Φόρμα αναζήτησης

Τελικά Πρόεδρε, διοικείτε ή απλώς… λαμπρύνετε;

Από τη μια γελάς. Από την άλλη απελπίζεσαι… Ας κινηθούμε κάπου στη μέση.

Για όσους δεν είδατε την ιστορία, μια περίληψη: Ο διευθυντής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας -ο οποίος αντιλαμβάνομαι μετατέθηκε εκεί από τη Λεμεσό όταν ο προηγούμενος τα βρόντηξε και έφυγε από την Κύπρο- αποφάσισε να κάνει, λέει, online συλλογή υπογραφών μέσω ενός από τα γνωστά sites του είδους αυτού. Ώς εδώ, ok.

Το πρόβλημα, ξεκινά όταν διαβάσει κανείς το κείμενο με το οποίο εξηγεί, πρώτον, σε ποιον την απευθύνει και, δεύτερον, τι ζητά. Και υπάρχει και ένα τρίτο, πιο πικάντικο το οποίο το αφήνω για το τέλος.

Ξεκινά λοιπόν με το «Εξοχότατε κ.κ. Πρόεδρε», αφού η συλλογή υπογραφών απευθύνεται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ήδη από το «κ.κ.», μυρίζει το λιβάνι αφού μάλλον αγνοεί ότι πέραν της εκκλησιαστικής προσφώνησης -επίσης άτοπη γραμματικά- το «κ.κ.» δεν χρησιμοποιείται για τον Πρόεδρο ή άλλους αξιωματούχους.

Δεν λέμε κανέναν «κύριο κύριο» εκτός κι αν έχουμε κάποιο πρόβλημα στην εκφορά του λόγου. Και επίσης, δεν το χρησιμοποιούμε ούτε και στον πληθυντικό -συχνό λάθος- καθότι είναι ξενισμός. Είναι μια αυθαίρετη δηλαδή εισαγωγή από ξένη γλώσσα στα ελληνικά. Εδώ από το γαλλικό «ΜΜ» το «messieurs», «κύριοι» δηλαδή.

Ο κύριος αυτός συνεχίζει, απευθυνόμενος στον Πρόεδρο, ως εξής: «Στους χαλεπούς καιρούς που περνά η πατρίδα μας, με εξωτερικούς εχθρούς να καιροφυλαχτούν, και άλλα εσωτερικά προβλήματα, θεωρούμε ότι μπορείτε να παρέμβετε, για να πάψει να επαληθεύεται η ρήση ότι η Δημοκρατία θα ήταν το χειρότερο πολίτευμα αν δεν υπήρχε η δικτατορία».

Συγκρατώ τον εμετό και προχωρώ.

Ο διευθυντής της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας λοιπόν, ζητά από τον Πρόεδρο να «παρέμβει» για τη «δυνατότητα μερίδας ανθρώπων να διαχειρίζονται την γραφίδα τους για να πολεμήσουν όχι τα κακά που μας ταλαιπωρούν, αλλά τις ήσυχες δυνάμεις που στηρίζουν τον λαό μας» (sic)… Τον Λεμεσού Αθανάσιο!

Και του εξηγεί πως αυτοί είναι μερικοί δημοσιογράφοι και όχι μόνο, ενώ βάζει μαζί μας και τον γενικό εισαγγελέα ο οποίος αν και τη χάρισε σκανδαλωδώς θα έλεγα στον Λεμεσού, διανοήθηκε να πει το αυτονόητο: ότι δηλαδή ήταν ανεύθυνη η συμπεριφορά του να μεταθέσει τη λειτουργία δύο ώρες πριν την απαγόρευση.

Βεβαίως απείρως πιο ανεύθυνο και εγκληματικό ήταν το να γεμίσει τον ναό ολοφάνερα πέραν του ορίου, όπως έδειξαν τα πλάνα του ALPHA, τα οποία όμως δεν στάθηκαν ικανά να ευαισθητοποιήσουν τον κύριο Γενικό. Όπως ούτε και όλα όσα προηγουμένως είχε πράξει ο Λεμεσού.

