Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται το ταμπλό που θυμίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Panda
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Fiat παρουσιάζει το πρωτότυπο Centoventi, μια δημιουργία που εκφράζει την ιδέα της μάρκας για την προσιτή για όλους ηλεκτροκίνηση. Αποτελεί το όραμα της εταιρείας και γιορτάζει με αυτό τον τρόπο τα 120 χρόνια από τη δημιουργία της.
Πρόκειται για ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο με μεγάλη αυτονομία και υψηλή τεχνολογία που αντανακλά το μέλλον της μάρκας με ένα προϊόν, προσιτό, αλλά και πολύ ελκυστικό.
Το πρωτότυπο Centoventi είναι βασικά ένας λευκός καμβάς, έτοιμος να χρωματιστεί σύμφωνα με τις ανάγκες του αγοραστή. Η ιδέα είναι ότι κατασκευάζεται σε ένα χρώμα και στη συνέχεια ο χρήστης θα μπορεί να το διαμορφώνει μέσω του προγράμματος εξατομίκευσης «4U», με την επιλογή ανάμεσα από 4 οροφές, 4 προφυλακτήρες, 4 καλύμματα τροχών και 4 εξωτερικά φιλμ κάλυψης. Έτσι όπως κάθε μοντέρνα συσκευή, θα μπορεί να αναβαθμιστεί δίνοντας απόλυτη ελευθερία, σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο. Το πρωτότυπο εμπνέεται από τη φιλοσοφία της Fiat «less is more», όπου κάθε τι που δεν είναι απαραίτητο αφαιρείται ώστε το όχημα να προσφέρει περισσότερο χώρο, αλλά και να είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον και την κοινωνία. Με βάση αυτή τη στρατηγική, το Centoventi αλλάζει την αντίληψη για την ηλεκτροκίνηση προτείνοντας μια νέα εναλλακτική που δίνει απάντηση στις όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις.
Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται το ταμπλό που θυμίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Panda. Μέσω μιας σειράς οπών ο χρήστης μπορεί να τοποθετήσει εύκολα και γρήγορα διάφορα αξεσουάρ. Για τον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο επιλογές. Στην πρώτη που είναι ιδανική για τη γενιά των Millennial, το smartphone αποτελεί την καρδιά του συστήματος σε συνδυασμό με την οθόνη των 10" του οχήματος. Με αυτή τη λύση το κινητό λειτουργεί και ως το κέντρο πολυμέσων χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση. Στη δεύτερη και πιο παραδοσιακή διαμόρφωση, μια δεύτερη οθόνη δημιουργεί έναν πίνακα οργάνων με συνολική διάσταση 20''. Σε αυτή την περίπτωση ο ψηφιακός πίνακας «Lingotto», που σχεδιαστικά θυμίζει το ιστορικό εργοστάσιο της Fiat, παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες/λειτουργίες, ενώ το τμήμα της οθόνης που κοιτάζει προς τα μπροστά μπορεί να προβάλλει μηνύματα προς το εξωτερικό του οχήματος.
Η βασική έκδοση του Fiat Centoventi έχει ανοικτή οροφή, αλλά ο αγοραστής μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε δύο πολυκαρβονικές οροφές, μαλακή υφασμάτινη οροφή, οροφή με αποθηκευτικό χώρο ή ακόμα και οροφή με ηλιακά πάνελ που προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια ώστε το όχημα να παραμένει δροσερό όταν είναι κάτω από τον ζεστό ήλιο.
Η ελευθερία να επιλέγεις την αυτονομία που θέλεις, είναι ακόμα μία από τις βασικές ιδέες του Centoventi. Οι συστοιχίες μπαταριών δίνουν την ευελιξία αυτής της επιλογής. Στη βασική έκδοση το όχημα διαθέτει συσσωρευτές που παρέχουν αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Αν όμως κάποιος επιθυμεί μεγαλύτερη αυτονομία μπορούν να προστεθούν κάτω από το πάτωμα ακόμα 3 μπαταρίες με την καθεμία να προσθέτει επιπλέον 100 χιλιόμετρα. Τέλος, μπορεί να τοποθετηθεί και μία μπαταρία κάτω από το κάθισμα ανεβάζοντας τη συνολική αυτονομία στα 500 χιλιόμετρα. Η τοποθέτηση των μπαταριών βοηθά στη διατήρηση του χαμηλού κέντρου βάρους και της σταθερότητας του οχήματος, ενώ η παροχή στο κέντρο της βάσης του παρμπρίζ κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη διαδικασία σύνδεσης ανεξάρτητα από ποια πλευρά είναι ο φορτιστής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.