Χαρακτηρίζουν τους εαυτούς τους ως «οι χωρίς ταυτότητα», τα παιδιά που γεννήθηκαν από μεικτούς γάμους στο βόρειο τμήμα της Κύπρου. Οργανώθηκαν για να αναζητήσουν τα δικαιώματά τους. Θα κάνουν διαμαρτυρία. Όχι στον βορρά, στον νότο. Το Σάββατο θα συγκεντρωθούν στο Λήδρα Πάλας και θα πορευτούν προς το Υπουργείο Εσωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Από τον νότο στηρίζει την εκδήλωση και η «Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη, Αντιρατσισμό» (ΚΙΣΑ). Παρέχουν στήριξη και οργανώσεις από τον βορρά. Όμως, ανάμεσά τους δεν υπάρχει απολύτως κανένα πολιτικό κόμμα. Πρώτα απ’ όλα να σημειώσω το εξής. Κατηγορούν για ρατσισμό την ελληνοκυπριακή πλευρά, όμως ακόμα και το γεγονός ότι αυτή η εκδήλωση διοργανώνεται στον νότο, δείχνει ότι η δημοκρατική πλευρά είναι ο νότος. Δεν αναγνωρίζεται στους Ελληνοκύπριους το δικαίωμα μαζικής διαδήλωσης στον βορρά. Μήπως μπορούν οι Ελληνοκύπριοι να έρθουν στον βορρά και να κάνουν μια αντικατοχική διαδήλωση μπροστά στο υπουργείο των εσωτερικών μας; Ή μήπως μπορούν να διαμαρτυρηθούν για τις υπηκοότητες που μοιράζονται σαν κόλλυβα; Ή ξέρω και εγώ, μήπως μπορούν να κάνουν μια διαδήλωση σε σχέση με το Βαρώσι; Ιδού, αυτή είναι η πραγματική αντιδημοκρατικότητα και ρατσισμός.
Ναι, τα παιδιά που γεννήθηκαν εδώ είναι θύματα της διαίρεσης και της κατοχής στην Κύπρο. Όμως, δεν είναι χωρίς ταυτότητα. Δεν μπορώ να ξέρω αν έχουν την ταυτότητα μιας άλλης χώρας, όμως όλοι σίγουρα έχουν ταυτότητα της ΤΔΒΚ. Μήπως είπαν ποτέ ότι δεν αναγνωρίζουν την ΤΔΒΚ; Δεν είπαν. Ή μήπως αναγνωρίζουν ως το μόνο νόμιμο κράτος στο νησί την Κυπριακή Δημοκρατία της οποίας απαιτούν την ταυτότητα τώρα; Χαρακτηρίζουν ως παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων το γεγονός ότι δεν τους δίνει υπηκοότητα η Κυπριακή Δημοκρατία. Λένε ότι θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη σε περίπτωση που δεν τους δοθεί αυτό το δικαίωμα. Όμως, η τουρκική πλευρά βλέπει το κυπριακό πρόβλημα ως «τετελεσμένο» και πάντα αναζητά πολιτική λύση στο νησί, όχι νομική. Ποτέ δεν δέχεται να επιλυθεί το ζήτημα διά της νομικής οδού.
