Η Fiat Chrysler Automobiles και η PSA, δημιουργούν τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή
Η συγχώνευση των Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και της PSA, αλλάζουν τον χάρτη της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον θα αποτελέσουν την τέταρτη πιο ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και θα ελέγχουν μεγάλο ποσοστό από τη διεθνή πίτα των πωλήσεων επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων.
Και από τις δύο πλευρές, αλλά κυρίως από την PSA, έγινε μεγάλη προσπάθεια να είναι ισόποση η συμμετοχή των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών στη νέα εταιρεία, αναφέρει το Automotive News Europe.
Οι μετοχές της FCA σημείωσαν άνοδο 10% την Παρασκευή, αφού οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν τη συμφωνία, η οποία καθορίζει το ποσοστό της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας στο 50-50.
Από τις καταβολές ύψους 5,75 δισ. ευρώ, η εταιρεία FiNet, της οικογένειας Ανιέλι, θα αποκομίσει περίπου 1 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Ανιέλι, Exor, είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της FCA και θα λάβει περίπου 1,65 δισ. ευρώ. Η οικογένεια κατέχει λίγο περισσότερο από το ήμισυ του Exor, οπότε το μερίδιό της είναι λίγο κάτω από τα 900 εκατ. δολάρια.
Ο πρόεδρος της FCA Τζον Έλκαν θα έχει μεγάλη επιρροή στη νέα εταιρεία. Θα είναι πρόεδρος της νέας εταιρείας και η Exor θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με 14% περίπου.
Η συγχώνευση εξυπηρετεί και τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις νέες πλατφόρμες της PSA, καθώς και στους νέους κινητήρες. Έτσι θα αναπτύξει γρηγορότερα τη νέα γκάμα των μοντέλων της και θα αντικαταστήσει την γκάμα της Jeep. Σημειώνεται ότι η Jeep είναι από τους πιο κερδοφόρους τομείς του ιταλικού ομίλου. Επίσης, θα επιταχύνει τους ρυθμούς για την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την υποστήριξη της PSA.
Η PSA θα ενισχύσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά και θα αξιοποιήσει το δίκτυο της Jeep στις ΗΠΑ, για να λανσάρει πάλι την Peugeot, μετά από απουσία πολλών ετών από την αμερικανική αγορά.
Επίσης, η FCA θα συνδράμει στην ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από οικονομική άποψη, η εξοικονόμηση κόστους τοποθετείται σε 3,7 δισ. ευρώ ετησίως.
Η νέα εταιρεία διαχειρίζεται τις εξής μάρκες: Από την πλευρά της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), από την πλευρά της FCA (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth, Maserati, Jeep, Dodge SRT, Ram).
Σπύρος Ρέκκας / ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.