Θυμίζω τα βασικά: είχε παροτρύνει ουσιαστικά τον κόσμο να παραβιάσει το διάταγμα λέγοντας πως οι εκκλησίες θα μείνουν ανοιχτές διότι είναι «ιατρεία του Θεού», ότι η Μετάληψη είναι ακίνδυνη και ότι δεν περιμέναμε τον ιό για να μας πει ότι θα πεθάνουμε.

Αλλού θα είχε συλληφθεί. Ακόμα κι αν -λέμε τώρα- για να το αποδείξει είχε πάει ο ίδιος να κοινωνήσει τους αρρώστους με κορωνοϊό και να μεταλάβει αμέσως από το κουτάλι τους, κάτι που… μυστηριωδώς δεν έπραξε ο Αθανάσιος!

Σημειωτέον ότι η γραμμή Αθανάσιου πέρα από την αυτονόητη πραγματικότητα (σ.σ. δες, περιστατικά μετάδοσης πάνω από Πανάγιο Τάφο κατά τη χριστιανική παράδοση στο Ισραήλ αλλά και στην εκκλησία της Αραδίππου και αλλού) δεν απηχούσε ούτε και τη γραμμή της Εκκλησίας η οποία, έστω και με καθυστέρηση υιοθέτησε μια σώφρονα στάση ευθυγραμμιζόμενη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες εκκλησίες και πατριαρχεία της Ορθοδοξίας.

Η στάση Αθανάσιου ήταν μια -επικίνδυνη και ανεύθυνη- προσωπική ερμηνεία του ενάντια στην ιεραρχία της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας βασιζόμενη ίσως σε διάφορες -στα όρια της αίρεσης ή και πέραν αυτών- παραληρηματικές οπτασίες καλόγερων τους οποίους ο συγκεκριμένος και οι ακόλουθοί του έχουν αναγάγει σε ισότιμες του Θεού οντότητες. Πουλώντας αυτές τις ανοησίες για να ταΐσουν τον φόβο τον οποίο σπέρνουν πριν σε όσους προσηλυτίζουν

Μια μπίζνα η οποία πουλάει τρελά και η οποία, εδώ είναι το θέμα μας, οδηγεί τη χώρα όχι μόνο στον Μεσαίωνα -με το χρήμα και τη δύναμη που απέκτησε η σέκτα αυτή και τις προσβάσεις της στο κάθετι- αλλά ενίοτε και σε φαινόμενα απολύτως επικίνδυνα για την κοινωνία, όπως τα εγκληματικά καλέσματα με τον κορωνοϊό.

Για τα οποία, ωστόσο, το κράτος δεν τόλμησε καν να πει κάτι την ώρα που πλακώνει όλους τους άλλους σε πρόστιμα. Και καλά κάνει για να μην παρεξηγηθώ. Η ουσία είναι η προκλητική κατάργηση για αυτή την πανίσχυρη αίρεση των νόμων που ισχύουν για τους άλλους. Κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει γιατί.

Ένας δημόσιος υπάλληλος, λοιπόν, υπεύθυνος ενός από τα πιο νευραλγικά τμήματα για τον χειρισμό των περιστατικών της πανδημίας (!) καλεί τον Πρόεδρο να παρέμβει και επί της ουσίας να αφαιρέσει δικτατορικά από τον Τύπο το δικαίωμα να εκφράζει όχι μόνο την άποψή του αλλά, εδώ, και αυτό που η συντριπτική πλειονότητα του λαού είπε και λέει για την αντιεπιστημονική, την παράνομη, την επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια όλων, αλλά και την ανορθόδοξη, την αντιεκκλησιαστική, την αιρετική επί της ουσίας και πάνω από όλα τη φονταμενταλιστική συμπεριφορά ενός παπά.

Και μαζεύει υπογραφές!