Ήταν τελείως διαφορετική η κατάσταση για τα παιδιά που γεννήθηκαν από μεικτούς γάμους στην Κύπρο μέχρι το 1974 και τους γονείς. Ένας αλλοδαπός που παντρευόταν Κύπριο έπαιρνε υπηκοότητα αφότου διέμενε δύο χρόνια στην Κύπρο. Δεν υπήρχε απολύτως κανένα πρόβλημα για την κυπριακή υπηκοότητα των παιδιών. Μετά το 1974 άλλαξαν τα πάντα. Οι περιουσίες και τα εδάφη των Ελληνοκυπρίων πάρθηκαν από τα χέρια τους με τη βία των όπλων. Περίπου 200 χιλιάδες άτομα αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν στον νότο. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, δόθηκαν ψεύτικοι τίτλοι ιδιοκτησίας για τα ελληνοκυπριακά εδάφη στον βορρά. Έγινε κλοπή ξεκάθαρα. Μήπως δεν ξέρουν ότι όλα αυτά είναι παράνομα οι νέοι που θα αναζητήσουν τώρα το δικαίωμα της υπηκοότητας διά της νομικής οδού; Μήπως δεν ξέρουν ότι αυτές είναι πολύ χειρότερες παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Η ελληνοκυπριακή πλευρά, έστω και αν ήρθε σε αντίθεση με το Σύνταγμα της Κύπρου μετά το 1974, αναγκάστηκε να θεσπίσει ένα δίκαιο της ανάγκης. Παρά ταύτα, δεν έδωσε τίτλους ιδιοκτησίας για τις τουρκικές περιουσίες που έμειναν στον νότο, όπως έγινε στον βορρά. Δεν μπόρεσε να εμποδίσει και τον πληθυσμό που μεταφέρθηκε από την Τουρκία και έγινε μερικές φορές πολλαπλάσιος από τον πληθυσμό των Τουρκοκυπρίων στο νησί. Και δυστυχώς, με τον καιρό δέχτηκαν αυτό τον πληθυσμό και οι προοδευτικοί Τουρκοκύπριοι. Επειδή χρειάζονται τις ψήφους τους στις εκλογές, άρχισαν να υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους στην Κυπριακή Δημοκρατία. Απαιτούν το δικαίωμα να περνάνε στον νότο και οι εκ Τουρκίας, όπως οι Τουρκοκύπριοι!
Είναι πολύ εύκολο να βάζεις την ρετσινιά του ρατσισμού στην άλλη πλευρά. Όμως, υπάρχει μπόλικος ρατσισμός στον βορρά. Επέδειξαν την ξεδιαντροπιά να κατηγορήσουν για ρατσισμό ακόμα και τη δική μας εφημερίδα «Αφρίκα». Λόγω της μικρής, αθώας και αξιαγάπητης μαϊμούς στο λογότυπό μας. Σκεφτείτε, τι πράγμα είναι να κατηγορείται για ρατσισμό μια εφημερίδα, η οποία αντιτάχθηκε πιο πολύ από τον καθένα στον ρατσισμό σε αυτή τη χώρα και πλήρωσε μεγάλο τίμημα γι’ αυτό; Και εκείνοι που το έκαναν αυτό δεν είναι οι φασιστικές δυνάμεις που βρίσκονται απέναντί μας, αλλά οι γνωστοί ως προοδευτικοί και αριστεροί. Στο τέλος αφαιρέσαμε τη μικρή μαϊμού και βάλαμε ένα γαϊδουράκι στο λογότυπό μας. Οι Κύπριοι δεν έφεραν αντίρρηση σε αυτό.
Θα ήθελα να δω να κατηγορούν και τη διοίκηση της Τουρκία στον βορρά για ρατσισμό οι γεννηθέντες από μεικτούς γάμους, όπως κατηγορούν με ρατσισμό την Κυπριακή Δημοκρατία. Δεν την κατηγορούν. Όμως, η κατοχή της Τουρκίας είναι ο ουσιαστικός λόγος για το γεγονός ότι βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση. Ναι, είναι θύματα. Θύματα της κατοχής! Είμαστε όλοι θύματα της κατοχής. Εκείνοι έχασαν μόνο την ελευθερία ταξιδιού. Εμείς χάσαμε κάθε είδους ελευθερία μας. Εμείς είμαστε ελεύθεροι να περάσουμε από τη μία πλευρά στην άλλη; Εσείς αποκαλείτε ελευθερία να περνάει κανείς με διαβατήριο από το ένα μισό της πατρίδας του στο άλλο;
Οι νέοι θα κάνουν αυτή την εκδήλωση μπροστά στην πόρτα του Υπουργείου Εσωτερικών στον νότο. Κατά τη γνώμη μου, έπρεπε να την κάνουν στην πόρτα της πρεσβείας της Τουρκίας. Διότι αν εκείνοι είναι θύματα της μη λύσης, ο λόγος της μη λύσης είναι η Τουρκία.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.