Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κιτ επισκευής ελαστικών αντί για ρεζέρβα

ΠΟΛΙΤΗΣ AUTO Δημοσιεύθηκε 15.9.2022
Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κιτ επισκευής ελαστικών αντί για ρεζέρβα
Όλο και περισσότερες εταιρίες τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούν την ρεζέρβα με κιτ επισκευής ελαστικού, σύμφωνα με μελέτη της American Automobile Association.

Όλο και περισσότερες εταιρίες τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούν την ρεζέρβα με κιτ επισκευής ελαστικού, σύμφωνα με μελέτη της American Automobile Association. Το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων που διαθέτουν κιτ επισκευής, τα οποία αγοράστηκαν το 2014 και το 2015 ανέρχονταν στο 36%, ενώ τα τελευταία χρόνια η συντριπτική μερίδα των αυτοκινήτων δεν διαθέτει ρεζέρβα, με το ποσοστό να είναι πολύ μεγαλύτερο.

Ο κυριότερος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν την αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής είναι η μείωση του κόστους, αλλά και η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει περίπου 2 κιλά σε αντίθεση με μία ρεζέρβα που ξεπερνάει τα 14 κιλά.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα κιτ επισκευής δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως την ρεζέρβα μιας και αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που το ελαστικό σπάσει εντελώς ή στραβώσει η ζάντα.

Ο τρόπος που λειτουργεί ένα κιτ επισκευής είναι η εισαγωγή του υγρού μέσα στο ελαστικό μέσω μιας τρόμπας, η οποία λειτουργεί με πίεση και ενέργεια που προέρχεται από παροχή του αυτοκινήτου. Φυσικά η επισκευή σε αυτή την περίπτωση γίνεται μόνο όταν η διάμετρος της τρύπας είναι μικρή και μπορεί το υγρό να την καλύψει άμεσα.

Τέλος η έρευνα έδειξε πως το 90% των ανδρών ηλικίας μεταξύ 34-54 ετών γνωρίζει πως να αλλάξει ένα ελαστικό, με το ποσοστό στους άνδρες ηλικίας 18-34 να ανέρχεται στο 78%. Το 97% των ανδρών ανεξαρτήτου ηλικίας δήλωσε πως γνωρίζει να αλλάξει ένα σκασμένο ελαστικό, με το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών να ανέρχεται στο 68%.

Ένας ακόμη λόγος προώθησης του κιτ επισκευής στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι η εξοικονόμηση χώρου, κυρίως στις υβριδικές εκδόσεις και τα ηλεκτρικά, όπου η μπαταρία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των διαθέσιμων χώρων και το επιπλέον εκατοστό πάνω στην πλατφόρμα παίζει σημαντικό ρόλο. Ο χώρος που θα βρούμε το κιτ επισκευής είναι στη θέση της ρεζέρβας μέσα σε μια θήκη.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την μεγάλη προσπάθεια που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να πιάσουν τα όρια εκπομπών ρύπων, για να μην δεχθούν βαριά πρόστιμα, ενώ η πολιτική των μειωμένων ρύπων επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και την διαμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.

Η αλλαγή του ελαστικού είναι μια διαδικασία που χρειάζεται εξοικείωση.

Απαιτείται προσοχή στην τοποθέτηση του γρύλλου σε συγκεκριμένα σημεία του πλαισίου. Πρώτα ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια πριν σηκώσουμε το αυτοκίνητο, αφαιρούμε το τροχό με το σκασμένο λάστιχο και τοποθετούμε την ρεζέρβα.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής, τότε θα πρέπει να δώσουμε την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια στην τρόμπα μέσω μιας παροχής στο αυτοκίνητο και να προσαρμόσουμε το μπουκαλάκι με το υγρό στη βαλβίδα.

Σε περίπτωση που η τρύπα είναι μεγάλου διαμετρήματος, και το υγρό δεν μπορεί την καλύψει, τότε καλούμε την οδική βοήθεια.

ethnos.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σοβαρά προβλήματα σε Facebook, Instagram και WhatsApp - Τι δείχνει το Downdetector, τα memes στο Χ (φώτος, βίντεο)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

Σκιώδες υπουργικό ΔΗΣΥ για ακρίβεια - Τι δήλωσε η Αννίτα για αστόχευτες παροχές (βίντεο, φώτος)

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

ΑΚΕΛ: Ο ΔΗΣΥ είναι το ακούραστο golden boy των τραπεζών

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Ανησυχεί η επ. Παιδείας: Λίγα τα σχολεία με τζάμια ασφαλείας - Δεν αρκεί το κονδύλι, λένε οι Σχολικές Εφορείες

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ
ΚΟΣΜΟΣ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ

Άμεση ανάλυση: Γιατί το Ισραήλ βομβαρδίζει στη Συρία - Η στρατηγική ευκαιρία και οι στόχοι του Τελ Αβίβ