Το Fiat 500 και το Panda κυριαρχούν στο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων της Ευρώπης, αλλά γηράσκουν και πρόκειται να αντικατασταθούν, αναφέρει το Automotive News Europe
Η συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) στο γαλλικό όμιλο PSA και το υψηλό κόστος εξέλιξης των μικρών αυτοκινήτων για να επιτύχουν τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων, επηρεάζουν τον σχεδιασμό της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Μίκε Μάνλει, δήλωσε ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να μετατοπίσει τους πελάτες της στη μεγαλύτερη κατηγορία αυτοκινήτων Β.
«Στο πολύ κοντινό μέλλον θα επικεντρωθούμε σε αυτή την κατηγορία όπου υπάρχει και υψηλότερο περιθώριο κέρδους» δήλωσε ο Μάνλει στους αναλυτές σχετικά με τα κέρδη της FCA για το τρίτο τρίμηνο.
Το Fiat 500 και το Panda κυριαρχούν στο τμήμα των μικρών αυτοκινήτων της Ευρώπης, αλλά γηράσκουν και πρόκειται να αντικατασταθούν, αναφέρει το Automotive News Europe.
Το τρίθυρο 500 είναι ηλικίας 12 ετών. Ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2007 με ρετρό στυλ εμπνευσμένο από το αρχικό 500 της Fiat που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1957. Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των 500 μειώθηκαν κατά 9%, σε 100.150 μονάδες το πρώτο εξάμηνο.
Το Panda τρίτης γενιάς ξεκίνησε να κυκλοφορεί τον Φεβρουάριο του 2012 και οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 15%, σε 105.534 μονάδες, το πρώτο εξάμηνο.
Το ρετρό στυλ του 500 θα μπορούσε να είναι υπερβολικά δαπανηρό για την ανανέωσή του για να ανταποκριθεί στους επικείμενους κανόνες εκπομπών στην Ευρώπη, επισημαίνει το Automotive News Europe.
Το Panda ήταν το κορυφαίο minicar της Ευρώπης κατά το πρώτο εξάμηνο, αλλά δεν μπορεί να συνεχίσει στην τρέχουσα μορφή του. Ο Μάνλει δεν έδωσε το χρονοδιάγραμμα του νέου προγράμματος.
Η FCA ανακοίνωσε απώλειες ύψους 55 εκατ. στην Ευρώπη κατά το τρίτο τρίμηνο. Η Fiat σχεδιάζει τώρα να κερδίσει πίσω τους πελάτες της στο τμήμα των supermini. Κατέγραψε σημαντικές απώλειες στο συνολικό όγκο των πωλήσεων της, μετά την διακοπή πέρσι του επιτυχημένου Punto.
Το Punto ήταν το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Fiat στην Ευρώπη για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της FCA Σέρτζιο Μαρκιόνε, είχε δηλώσει ότι οι πωλήσεις του δεν ήταν αρκετά μεγάλες για να επιτρέψουν την χρηματοδότηση της νέας γενιάς.
Η συγχώνευση της FCA στον όμιλο PSA, θα δώσει πρόσβαση στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία στη πλατφόρμα Common Modular Platform της PSA, η οποία στηρίζει τα νεότερα μικρά αυτοκίνητα του γαλλικού ομίλου όπως το Peugeot 208 και το Opel Corsa. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις καθώς και εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ford και η Opel έχουν ήδη αποχωρήσει από το τμήμα των μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η Ford σταματά να εισάγει στην Ευρώπη το Ka + που κατασκευάζεται στην Ινδία, ενώ η Opel διέκοψε τα μοντέλα Karl και Adam, που κατασκευάζονται στη Ν. Κορέα.
Η Volkswagen, εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να διακόψει την παραγωγή των VW up, Skoda Citigo και Seat Mii με κινητήρες εσωτερικής καύσης και να περιορισθεί στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.