με εφεδρικό τροχό, με τους κατασκευαστές να γυρίζουν την «πλάτη» τους σε αυτό το αξεσουάρ.
Η RAC ανέλυσε τον εξοπλισμό πάνω από 300 μοντέλων, από 28 μάρκες, που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπιστώνοντας ότι μόλις το 2,6% αυτών εξοπλίζονται ως στάνταρ με ρεζέρβα. Ακόμα και σε αυτή τη μειονότητα μοντέλων, η ρεζέρβα διατίθετο μόλις σε ορισμένες εκδόσεις τους.
Στην παρακμή της ρεζέρβας συνηγορούν τα στοιχεία της RAC που δείχνουν ότι το 2022 η εταιρεία χρειάστηκε να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε 200.000 οδηγούς, όταν πριν την πανδημία ο αριθμός δεν υπερέβαινε τις 165.000.
Παράλληλα, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που έρχονται με ρεζέρβα εκτιμάται ότι θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι συνεχώς πληθαίνουν τα ηλεκτρικά ΙΧ και οι κατασκευαστές αναζητούν τρόπους προκειμένου να μειώσουν το βάρος τους και να εξοικονομήσουν χώρο για τις μεγάλες μπαταρίες τους.
«Το σκάσιμο ενός ελαστικού κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού αποτελεί μια από τις πιο ενοχλητικές ζημιές για τους οδηγούς, ειδικά αν χτυπήσουν μία από την πληθώρα λακκούβων που εντοπίζονται σε τόσους πολλούς δρόμους μας. Στο παρελθόν, ο οδηγός θα μπορούσε να καταφύγει στον χώρο αποσκευών όπου υπήρχε η ρεζέρβα, αλλά η νέα ανάλυση δείχνει ότι αυτό ανήκει πια στο παρελθόν, με τα αυτοκίνητα που πωλούνται με ρεζέρβα στο Ηνωμένο Βασίλειο να είναι ελάχιστα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Rod Dennis, εκπρόσωπος της RAC.
Σημειώνεται ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν το kit επισκευής ή ακόμα και το… τίποτα!
Όσον αφορά στους λόγους που εξαφανίζεται η ρεζέρβα, αυτοί είναι οι εξής:
-Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξοικονομείται χώρος για την τοποθέτηση των μπαταριών, ενώ στα ΙΧ με θερμικό κινητήρα υπάρχει επιπλέον χώρος στο πορτμπαγκάζ.
-Χωρίς τη ρεζέρβα μειώνεται το βάρος των ΙΧ, άρα και η κατανάλωση και οι ρύποι που εκπέμπουν.
-Οι κατασκευαστές καταφέρνουν να «πιάσουν» πιο εύκολα τους στόχους των εκλυόμενων ρύπων, περιορίζοντας ταυτόχρονα και το κόστος από την τοποθέτηση μιας επιπλέον ζάντας και ενός επιπλέον ελαστικού.
Πηγή: iefimerida.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.