Τα μεγάλα plug-in υβριδικά μοντέλα της Audi εφοδιάζονται με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, η οποία συνεπάγεται αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας τους. Ότι καλύτερο δηλαδή…
Ας πάρουμε για παράδειγμα τα Audi Q5, A6 με την κωδική ονομασία “TFSI e” τα οποία πλέον ενσωματώνουν μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 17,9 kWh, η οποία αντικαθιστά την προηγούμενη των 14,1 kWh.
Κατά συνέπεια η αυτονομία φτάνει έως και τα 91 χλμ. (στο A6 σεντάν, έκδοση 50 TFSI e). Σημειώστε εδώ. πως η μπαταρία φορτίζει με μέγιστη ισχύ 7,4 kW, γεγονός που επιτρέπει στα μοντέλα να φορτίσουν στα 100% μόλις σε 2,5 ώρες. Στοιχείο καταλυτικό για την απαραίτητη χρηστικότητά τους αλλά και την άμεση αφομοίωσή τους στο καθημερινό πρόγραμμα του κατόχου.
Σημειώνεται πως η αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας δεν επέφερε αύξηση διαστάσεών της, ενώ… εκπτώσεις δεν έγιναν ούτε σε επίπεδο ευρυχωρίας αλλά και χωρητικότητας του πορτ-παγκάζ. Υπενθυμίζεται πως, ανάλογα με το μοντέλο, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 405 (Α6 Avant) και 465 lt (Q5), ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.535 λτ.
Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία αποθηκεύοντας ενέργεια υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος.
Παράλληλα, η Audi προχώρησε στην επέκταση των προφίλ οδήγησης των Plug-in υβριδικών μοντέλων της, προσθέτοντας το “Charge” δίπλα στα “EV”, “Auto” και “Hold”. Το Charge επιτρέπει στην μπαταρία να φορτίσει εν κινήσει από το θερμικό μοτέρ. Μέσω της αναβάθμισης των μπαταριών που ενσωματώνουν τα Q5, A6 η Audi συνεχίζει με ακατάπαυστους ρυθμούς την… ηλεκτροκίνητη στρατηγική της.
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με σύστημα φόρτισης με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Προαιρετικά η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης. Εδώ, μία πλήρης φόρτιση σε έξοδο 400 V/16 A διαρκεί μόλις 2,5 ώρες, με τον ενσωματωμένο φορτιστή να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με μέγιστη ισχύ 7,4 kW. Με άδεια μπαταρία σε υποδοχή των 220 V, η φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας διαρκεί περίπου 6 ώρες.
Η Audi έχει ξεφύγει τεχνολογικά προτού καν περάσουμε αμιγώς στην ηλεκτρική εποχή. Το αποδεικνύει περίτρανα σε κάθε νέο προιόν, το οποίο μοιάζει και είναι πολύ μπροστά από την εποχή του. Η τεχνολογία PHEV αποτελεί ένα πρώτης τάξεως πεδίο ώστε οι τέσσερις κύκλοι να μας δείξουν τι μπορούν να φτιάξουν με τα ανάλογα αποτελέσματα στην πράξη.
Πηγή: newsautoteam
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.