![Καθαιρεθείς ιερέας-ναρκέμπορος ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου](https://politis.com.cy/temp/images/220x143/cache_220x143_Crop_medium_817619_472966_24_07_26_212321.png)
![Πολίτης logo](images/politisLogo_white.png)
![Logicom logo](images/logicom-white.png)
Ένας σωρός από χτυπημένες, διαλυμένες και καμένες λαμαρίνες που πριν από δεκαετίες ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Ferrari, πουλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby's στην Καλιφόρνια έναντι 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων.
Κι όμως, η συγκεκριμένη επένδυση του – άγνωστου – αγοραστή δεν είναι τόσο κακή όσο ακούγεται. Μία από τις μόλις 13 που κατασκευάστηκαν, αυτή η Ferrari Mondial Spider Series I του 1954 δεν ήταν ένα από τα θρυλικά μοντέλα V12 της Ferrari, αλλά ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο. Το τετρακύλινδρο αυτοκίνητο είχε σχεδιαστεί για οδήγηση σε στριφογυριστές πίστες με πολλές στροφές και λίγες ευθείες, όπου χρειαζόταν ένας μικρότερος και ελαφρύτερος κινητήρας.
Η Ferrari κέρδισε παγκόσμια πρωταθλήματα το 1952 και το 1953 με αυτά τα αυτοκίνητα, εξ ου και το όνομα Mondial (παγκόσμιο).
Η ιστορία της 0406 MD
Γνωστή με τον αριθμό πλαισίου της, 0406 MD, η συγκεκριμένη Ferrari κατασκευάστηκε αρχικά με αμάξωμα από τη φημισμένη ιταλική σχεδιαστική εταιρεία Pinin Farina (το όνομα αργότερα άλλαξε σε Pininfarina). Πίσω στο 1954 την οδηγούσε ο Franco Cortese, ο ίδιος άνθρωπος που, χρόνια νωρίτερα, είχε χαρίσει στη Ferrari την πρώτη της νίκη σε αγώνες.
Ένα χρόνο περίπου μετά την κατασκευή της, απέκτησε διαφορετικό αμάξωμα από την εταιρεία Scaglietti, πριν μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1958.
Κάποια στιγμή στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ή στις αρχές της δεκαετίας του '60 το αυτοκίνητο συνετρίβη και κάηκε, όχι απαραίτητα την ίδια στιγμή. Δεκαετίες αργότερα, οι λεπτομέρειες είναι ασαφείς. Μέχρι τότε, ο αρχικός κινητήρας της είχε επίσης αντικατασταθεί.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε από έναν συλλέκτη Ferrari, τον Walter Medlin, το 1978 και πέρασε τα τελευταία 45 χρόνια στην παρούσα κατάστασή του σε αποθήκη.
Κι όμως… σώζεται
Οι Ferrari Mondial Spiders σε καλή κατάσταση μπορούν να πωληθούν για πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον Brian Rabold, αντιπρόεδρο της εταιρείας Hagerty, που παρακολουθεί τις αξίες των συλλεκτικών αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια κάποιες έχουν πωληθεί μέχρι και για 5 εκατομμύρια δολάρια.
Με 1 εκατ. δολάρια το αυτοκίνητο θα μπορούσε να επανέλθει στην προ του ατυχήματος εμφάνισή του και να καταστεί ξανά οδηγίσιμο, επισημαίνει ο Rabold. Έτσι, ο νέος ιδιοκτήτης θα μπορούσε τουλάχιστον να βγάλει τα έξοδά του από αυτή την επένδυση.
Όμως, μια τέτοια αγορά δεν γίνεται συνήθως για την απόκτηση χρημάτων. «Για τον νέο ιδιοκτήτη η μεγαλύτερη ανταμοιβή μπορεί να είναι το να ξανακάνει αυτό το ιστορικό αυτοκίνητο καινούργιο και να το επιδείξει στους ενθουσιώδεις λάτρεις του είδους», καταλήγει ο Rabold.
Πηγή: cnn.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.