Πέρα από την αντιδημοκρατικότητα που αποπνέει η άκρως ελλειμματική συμπεριφορά του το ζήτημα που τίθεται δεν είναι μόνο πειθαρχικό. Αυτό αφορά το κράτος, τον ΠΙΣ, την ΠΑΣΥΚΙ και άλλους. Εγώ, απευθυνόμενος επίσης στον Πρόεδρο και τον υπουργό Υγείας, δηλώνω πως ως πολίτης δεν μπορώ να έχω καμία εμπιστοσύνη σε έναν άνθρωπο ο οποίος οργανώνει κίνημα για να μην επικρίνεται ο γκουρού του και οι άκρως επικίνδυνες ενέργειές του.

Μαζί και το ευρύτερο κλίμα ανυπακοής που προωθούν αυτές οι μεσαιωνικές -και συγχωρέστε- μαλ… οι οποίες ευθύνονται για κρούσματα μετάδοσης και στον τόπο μας! Για ανθρώπους που καταλήγουν και στην Εντατική του κυρίου αυτού. Και ενίοτε… καταλήγουν εκεί. Που μπορεί αύριο να είναι ο οποιοσδήποτε από εμάς και τις οικογένειές μας. Είναι εγκληματικό.

Και είναι καιρός κάποιος να μαζέψει αυτή την κατάσταση, αυτή την παράκρουση και την παραφροσύνη η οποία απλώνει τα πλοκάμια της παντού, παραλύει θεσμούς για να εξασφαλίσει ασυλία ακόμα και τώρα και, πλέον, μεταδίδεται σαν ιός ακόμα και σε νοσοκομειακές υπηρεσίες που πληρώνουμε με τους φόρους μας.

Το τρίτο που σας είχα πει πιο πάνω: Ο κύριος αυτός αφού υπενθυμίζει στον Πρόεδρο ότι είναι και ψηφοφόρος που στηρίζει το έργο του (!..) εκθειάζει τις αρετές του γκουρού του, Αθανάσιου, και σημειώνει με νόημα «πιθανόν αυτό οδηγεί εσάς και τους οικείους σας, να λαμπρύνετε με την παρουσία σας τις προσωπικές γιορτές του. Περιμένοντας την απάντηση σας διατελούμε…».

Kαι εμείς, κ. Πρόεδρε και κ. υπουργέ της Υγείας περιμένουμε ένα σχόλιο, τουλάχιστον.

Για να ξέρουμε εάν μας διοικείτε εσείς ή οι αυτόκλητοι μάγοι, οι σέκτες, οι ακριδοφάγοι προφήτες πάνω στις βαλανιδιές του Αγίου Όρους, οι μαγικές παντόφλες και τα κάστανα, οι σύγχρονες Αθανασίες του Αιγάλεω και άλλα σχετικά.

Αντιλαμβάνεστε ότι ο εξευτελισμός του κράτους είναι άνευ προηγούμενου όσο δεν υπάρχει αντίδραση.

Έντονη δε είναι η απορία εάν, εκτός από τις… «προσωπικές γιορτές» Αθανάσιου τις οποίες, κατά τον ισχυρισμό του κυρίου αυτού, λαμπρύνουν ο Πρόεδρος και οι οικείοι του, τα πλοκάμια αυτής της κατάστασης έσφιξαν τόσο γύρω από τον λαιμό της Πολιτείας και των Θεσμών που πλέον, φτάνουμε σε φαινόμενα παράλυσης της δημοκρατίας και αναστολής της ουσιαστικά, με την ανοχή την οποία σκανδαλωδώς επιδεικνύουν το κράτος και η κυβέρνηση ακόμα και σε καλέσματα για ανυπακοή σε νόμους κρίσιμους για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια.

Ο Πρόεδρος, κοντολογίς, καλείται να απαντήσει όχι μόνο τι είναι αυτό που διοικεί -«ευρωπαϊκό» κράτος ή κάτι άλλο;- αλλά και κυρίως εάν το διοικεί. Ή εάν είναι διακοσμητική ενίοτε η παρουσία του.

Αναμένουμε μια απάντηση και εμείς.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.