POWERED BY

Φόρμα αναζήτησης

Τι μάθαμε από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;



Κανένας δεν ήταν προετοιμασμένος στο Υπουργείο Παιδείας στην εκπαιδευτική και τη μαθητική κοινότητα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Λόγω της πανδημίας βέβαια όλοι υποχρεώθηκαν να επιχειρήσουν να  προσαρμοστούν. Σωστό είναι επίσης να πει κάποιος ότι κάθε αρχή και δύσκολη. Η προσπάθεια απέφερε κάτι; Ουδείς είχε αμφιβολίες ότι το πρώτο εγχείρημα στα δημόσια σχολεία δεν θα παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα. Ούτε αμφιβολία υπήρχε ότι η πρώτη μέρα επιστροφής στα σχολεία μετά τη λήξη των μέτρων κατά της πανδημίας θα ήταν μία εύκολη υπόθεση. Πολύ περισσότερο όταν κληθούν να επιστρέψουν (αν κληθούν)  και οι υπόλοιποι μαθητές πέραν της τρίτης λυκείου οι οποίοι θα διδάσκονται εκ περιτροπής, αφού τα 10 παιδιά που μπορούν να εισέλθουν στην τάξη θα απαιτούσαν διπλάσιες σχολικές αίθουσες και διπλάσιους εκπαιδευτικούς σε ολόκληρη την Κύπρο. Ας μην μιλήσουμε για τη δημοτική εκπαίδευση και δη τα παιδάκια της πρώτης δημοτικού, που στην πιο κρίσιμη καμπή εμπέδωσης κάποιων πολύ βασικών δεξιοτήτων, όπως γραφή και ανάγνωση, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη φοίτησή τους στη μέση της χρονιάς. Χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν καν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με λίγα λόγια, αν το πείραμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ήταν πετυχημένο, δεν θα χρειαζόταν να μπουν τα σχολεία με αρκετό ρίσκο σε αυτή την ταλαιπωρία επαναλειτουργίας τους  για τις επόμενες λίγες βδομάδες. Θα επέστρεφαν οι τελειόφοιτοι για τις εξετάσεις και τέλος της χρονιάς και αποφοίτηση από το σπίτι και τον υπολογιστή του κάθε μαθητή.

Παρά τις πρωτόγνωρες βέβαια αυτές συνθήκες, για την αντιμετώπιση των οποίων η Κύπρος ήταν εντελώς απροετοίμαστη, θα μπορούσε κάποιος να εντοπίσει και κάποια θετικά:

* Πρώτον, οι εκπαιδευτικοί, κυρίως, αναγκάστηκαν να εξοικειωθούν, οι περισσότεροι με την ιδέα αρχικά και στη συνέχεια με διάφορα τεχνολογικά εργαλεία που προσφέρονται.  Άγνωστα μέχρι στιγμής εργαλεία, όπως το Ζοομ και το Τιμς, μπήκαν στη ζωή τους. Κάποιοι άρπαξαν την ευκαιρία, κάποιοι, ως συνήθως, ύψωσαν τα χέρια ψηλά και παραιτήθηκαν. Με το ΥΠΠΑΝ βέβαια εν πολλοίς να δέχεται δικαιολογίες του τύπου «εγώ δεν ξέρω από αυτά», ή «δεν είμαι υποχρεωμένος να τα κάνω αυτά διότι τα σχέδια υπηρεσίας λένε ότι προσλήφθηκα για να διδάσκω στην τάξη». Η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών πάντως έκανε μία φιλότιμη προσπάθεια. Είναι αρκετή; Η απάντηση είναι αρνητική. Αν ήταν αρκετή, όπως προαναφέρθηκε, αν τα μαθήματα διδάσκονταν κανονικά, όπως π.χ. γίνεται με όλες τις πανεπιστημιακές σχολές, δεν θα χρειάζονταν καν να ανοίξουν τα σχολεία.

Διαβάστε περισσότερα στο ΠΟΛΙΤΗΣ PREMIUM

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.