Πριν από ενάμιση περίπου μήνα η Ολομέλεια της Βουλής υπερψήφισε νομοθεσία η οποία αναμένεται πως θα δώσει τη λύση στο πρόβλημα της ηχορύπανσης που προκαλούν τα οχήματα τα οποία έχουν υποστεί παρεμβάσεις στον κινητήρα ή στην εξάτμισή τους. Ας πούμε ότι αυτό είναι ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την προσπάθεια που γίνεται για ελαχιστοποίηση του φαινομένου και ίσως και των κινδύνων που απορρέουν από αυτό, και την οδική ασφάλεια, αφού οι… petrolheads ιδιοκτήτες τους αρέσκονται ιδιαιτέρως και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας. Γι’ αυτό, εξάλλου, βάσει της νέας νομοθεσίας, η Αστυνομία θα μπορεί να κατάσχει οχήματα τα οποία έχουν υποστεί τέτοιες παρεμβάσεις, ενώ οι ιδιοκτήτες τους θα υποχρεούνται να τα επαναφέρουν στην πρότερη κατάσταση. Υπάρχει, όμως, στο μυαλό μου το εύλογο ερώτημα, σε ποιον βαθμό θα δίνεται η δέουσα σημασία σε μια ακόμα κατηγορία επικίνδυνων οχημάτων: τα υπερυψωμένα.
Αναφέρομαι στα αυτοκίνητα τα οποία είχαν αρχικά αγοραστεί για να εξυπηρετούν τις οικογενειακές ή/και τις εργασιακές ανάγκες των ιδιοκτητών τους -δηλαδή SUVs, διπλοκάμπινα- πριν από τουλάχιστον δύο δεκαετίες (έχει σημασία η ηλικία), αλλά σήμερα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές λόγω παλαιότητας και ίσως να καταλήγουν στα χέρια ανθρώπων οι οποίοι είχαν πάντα το όνειρο να αποκτήσουν ένα πολυτελές εκτός δρόμου όχημα τύπου τζιπ για τις εξορμήσεις τους ή τους πειραματισμούς τους στη φύση. Ελλείψει, ωστόσο, της απαιτούμενης οικονομικής δυνατότητας για αγορά και συντήρηση ενός τέτοιου οχήματος, αρκούνται στο να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδόν «τα έχει φάει τα ψωμιά του» και να το μετατρέψουν σε κάτι που πλησιάζει, έστω και ελάχιστα, σε αυτό που πάντα ονειρεύονταν. Του αλλάζουν αναρτήσεις για να αυξήσουν την απόστασή του από το έδαφος, αλλάζουν τις ζάντες και τα ελαστικά των τροχών, τοποθετώντας καινούργια μεγαλύτερης διαμέτρου και μεγαλύτερου πλάτους. Εξαιτίας των αλλαγών αυτών, χρειάζεται και μεγαλύτερη δύναμη ο κινητήρας, άρα το διευθετούν κι αυτό.
Και το αποτέλεσμα; Να βλέπουμε τέτοιου είδους εκτρώματα μέσα στις πόλεις, υπερυψωμένες wannabe off-road αμερικανιές, απλώς και μόνο για να μπορούν να… παρκάρουν πάνω σε πεζοδρόμια, να τρέχουν από τα «παγκέττα» [Παγκέττον (το): το έρεισμα, πλευρικό τμήμα οδοστρώματος]* για να αποφύγουν την κίνηση και, ενίοτε, να περνούν πάνω από διαχωριστικές νησίδες για να κάνουν επαναστροφή ενώ απαγορεύεται.
Εκεί όμως που μπορούν αυτά τα οχήματα να καταστούν πραγματικά επικίνδυνα για τον άνθρωπο είναι σε περίπτωση σύγκρουσης είτε με άλλο όχημα είτε με πεζό. Εξαιτίας της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, με μεγάλη ευκολία μπορούν να σκαρφαλώσουν πάνω σε ένα μικρότερο όχημα, προκαλώντας ζημιές, έως και σοβαρό τραυματισμό των επιβατών. Επίσης, είναι επικίνδυνο του αμαξώματος να προεξέχουν κινητά μέρη ενός αυτοκινήτου, όπως οι τροχοί και οι ζάντες, καθώς ένα ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να αντέξει αυτές τις δυνάμεις σε περίπτωση οδικής σύγκρουσης με πεζό. Τελευταίο και ίσως σημαντικότερο πρόβλημα, είναι η «σχέση» ενός υπερυψωμένου οχήματος με τα μικρότερα παιδιά, τα οποία λόγω του ύψους τους ίσως να μην είναι εύκολα διακριτά από τον οδηγό ενός οχήματος ο οποίος κάθεται σε αυξημένο ύψος από το έδαφος.
*Από polignosi.com
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.