Η Ισπανία εντάσσεται στην παγκόσμια συμμαχία για τα νέα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2040

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO Δημοσιεύθηκε 17.11.2022
Η Ισπανία εντάσσεται στην παγκόσμια συμμαχία για τα νέα αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2040
Στην συμμαχία αυτή στην οποία έχει ενταχθεί και η Γαλλία παραμένουν ακόμα εκτός διεθνείς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ισπανία αποτελεί την δεύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβηχανία και την ένατη στον κόσμο που αποφάσισε να μπει τελικά στη διεθνή συμμαχία 200 κρατών, περιοχών, αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ άλλων, οι οποίοι αποφάσισαν ότι όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών αυτοκινήτων θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων το αργότερο το 2035 και το 2040 παγκοσμίως.

Στην συμμαχία αυτή στην οποία έχει ενταχθεί και η Γαλλία παραμένουν ακόμα εκτός διεθνείς γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η συμμαχία, ονομάζεται Accelerating to Zero (A2Z) και ξεκίνησε στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα στην Αίγυπτο (COP27) με στόχο την επέκταση του αριθμού των οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων της Γλασκώβης (COP26) που δημιουργήθηκε για την εξάλειψη της πώλησης αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης και φορτηγών από το 2035 στις μεγάλες αγορές.

Η συμφωνία της Γλασκώβης είχε υπογραφεί από περισσότερες από εκατό οντότητες και χώρες (31), μεταξύ των οποίων όμως δεν βρισκόταν οι μεγαλύτεροι παραγωγοί οχημάτων στον κόσμο όπως Κίνα, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιαπωνία, Ινδία, Νότια Κορέα, Γερμανία, Μεξικό, Βραζιλία, Ισπανία και Ταϊλάνδη, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021 που δημοσίευσε η Statista.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της συμμαχίας, είναι απαραίτητο να επισημανθούν οι νομοθετικές πρόοδοι όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα που αναπτύσσονται, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και στην Ευρώπη, όπου η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων προχωρά πολύ γρήγορα.

Μάλιστα, στα τέλη Οκτωβρίου, οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου (κράτη μέλη), του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Κομισιόν συμφώνησαν ότι τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.

Η A2Z συνδέει κορυφαίους οργανισμούς μεταφορών μηδενικών εκπομπών στον κόσμο, δημιουργώντας μια πλατφόρμα για την προώθηση πολιτικών για την απαλλαγή από τις εκπομπές ρύπων των οδικών μεταφορών, που ευθύνονται για το 20% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τις στατιστικές, μετά την COP26, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει αυξηθεί κατά 95%.

Ωστόσο, οι ειδικοί στην κλιματική αλλαγή προειδοποιούν ότι για να επιτευχθεί ο στόχος περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να πενταπλασιαστούν, τα λεωφορεία πρέπει να πηγαίνουν δέκα φορές πιο γρήγορα και οι εμπορευματικές μεταφορές να είναι ακόμη πιο γρήγορες.

Συμπίπτοντας με τη λεγόμενη Ημέρα Λύσεων στην COP27, έχει επίσης συμφωνηθεί ένα νέο παγκόσμιο πακέτο στήριξης για τη μετάβαση για να βοηθήσει τις αναπτυσσόμενες χώρες να αποκτήσουν πρόσβαση στην τεχνογνωσία.

Το 2022 σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Bloomberg στο πλαίσιο της COP27, οι πωλήσεις ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν κατά 60%, περίπου 10,6 εκατομμύρια περισσότερα οχήματα, τριπλάσια από το 2020.

Το πρώτο εξάμηνο του 2022, το 13,2% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στον κόσμο ήταν ηλεκτρικά, σε σύγκριση με 8% το 2021 και 4,3% το 2020.

Η έκθεση προσθέτει ότι η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αποτρέψει τη χρήση σχεδόν 1,7 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου την ημέρα το 2022, περισσότερο από τη συνολική κατανάλωση πετρελαίου μιας μεσαίας ertnews.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»
ΚΥΠΡΟΣ

Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»

Πρ. Χριστοδουλίδης για τo «επιτήδειος ουδέτερος» στην κόντρα Εισαγγελέα - Ελεγκτή: «Δεν διασυνδέομαι με καμία πλευρά»

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ
ΚΥΠΡΟΣ

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ

Απόπειρα φόνου «Δημητρούι» - Στις εννέα οι συλλήψεις, αναζητούν το φονικό όπλο ή το σκούτερ

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

30 αξιωματούχοι με μισθό και σύνταξη - Ο «Π» δημοσιεύει τα ονόματα που κλήθηκε να καταθέσει στη Βουλή ο Μ....

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή
ΚΟΣΜΟΣ

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή

Γιατί ναυάγησε η συνάντηση Μπάιντεν - Ερντογάν και τα αγκάθια στη Μέση Ανατολή

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει
ΚΥΠΡΟΣ

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει

Παρέλαβε την αίτηση παύσης ο Γ. Ελεγκτής και καταχωρίζει ένσταση - Ο λόγος στη δικαιοσύνη λέει