Τα πράγματα ξεφεύγουν άσχημα και περιπλέκονται για τα καλά στη δική μας μάντρα. Έγινε ένα μεγάλο μαζικό συλλαλητήριο, όμως δεν ήταν αντιπολιτευτικό συλλαλητήριο αυτό. Ειδικά καθόλου δεν ήταν ενάντια στην τουρκική κατοχή. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος που ήταν τόσο πολυπληθές το συλλαλητήριο. Υπό αυτό τον όρο συμμετείχαν οι περισσότερες συντεχνίες και οργανώσεις. Δεν θα λεχθεί κουβέντα κατά της Τουρκίας. Δεν θα λεχθεί και κατά του Ταγίπ Ερντογάν.
Ελεύθερα μπορείς να φωνάξεις «κυβέρνηση παραιτήσου»! Ελεύθερα να φωνάξεις το σύνθημα «δεν μπορεί να εμποδιστεί η ειρήνη στην Κύπρο»! Ελεύθερα να βάλεις κατά του Τατάρ! Κοιτάξτε, θα ερχόταν, λέει, στο συλλαλητήριο και η αγαπητή σύζυγος του Τατάρ κυρία Σιμπέλ, όμως της προέκυψε άλλη δουλειά. Σε αυτή την εκδήλωση ήταν και ο Μουσταφά Ακιντζί και ο Σερντάρ Ντενκτάς και πάρα πολλά άτομα γνωστοί εθνικιστές και γνήσιοι άνθρωποι του καθεστώτος. Ένας συνδικαλιστής είπε από του βήματος στη σκηνή ότι «μας χρειάζεται ένας ηγέτης όπως ο Ραούφ Ντενκτάς». Δηλαδή, αυτό ήταν συλλαλητήριο ενότητας και ομοψυχίας της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Δεν υπήρχε έστω και μία κουβέντα για τον πραξικοπηματία κυβερνήτη που βρισκόταν στο κυβερνείο, δηλαδή στην πρεσβεία δίπλα από τον χώρο του συλλαλητηρίου.
Γι’ αυτό μου θυμίζει τα συλλαλητήρια του Σχεδίου Ανάν. Και εκείνα ήταν συλλαλητήρια ενότητας και ομοψυχίας και όχι αντιπολιτευτικά. Ήταν μαζί δεξιοί και αριστεροί, γνωστοί προδότες και γνωστοί πατριώτες. Μάλιστα, ήταν στην πλατεία και οι καταγόμενοι από την Τουρκία, στους οποίους δόθηκε η υπόσχεση να λάβουν την υπηκοότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν πούμε ότι θα κάνουμε εκδήλωση διαμαρτυρίας μπροστά στην πρεσβεία, δεν θα έρθουν περισσότερα από πέντε - δέκα άτομα.
Πόσα άτομα υπήρχαν όταν οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών είχαν πάει στην πόρτα της πρεσβείας προηγουμένως και φώναξαν «Go home», ή όταν μερικοί θαρραλέοι νέοι πριν μερικά χρόνια άνοιξαν πανό που έλεγε «κατοχική Τουρκία ξεκουμπίσου»; Φαίνεται ότι ο Ερχάν Αρικλί, ο οποίος λέει ότι δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε εκ Τουρκίας και Κύπριους, θίχτηκε πολύ από το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί είπαν «Go home». Διοργάνωσε και εκείνος ένα συλλαλητήριο με μέλη του κόμματός του για να τους απαντήσει. Πήγαν και εκείνοι στην πόρτα της πρεσβείας με ένα τεράστιο πανό. Στο πανό γράφει «Ήρθαμε, εγκατασταθήκαμε, σκοπός μας η αδελφοσύνη». Αφού το λένε αυτοί ξεκάθαρα πλέον, μήπως υπάρχει ανάγκη να το πούμε εμείς; Άλλωστε, και εμείς λέμε: Ήρθαν. Έχυσαν αίμα! Την πήραν! Τη μοίρασαν! Έμειναν! Εμείς λέμε στον κατακτητή μας «Go home», εκείνοι λένε «Welcome»…
Άρα ήρθατε και εγκατασταθήκατε. Πού εγκατασταθήκατε; Στο σπίτι ποιου; Του Γιώργου, του Ανδρέα, της Μαρίας; Είναι τσιφλίκι του πατέρα σας αυτό το μέρος; Δεν ντρέπεστε καθόλου να λέτε «ήρθαμε εγκατασταθήκαμε», έτσι δεν είναι; Ακριβώς όπως δεν ντραπήκατε όταν ανοίγατε το Βαρώσι για τουριστικούς περιπάτους.
Ο Ταγίπ Ερντογάν επισκέπτεται στο νησί μας. Στις 3 Μαΐου. Τι θα κάνει; Θα κόψει την κορδέλα του κτηριακού συγκροτήματος με τζαμί. Ποιος ξέρει πόσοι αξιοσέβαστοι θα πάρουν ψαλίδι στο χέρι και θα κρατήσουν μια άκρη της κορδέλας; Ακόμα δεν τέλειωσε η ανέγερση του τζαμιού με τους τέσσερις μιναρέδες που βρίσκεται απέναντι από το κτηριακό συγκρότημα. Αν είχε τελειώσει, σίγουρα ο Ερντογάν θα έκανε την πρώτη προσευχή εκεί. Θα δείτε ότι θα μάθουν να κάνουν προσευχή ακόμα και εκείνοι που μέχρι σήμερα δεν είχαν πάει ποτέ στο τζαμί εδώ και δεν έκαναν προσευχή. Αφότου αφέθηκε ελεύθερο το τουρμπάνι στα σχολεία μας, δηλαδή από σήμερα, θα επιταχυνθεί η διαδικασία της μουσουλμανοποίησης. Μαθήματα Κορανίου, θρησκευτικά τάγματα, σεΐχηδες και τι άλλα θα δούμε ακόμα. Πάντα θα χάνουμε, ενόσω μαζευόμαστε σε αυτές τις πλατείες και δεν λέμε έστω και μια κουβέντα κατά της Τουρκίας, η οποία μας τα κάνει όλα αυτά.
Θα μπορούσε να γίνει τέτοιο μαζικό συλλαλητήριο και όταν γινόταν η μετάβαση από την ομοσπονδιακή λύση στη λύση δύο κρατών. Και έπρεπε να είχε γίνει. Όμως, δεν έγινε. Άλλωστε, ακόμα και αν γινόταν, πόσοι θα συμμετείχαν; Τώρα ετοιμαστείτε να υποδεχθείτε τον Ερντογάν. Ιδού, ήρθαν και εγκαταστάθηκαν οι μάζες του εδώ. Άραγε να δώσουμε και σε αυτόν ένα ελληνοκυπριακό σπίτι; Ή μήπως δεν θα το καταδεχτεί επειδή έχει παλάτια;