Φυσικά για την επίτευξη όλων των παραπάνω βασικός παράγοντας είναι ο εξηλεκτρισμός και η ηλεκτροκίνηση
H Volvo πέρα από την ασφάλεια δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στον περιορισμένο της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την κίνηση των αυτοκινήτων της. Στα πλαίσια λοιπόν αυτής της προσέγγισής της θέλει να μειώσει έως το 2025 το αποτύπωμα CO2 κάθε μοντέλου της κατά 40% και κατά 25% τις εκπομπές CΟ2 της αλυσίδας τροφοδοσίας της και ως το 2040 να είναι μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Ταυτόχρονα δίνει βαρύτητα και στην ανακύκλωση, με το 25% των πλαστικών στα αυτοκίνητά της να είναι στο τέλος της επόμενης 6ετίας από ανακυκλωμένα υλικά.
Φυσικά για την επίτευξη όλων των παραπάνω βασικός παράγοντας είναι ο εξηλεκτρισμός και η ηλεκτροκίνηση. Έχοντας κάνει βήματα στον πρώτο τομέα προχωρά πλέον και στο δεύτερο, παρουσιάζοντας το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο, το XC40 Recharge. Το Recharge μάλιστα δεν θα χρησιμοποιείται μόνο σε αυτό αλλά είναι μια καινούργια επωνυμία που από εδώ και στο εξής θα συνοδεύει όλα τα μοντέλα της μηδενικών ρύπων, δηλαδή τα ηλεκτρικά (EV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV).
Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης του XC40 Recharge αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα για χάρη και τις τετρακίνησης, που αποδίδουν μαζί 408 ίππους και 660 Nm και τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη στο δάπεδο και με ενεργειακή χωρητικότητα 78 kWh. Η συγκεκριμένη μπαταρία εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 400 χιλιομέτρων και σε ταχυφορτιστή των 150 kW χρειάζεται 40 λεπτά προκειμένου να φτάσει το 80% της χωρητικότητάς της. Όσο για το βάρος της φτάνει περίπου τα 600 κιλά, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του κόμπακτ ηλεκτρικού SUV να ανέρχεται σε 2.150 κιλά.
Μεγάλο το νούμερο, αλλά δεν επηρεάζει τις επιδόσεις, τουλάχιστον σε ότι αφορά την επιτάχυνση από στάση, μιας και το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται πολύ γρήγορα, σε μόλις 4,9 δεύτερα. Όσο για την τελική των μόλις 180 χλμ./ ώρα είναι αναμενόμενη για λόγους προστασίας και μη εκφόρτισης της μπαταρίας.
Η παρουσία της μπαταρίας έχει μειώσει αφενός την απόσταση από το έδαφος στα 175 χιλιοστά από τα 215 των συμβατικών εκδόσεων και αφετέρου ελαφρώς τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 460 στα 413 λίτρα. Συνολικά η τελευταία μείωση είναι ακόμα πιο μικρή, μιας και στο XC40 Recharge, που διακρίνεται κυρίως από την κλειστή μάσκα του, υπάρχει και ένα μικρός χώρος 31 λίτρων, για μικροπράγματα και κάτω από το εμπρός καπό.
Ο εσωτερικός διάκοσμος δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτόν που ήδη γνωρίζουμε, ενώ μια σημαντική καινοτομία είναι η χρήση για πρώτη φορά του Google Android OS ως περιβάλλον για το σύστημα infotainment στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Volvo XC40 Recharge στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2020 και ανάλογα με τις επιδοτήσεις κάθε χώρας οι τιμές του θα κυμαίνονται από 55.000 έως 60.000 ευρώ.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.