Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να πουλήσουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, θα στοιχίζουν μέχρι 25.000 ευρώ και θα έχουν μάλιστα και λογικό κέρδος, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.
Η πτώση του κόστους παραγωγής και των τιμών των μπαταριών θα καταστήσει εφικτή την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων στην Β κατηγορία μέχρι το 2025. Η διαθεσιμότητα μικρότερων, πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να αλλάξει τον χάρτη των πωλήσεων, μειώνοντας την προσπάθεια διείσδυσης των κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη.
Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να έχουν ένα λογικό περιθώριο κέρδους 4% σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μικρή μπαταρία και θα παράγεται στην Ευρώπη το 2025, σύμφωνα με το σενάριο των ευνοϊκών συνθηκών αγοράς. Αυτό θα οδηγήσει το κόστος της μπαταρίας κάτω από τα 100 δολάρια ανά kWh, σύμφωνα με τις προβλέψεις του BloombergNEF. Με αυτή την μπαταρία (LFP 40 kWh) το μικρό ηλεκτρικό όχημα θα μπορεί να έχει αυτονομία 250-300 χιλιομέτρων.
«Έρευνες έχουν δείξει ότι οι τιμές είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μικρό BEV των 25 χιλιάδων ευρώ θα αλλάξει το παιχνίδι. Η κυκλοφορία αυτών των μοντέλων στην αγορά γρήγορα θα έχει μεγάλη απήχηση και θα μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους που ήδη προσφέρουν φθηνά, μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα», ανέφερε η διευθύντρια του τομέα εφοδιασμού οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Julia Poliscanova.
Η άφιξη πιο προσιτών, μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτάχυνε την υιοθέτηση των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη. Το 25% των καταναλωτών σκοπεύουν ήδη να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο το επόμενο έτος, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά όταν δίνεται η επιλογή ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου 25.000 ευρώ, το μερίδιο των νέων καταναλωτών σίγουρα θα μεγαλώσει και μπορεί να φθάσει το 35%. Αυτό θα ισοδυναμούσε με επιπλέον ένα εκατομμύριο EV στην Ευρώπη ετησίως, αντικαθιστώντας τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, οι έξι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει τα πλάνα μικρών οικονομικών αυτοκινήτων επιδιώκοντας μεγαλύτερα κέρδη. Μεταξύ 2019 και 2022 τα καθαρά κέρδη τους ανά όχημα αυξήθηκαν κατά πολλές χιλιάδες ευρώ. Η έρευνα κάνει λόγο για αύξηση μέχρι και 8.940 ευρώ. Αυτό επιτεύχθηκε δίνοντας προτεραιότητα στις πωλήσεις μεγαλύτερων, πιο προσοδοφόρων SUV, τα οποία σήμερα αντιπροσωπεύουν πάνω από τις μισές πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη.
Μετά από αυτή την έρευνα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προτείνει να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε οι εταιρείες αυτοκινήτων να δώσουν προτεραιότητα στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και μπορούν να διεισδύσουν ευκολότερα στις οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.