Φόρμα αναζήτησης

Εκλογές στην Παιδεία



Αν ένας μαθητής σήμερα αποφάσιζε να ακολουθήσει το επάγγελμα του εκπαιδευτικού τι θα συναντούσε μπαίνοντας στο σχολείο; Αν και η ιδέα είναι υποθετική, το πιθανότερο είναι ότι θα συναντούσε την ίδια σκληρή ξύλινη καρέκλα στην οποία καθότανε για τρία χρόνια στο Λύκειο και πιθανόν το ίδιο σύνθημα ή στίχο που έγραψε στον τοίχο φεύγοντας από το σχολείο. Καρέκλα λοιπόν ξύλινη σκληρή για τον μαθητή, σχετικά καλύτερη για τον δάσκαλο, πού και πού καμιά τρύπα, κανένα καρφί να ενοχλεί το πόδι. Η αίθουσα ίδια, παλιά αλουμίνια να μπάζουν από παντού, λεπτά τζάμια, ένα κλιματιστικό πιθανόν ή απίθανο να δουλεύει στη γωνία.

Μετά από δέκα χρόνια, όσοι βρίσκονται πάνω από 55 χρονών δεν θα είναι στα σχολεία. Είναι η κατηγορία των εκπαιδευτικών που αποχωρούν την επόμενη δεκαετία. Είναι διευθυντές, είναι βοηθοί διευθυντές, είναι οι παλιοί που έδωσαν ή δεν έδωσαν στην εκπαίδευση. Την ίδια ώρα θα μπαίνουν στα σχολεία ετησίως και αναλόγως των αναγκών οι νέοι εκπαιδευτικοί. Κάποιοι χωρίς συνταξιοδοτικό, κάποιοι με εξετάσεις, κάποιοι με σύμβαση λόγω καταλόγου. Μέχρι το 2030 ο κατάλογος δεν θα υπάρχει. Οι εκπαιδευτικοί θα διορίζονται μόνο με εξετάσεις. Την ίδια ώρα το σύστημα θα είναι μπλοκαρισμένο από τον αριθμό των αορίστου λόγω τριαντάμηνου και οι δύο κατάλογοι (παλιός και εξετάσεων) δεν θα εξυπηρετούνται.

Οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν την τελευταία δεκαετία και θα διοριστούν την επόμενη θα έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά. Τόσο εργασιακά ζητήματα εξαιτίας των αλλαγών, όσο και θέματα παιδείας και ποιότητας του δημόσιου σχολείου. Οι εκλογές των εκπαιδευτικών οργανώσεων στις 24/9 είναι μια πρόκληση για τους νέους εκπαιδευτικούς της επόμενης εικοσαετίας. Τι δίδαξε η κρίση του 2018, ποιες είναι οι κοινωνικές προκλήσεις στην κυπριακή σύγχρονη πραγματικότητα και πώς συνδέονται με τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου; Ποιος είναι ο ρόλος των συνδικαλιστικών κινημάτων και με ποιο τρόπο πρέπει να λειτουργούν; Μέχρι πού σταματά η προσφορά των κινημάτων; Πρέπει ή δεν πρέπει να ψέγουν όπου χρειάζεται; Και εν τέλει πόσο σημαντική είναι η εμπλοκή νέων εκπαιδευτικών στις οργανώσεις; Πόσο σημαντική γίνεται ταυτόχρονα η εμπλοκή νέων ανθρώπων και στην πολιτική; Πού θα ασχοληθούν με το αύριο; Πόσο πολύ χρειάζεται η κοινωνία νέους ανθρώπους, εκπροσώπους νέων ανθρώπων; Πόσο πιο αποθαρρυντική μπορεί να γίνει ακόμα η παρέλαση ηλικιωμένων πολιτικών από την τηλεόραση που στηρίζουν άλλους ηλικιωμένους πολιτικούς σε έρευνες για σκάνδαλα;

Όπως και να ‘χει. Ο νέος εκπαιδευτικός δεν ψηφίζει για άλλους. Ψηφίζει για τον ίδιο. Ψηφίζει στις 24 Σεπτεμβρίου για τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου, ψηφίζει για τα εργασιακά ζητήματα που τον αφορούν. Ψηφίζει με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία και εικοσαετία. Ψηφίζει για να συμμετέχει στις αποφάσεις, να διεκδικήσει τα ίδια συνταξιοδοτικά και εργασιακά δικαιώματα με όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, ψηφίζει και ψηφίζεται για να έχει λόγο και άποψη στα εκπαιδευτικά δρώμενα που αφορούν τη νεότερη γενιά.

Μέχρι τότε η καρέκλα του μαθητή θα τρίζει από την πολυκαιρία, τα παράθυρα θα μπάζουν αέρα, κρύο ή ζεστό, οι σχολικές συνθήκες θα θυμίζουν τη δεκαετία του 1990, οι μαθητές θα διδάσκονται κείμενα που δεν τους ενδιαφέρουν, Αρχαία Ιστορία αλλά όχι χθεσινή. Και ο εκπαιδευτικός θα παραμένει απαθής και μετέωρος κοιτάζοντας το μηνιάτικο στο τέλος του μήνα και γκρινιάζοντας σε συναθροίσεις και στα ηλεκτρονικά μέσα για τις κακές κυβερνήσεις και τους κακούς υπουργούς.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.