Φόρμα αναζήτησης

Τι ουν, ω Διοτίμα;

Τα μωρά του Γυμνασίου κάμνουν τέσσερις ώρες Αρχαία τη βδομάδα. Ιστορία που έσιει ενδιαφέρον τζιαι θα την εξεταστούν κάμνουν δύο. Τα μωρά τούτα ρωτούν κάθε μέρα τις καθηγήτριες αλλά τζιαι τους δικούς τους… «μα πού θα μας χρησιμέψουν τούτα τα αρχαία;». Η φάση είναι πως κανένας δεν μπορεί να τους απαντήσει ειλικρινά.

Εννοείται μπορούμε να πούμε πενήντα λόγους άμα το θέλεις αλλά το ξέρεις καλά νομίζω πως μόνο δυο-τρεις θα στέκουν. Αλλιώς να μείνουμε στο επίπεδο του φιλολογικού αυνανισμού τζιαι να μεν πάμε πιο κάτω. Παραπάνω που τους μισούς μαθητές του Γυμνασίου εν ηξέρουν να θκιαβάσουν ή βαρκούνται αφόρητα να σηκώσουν το σιέρι τους όταν η βραχνιασμένη κυρία Νίκη τους ρωτά… ποιος να συνεχίσει. Με τα τηλέφωνα, το τάμπλετ you tube ούλλη μέρα ο εγκέφαλος τους εγέμωσεν εικόνες που αλλάσσουν τόσο γλήορα όπως μια προσπέραση του ανάπηρου πλέον Σούμαχερ. Φαντάσου να είσαι μπροστά που 25 τέθκοια ρομπότ τζιαι να πρέπει να βάλεις στο λογισμικό τους τους κανόνες τονισμού. Οι φιλόλογοι βαρούν ενέσεις. Έσιει τόσην πλάκα να τους θωρείς χαμένους στον λαβύρινθο που οι ίδιοι έκτισαν γύρω ‘που τον εαυτόν τους. Κάποτε ένας περίεργος τύπος γκρίζος με φάτσαν άσιημην όπως τούτους που περιγράφει ο Μιχαέλ Έντε στη Μόμο αποφάσισε να πολεμήσει τζιαι καλά για να γίνουν τα Αρχαία τετράωρο μάθημα. Το γιατί το έκαμεν τούτο είναι μεγάλη ιστορία που χρήζει πιο ειδικής ψυχαναλυτικής προσέγγισης που η έκταση της στήλης δεν μπορεί να προσφέρει. Έτσι λοιπόν όλοι υποφέρουν με το πραγματικά ανούσιο. Α! κάμνουν τζιαι μιαν ώρα Όμηρο για να χρυσώσουν το χάπι προκειμένου να γλυτώσουν την ολικήν brain αναπηρία. Οι γονιοί που ενδιαφέρονται επίσης θέλουν να ανοίξει η γη να τους καταπιεί μα για τούτον οργανωμένα εν μιλούν. Φαντάστηκες να μιλούσεν ο πρόεδρος των γονέων σοβαρά τζιαι τεκμηριωμένα για την εγκληματική διδασκαλία των Αρχαίων στο Γυμνάσιο; Θα νόμιζες πως μεταφέρθηκες διακοπές στη Χαβάη.

Δεν σώζεται κανένας, το ξαναείπαμε. Ενώ θα μπορούσες να κρασιάρεις τον παιδικό νου με φανταστικές ιστορίες τιτανοτεράστιων συγγραφέων, το κυπριακό σχολείο επιμένει στο περίεργό του παραμύθι, στη δική του ψευδαίσθηση μιας αρχαιολατρίας του πραγματικά τίποτα. Ρωτήστε οποιονδήποτε μαθητή θέλετε να σας πει ένα έργο του Πλάτωνα. Τζιαι που το Λύκειο ακόμα. Τζιαι τούτους που θα δώσουν εξετάσεις τα Αρχαία. Εν θα ξέρουν να σου πουν ούτε ένα. Ποια ήταν η Πολιτεία τζιαι ποιος ο ερωτικός λόγος της Διοτίμας; Ποιον έν’ το θέμα του Φαίδρου τζιαι γιατί με τον Θεαίτητο αναθεωρήθηκαν τα Μαθηματικά; Αλλά ξέρουν τους άχρηστους κανόνες τονισμού. Ο πατριάρχης τούτης της ιδέας, κανονικά, θα πρέπει να συλληφθεί. Να μπει σε μια φυλακή γεμάτη με Μπαλζάκ, Δαρβίνο, Ρίτσο τζιαι Χικμέτ, Μπόρχες τζιαι Σπινόζα. Τζιαι να τον φκάλουν έξω μετά ‘που δέκα χρόνια. Μετά αν θέλουμε να μάθουμε τζιαι Αρχαία. Αλλά να μιλήσουμε έναν χρόνο για το σωκρατικό δαιμόνιο τζιαι την απορία που κατασκευάζει σατανάδες τζιαι έρωτες, όχι για κανόνες τζιαι κλίσεις. Τούτα να τα μάθουν μετά όσοι θέλουν, αφού πρώτα τους γέμισες τον αληθινό θαυμασμό για τον αρχαίο νου που σίουρα ήταν πολλά πιο μπροστά ‘που τον δικόν μας μα κανένας εν το παραδέχεται.

Θεός δε ανθρώπω ου μείγνυται, αλλά διά τούτου (του δαίμονα που λέγαμε) πάσά εστιν η ομιλία και η διάλεκτος θεοίς προς ανθρώπους, και εγρηγορόσι και καθεύδουσι.