Φόρμα αναζήτησης

Zητούμενο το ανθρωποκεντρικό σχολείο

Από τους «κλάδους» στο ενιαίο λύκειο, από το ενιαίο λύκειο στις κατευθύνσεις και τα πλαίσια. Προσθαφαιρέσεις μαθημάτων στο αναλυτικό πρόγραμμα και αποφάσεις που –προφανώς- λαμβάνονται χωρίς εμπεριστατωμένη μελέτη και χωρίς να τίθεται στο επίκεντρο ο μαθητής/τρια και η εκπαίδευσή του. Κάπως έτσι φτάσαμε και στον θεσμό των εξετάσεων ανά τετράμηνο. Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης της Παιδείας, εφαρμόστηκε και αυτός ο θεσμός. Το Α’ τετράμηνο πήρε σάρκα και οστά. Και οι μαθητές/τριες περιμένουν τα αποτελέσματά τους. Τι άλλαξε και τι θα αλλάξει; Iδού το ερώτημα που πρώτιστα θα πρέπει να αξιολογηθεί. Περιορίστηκε η «γάγγραινα» των φροντιστηρίων; Εμπέδωσαν οι μαθητές/τριες την ύλη, ή μήπως – και πάλι – μετατράπηκαν σε τέλεια «παπαγαλάκια» αποστηθίζοντας σωρεία πληροφοριών για να γράψουν έναν καλό βαθμό και λίγο μετά αυτές οι πληροφορίες πετάγονται στα «trash» του εγκεφάλου ως αχρείαστες και πάμε… γι’ άλλα. Το θέμα δεν είναι εάν θα διεξάγονται εξετάσεις δύο φορές τον χρόνο, μία ή καθόλου. Το στοίχημα το οποίο θα πρέπει να κερδίσει το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για την μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης, είναι η λειτουργία ενός ανθρωποκεντρικού σχολείου το οποίο θα έχει ως προτεραιότητα να δώσει στους μαθητές όλα τα απαραίτητα εφόδια που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Στο σχολείο πλάθονται χαρακτήρες, καλλιεργούνται συνειδήσεις, διαμορφώνονται προσωπικότητες. Σε ένα σχολείο που έχει στο επίκεντρό του τον άνθρωπο παραδίδονται πρώτα απ’ όλα «μαθήματα» ζωής. Ο κάθε εκπαιδευτικός προσαρμόζει αναλόγως το γνωστικό του αντικείμενο στα σημερινά δεδομένα προβάλλοντας και καλλιεργώντας κουλτούρα κριτικής σκέψης. Γαλουχεί τους μαθητές μέσω του μαθήματός του με ανθρώπινες αξίες και αρχές. Οι μαθητές οπλίζονται με εφόδια που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη μετέπειτά ζωή τους και ο βαθμός δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Ενα νούμερο άλλωστε είναι. Που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καθορίζει την αξία του μαθητή/τριας. Το ταξίδι προς την υλοποίηση των στόχων. Αυτό θα πρέπει να επιζητούν οι μαθητές. Το γεμάτο με εμπειρίες, ωφέλιμες γνώσεις, βιώματα. Ένα ταξίδι που οδηγεί στην ενδυνάμωση χαρακτήρων για την πραγματική ζωή. Σε αυτή θα βγουν τα παιδιά. Για αυτήν θα πρέπει να προετοιμάζονται μέσα από όλα τα γνωστικά αντικείμενα τα οποία διδάσκονται. Η ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας είναι βαριά και ασήκωτη… Όχι μόνο στη χάραξη των πολιτικών, αλλά κυρίως μέσα από την υλοποίησή τους. Διότι, στα τόσα χρόνια της προσπάθειας για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, είδαμε να λαμβάνονται πολλά υποσχόμενες αποφάσεις, αλλά ποτέ να μην παίρνουν σάρκα και οστά.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.