Η τιμή κτήσης για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 32.250 ευρώ και από τα 33.300 ευρώ για την βασική πετρελαιοκίνητη
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε η Mercedes CLA το 2013, πρόσφερε εξαιρετική πολυτέλεια, ντιζάιν και ασφάλεια. Σήμερα έξι χρόνια μετά, διανύοντας πλέον τη δεύτερη γενιά, βλέπουμε το όραμα της γερμανικής μάρκας για την συγκεκριμένη έκδοση να είναι πιο ολοκληρωμένο και το αποτέλεσμα περισσότερο υψηλό στους περισσότερους τομείς.
Έχοντας μια πιο μοντέρνα προσέγγιση και σύγχρονη τεχνολογία η νέα CLA είναι το αυτοκίνητο που μπορείς να προγραμματίσεις ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς να σε προβληματίζουν πολλά πράγματα. Οι αποστάσεις ελαχιστοποιούνται, η ασφάλεια βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η αναγνωρισιμότητα είναι αυτή που κάνει όλους να γυρίζουν το κεφάλι όταν περνάει από μπροστά τους για να την θαυμάσουν. Όσο για την τεχνολογία που φέρει είναι αυτή που προκαλεί μεγάλη ευχαρίστηση σε οδηγό και επιβάτες. Η εβδομαδιαία δοκιμαστική οδήγηση με την Mercedes-Benz CLA180d ήταν αυτή που μας άλλαξε τη ζωή στον τρόπο μετακίνησης. Από την πρώτη στιγμή οι εντυπώσεις ήταν θετικές και αυτές συνεχίστηκαν μέχρι και την τελευταία ώρα. Μέχρι τέλος ανακαλύπταμε άγνωστες πτυχές του μοντέλου, αλλά και νέα στοιχεία που είχαν να κάνουν με την ασφάλεια και την τεχνολογία.
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προσφέρουν μεγάλους χώρους. Με μήκος 4.688 μέτρα και πλάτος 1.830 μέτρα είναι λίγο μεγαλύτερη από τον προκάτοχό της, ενώ το ύψος έχει μείνει σχεδόν απαράλλαχτο. Η εμφάνισή της έχει πολλά στοιχεία από την μεγαλύτερη CLS, ενώ το πακέτο AMG (το οποίο είχε το μοντέλο της δοκιμαστικής οδήγησης) κάνει το μοντέλο περισσότερο σπορ.
Υπάρχουν δύο οθόνες 10,25 ιντσών μπροστά στον οδηγό και δίνουν όλη την πληροφορία ανά πάσα στιγμή. Ο οδηγός με ευκολία μπορεί να παραμετροποιήσει τον πίνακα οργάνων, ενώ η δεξιά οθόνη έχει το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, τους χάρτες και την γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αυτό που μας δυσκόλεψε στην αρχή είναι η πολυπλοκότητα των χειρισμών στο τιμόνι, που όσο περνούσε η ώρα την συνηθίζαμε. Ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τα πάντα είτε με τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι, είτε με το touchpad στην κεντρική κονσόλα, είτε με φωνητικές εντολές (Hey Mercedes) είτε μέσω της ίδιας της οθόνης στο ταμπλό.
Όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, η πολυτέλεια κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, με την ποιότητα των υλικών να είναι απλά άριστη. Η θέση οδήγησης επίσης καλή με καλή περιφερειακή οπτική. Εύκολα ο οδηγός θα βρει την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι προς όφελος των επιβατών που απολαμβάνουν την παρουσία τους στην καμπίνα. Ίσως το μελανό σημείο είναι η περιορισμένη απόσταση των κεφαλιών των πίσω επιβατών με την οροφή. Ο αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται στα 460 λίτρα, που όμως θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος όταν μιλάμε για αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτου.
Το μοντέλο που δοκιμάσαμε είχε τον turbodiesel των 1,5 λίτρων κινητήρα που αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη όμως ο κινητήρας έδειχνε πολύ πιο δυνατός και ανταποκρινόταν σε κάθε κλήση του οδηγού. Ο κινητήρας κινούσε αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.490 κιλών. Η επιτάχυνση από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχεται σε 10,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι 205 χλμ/ώρα.
Στον δρόμο δεν βρίσκεις εύκολα ψεγάδια. Το ταξίδι κοντά στα 140 χλμ/ώρα είναι απόλαυση, ενώ παράλληλα πετυχαίνεις πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμου. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και επιλογή προγραμμάτων. Έτσι μπορεί να οδηγήσει σπορ, οικονομικά ή με πολυτέλεια. Στον αυτοκινητόδρομο, ο πολύ χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας (0,23 Cd) έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων με την ηχομόνωση να αφήνει έξω από την καμπίνα τις υπόλοιπες ακουστικές ενοχλήσεις. Το 7G-DCT κιβώτιο φροντίζει ώστε ο κινητήρας να γυρνά σε χαμηλούς ρυθμούς περνώντας σχεδόν απαρατήρητος δεδομένης και της απουσίας των κραδασμών ανεξαρτήτως ταχυτήτων. Οι κλειστές στροφές δεν προβληματίζουν, με τις αναρτήσεις να κάνουν καλά την δουλειά τους και να συνηγορούν τα ελαστικά.
Μας άρεσε που η CLA ήταν ζωντανή κάθε στιγμή σε όλο το εύρος των στροφών. Σε χαμηλές ταχύτητες η ανάρτηση αποδεικνύεται σφικτή απομονώνοντας τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το σύστημα start-stop δεν παρουσίασε κανένα ψεγάδι και λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ το κιβώτιο λειτουργεί με γνώμονα την απόλυτη οικονομία πάντα σε συνάρτηση με την επιθυμία του οδηγού.
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που σε ευχαριστεί η πολυτέλεια. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου κάνει ένα βήμα πιο πάνω σε όλους τους τομείς. Με καλή οδηγική συμπεριφορά, με σφικτή ανάρτηση, με δυνατό κινητήρα στις χαμηλές στροφές, με άνετους χώρους και με υψηλά επίπεδα άνεσης δεν μπορούν παρά να θυμίζουν πάντα ότι έχεις να κάνει με μία Mercedes.
Η τιμή κτήσης για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινάει από τα 32.250 ευρώ και από τα 33.300 ευρώ για την βασική πετρελαιοκίνητη.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.